• Äldre 27 Nov 19:29
    512809 visningar
    3926 svar
    +1
    3926
    512809

    IVF våren 2018

    Hej!

    Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

    Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

    Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

    Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

  • Svar på tråden IVF våren 2018
  • Äldre 27 Nov 20:33
    #1

    Hej! Jag börjar med min första ivf i början på 2018. Hoppar in här :)

  • Äldre 27 Nov 21:14
    #2

    Ja!!! Spännande. Vi kör den klassiska frågan -varför har ni inte blivit gravida?

  • Äldre 27 Nov 22:19
    #3
    Ellifant skrev 2017-11-27 21:14:17 följande:

    Ja!!! Spännande. Vi kör den klassiska frågan -varför har ni inte blivit gravida?


    Vi har manlig faktor, min man har 2-3 miljoner spermier per ml så det är nedsatt antal! Allt set bra ut med mig så vi hoppas på att få ha en bebis i slutet av 2018 :) ni då?
  • Äldre 28 Nov 07:50
    #4

    Vi har både lite manlig faktor och jag har pcos, så ivf är vårt hopp! Men läkarna är väldigt positiva till att det ska funka bara vi hittar rätt dos! Det är så drygt att vänta!

  • Äldre 28 Nov 09:51
    #5

    Hej,

    Jag hoppar in här. Vi har försökt få barn i tre år med ett tidigt MF i bakgrunden. Haft en utredning, visade dock att allt var normalt. Står i kön till IVF inom tre månader men jag räknar på att det blir nästa år vi får försöka. Trodde vi fått tur denna månad när min mens var sen i tre dagar (brukar vara punktlig), men fick min mens på fjärde dagen. Kroppen är bra dum ibland.

  • Äldre 28 Nov 09:58
    #6

    Vart i landet är ni bosatta? Jag bor i Norrland.

  • YKY
    Äldre 28 Nov 09:59
    #7

    Vi står i kö till Sahlgrenska, vår remiss skickades i oktober så vi förväntas bli kallade i maj. Oförklarligt barnlösa, men med lite nedsatt antal spermier för min sambo (drygt 11 miljoner).

  • Äldre 28 Nov 10:04
    #8
    Ellifant skrev 2017-11-27 19:29:37 följande:

    Hej!

    Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

    Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

    Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

    Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)


    Tråkigt att ni fick lov att avbryta. Hur upplevde du sprutorna? Jag är inte så förtjust i sprutor så undrar hur det ska gå.
  • Äldre 28 Nov 10:05
    #9
    YKY skrev 2017-11-28 09:59:29 följande:

    Vi står i kö till Sahlgrenska, vår remiss skickades i oktober så vi förväntas bli kallade i maj. Oförklarligt barnlösa, men med lite nedsatt antal spermier för min sambo (drygt 11 miljoner).


    Ok. Har ni försökt länge? Vi har IVF-kliniken i Umeå.
  • Äldre 28 Nov 10:08
    #10
    Ellifant skrev 2017-11-28 07:50:03 följande:

    Vi har både lite manlig faktor och jag har pcos, så ivf är vårt hopp! Men läkarna är väldigt positiva till att det ska funka bara vi hittar rätt dos! Det är så drygt att vänta!


    Jag har läst lite i tidigare IVF försök forum och de anpassar dosen om de ser att äggen växer lite dåligt. Så det behöver du inte oroa dig för. De verkar vara duktiga på sådant där :D
Svar på tråden IVF våren 2018