• Anonym (TS)
    Äldre 22 Dec 17:02
    9295 visningar
    31 svar
    31
    9295

    Panik, gravid & har redan två barn

    I ett förhållande sedan 14 år.

    Vi är mellan 35-40 båda två.

    Har två friska barn, en pojke & en flicka. 12 & 8 år.

    Första barnet kom till via IVF & det andra spontant.

    Vi har nyss köpt stuga, skotrar, bytt till en ny bil.

    Var & spådde mig för 5 veckor sedan & spådamen sa att jag kommer bli gravid med tvillingpojkar ????

    Jag vart såklart livrädd & köpte hem gravtest.

    Det går 5 veckor & jag testade mig bara ?för att? & plussar!

    Började gråta! Helt chockad...

    Min man vill absolut INTE ha fler barn, vi har liksom precis börjat en ny fas i livet & det känns lite som att det är nu livet börjar när barnen blivit så pass stora & man börjar få en helt annan frihet.

    Var på gyn idag då jag hade en tid inbokad för abort men de såg inget på UL:et då det är för tidigt i graviditeten & man får inte göra abort då.

    Fick ny tid om 2 veckor.

    Att gå två veckor med den här känslan kommer bli rena tortyren ????

    Kroppen säger att jag ska behålla men hjärnan säger ngt annat.

    Tror inte jag orkar börja om igen men kommer må skit av att göra en abort.

    Barnen tjatar om syskon & vill så gärna så mot de känns det hemskt.

    De vet såklart inte detta.

    Hur har ni andra gjort & hur tänker ni?

    Jag vet att man aldrig ångrar ett barn men att börja om nu vid den här åldern är ingen liten grej, hela livet blir ju förändrat i flera år framåt, samtidigt som det ger så mycket kärlek.

    Maken kommer jag inte kunna övertala känns det som..

    Vilket dilemma, trodde aldrig jag skulle behöva skriva det här ????

  • Svar på tråden Panik, gravid & har redan två barn
  • Anonym (Wildr­at)
    Äldre 22 Dec 17:36
    #1
    +1

    "Maken kommer jag inte kunna övertala känns det som."

    Vad ska du övertala honom om? Den enda han har kontroll över är sina spermier, har du väl blivit gravid kan han inte göra nånting. Det är snarare han som får övertala dig att göra abort. Men det beslutet är endast ditt

  • Anonym (XxX)
    Äldre 22 Dec 17:38
    #2
    +1

    Klart man kan ångra ett barn, det är det många som gör men det pratas inte högt om det. Det är bara du och din man som kan ta beslutet, och i slutändan så är det enbart ditt beslut eftersom det är din kropp som det handlar om. I ditt läge hade jag själv gjort abort.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 22 Dec 17:48
    #3

    Klart det är mitt beslut i slutänden.

    Han är helt förstörd stackarn nu när han hör mina tankar, vi var båda överens om abort men det är jag som börjar vela nu.

    Känns inge kul när inte han vill, han skulle kanske bli olycklig då & jag vill ju inte förstöra för honom heller.

    Jag får nog sluta fundera & älta så mycket & genomföra aborten om två veckor & fokusera på de fina barn som jag faktiskt redan har <3

  • Anonym (Hmm)
    Äldre 22 Dec 19:35
    #4

    Ja det är din kropp och ditt beslut till syvende och sist. Men detta är något ni gjort tillsammans. Med dina fakta hade jag inte behållt. Ni är ett team och får löda det ihop, kanske prata med kurator tillsammans för att få stöd.

  • Anonym (Jo)
    Äldre 22 Dec 19:40
    #5
    Anonym (Hmm) skrev 2017-12-22 19:35:41 följande:
    Ja det är din kropp och ditt beslut till syvende och sist. Men detta är något ni gjort tillsammans. Med dina fakta hade jag inte behållt. Ni är ett team och får löda det ihop, kanske prata med kurator tillsammans för att få stöd.
    Håller med
  • Äldre 22 Dec 20:20
    #6
    +1

    Men herregud Varför skyddar ni er inte?Det är knappast  raketforskning hur ungar kommer till.


    Goodness me
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 22 Dec 21:45
    #7

    Därför att vi haft svårt att få barn.

    Vi hade sex 4 dagar efter mens & då vart jag gravid.

    Trodde den perioden var säker men icke : (

  • Anonym (Vet ej)
    Äldre 22 Dec 21:47
    #8

    Finns så många här som ångrar att det gjorde abort.Fundera noga.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 23 Dec 23:06
    #9

    Jag har inbokad tid för abort och då kommer jag vara i vecka 5+5.

    Jag får inte göra abort nu då ingen graviditet syns via UL.

    Bm lovade mig att vi inte kommer se något hjärta då för jag sa att ser jag hjärtat vet jag inte om jag klarar av att ta bort det men det lovade hon.

    Men... när jag kollar gravidappen Preglife står det att i vecka 5 slår hjärtat för fullt.

    Alltså jag orkar inte :(

  • Anonym (F)
    Äldre 23 Dec 23:14
    #10
    Anonym (XxX) skrev 2017-12-22 17:38:13 följande:

    Klart man kan ångra ett barn, det är det många som gör men det pratas inte högt om det. Det är bara du och din man som kan ta beslutet, och i slutändan så är det enbart ditt beslut eftersom det är din kropp som det handlar om. I ditt läge hade jag själv gjort abort.


    Ja, visst är det mång som ångrar att de skaffade barn just under de jobbiga småbarnsåren. Tycker jag man hör rätt ofta. Men knappast att man ångrar sina barn på äldre dar.
Svar på tråden Panik, gravid & har redan två barn