• fhkb

    BF September 2018

    Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

  • Svar på tråden BF September 2018
  • Wictoria90
    Evianna skrev 2017-12-30 08:23:19 följande:

    Åh va kul att nån annan också är lite obekväm på nya jobbet, så känner jag mg inte helt ensam, haha! Jag har lite ångest för det faktiskt.

    Oj jag beklagar :( Jag har två barn och fått totalt 4 MF och ett MA tidigare, men alltihop innan min yngsta föddes 2015. Jag tröstar mig med att det finna forskning som visar att kvinnor med många MF är mer fertila än andra, eftersom deras kroppar accepterar alla befruktade ägg, även de som inte är livsdugliga. Det är alltså en superbra miljö i livmodern då! :) Är detta ditt första barn?


    Ja det känns lite jobbigt för mg med angående jobbet men äsch, det ska säkert gå bra. Jag sa på intervjun att vi haft 2 missfall i år och att barn kan ta 1 månad eller 4a år och de ville anställa mig ändå så..

    barnet är ju viktigare än jobbet känner jag ändå <3

    Men oj, bra information där.. har blivit gravid superlätt så det stämmer ju. Hoppas bara detta är ett livsdugligt litet liv :)
  • Annkarask
    fhkb skrev 2017-12-30 11:10:24 följande:

    Är det någon här inne som kan bjuda in mig till den hemliga fb-gruppen?


    Kan du skicka mig din mailadress som du har kopplat till FB
  • Annkarask

    Om det är någon mer som vi hänga med i FB gruppen så skriv er mailadress ( viktigt att det är samma som ni kopplat till ert FB konto) ni kan skriva den i ett privat meddelande till mig genom att klicka på mitt namn. (Funkar enbart på hemsidan familjeliv.se och inte via appen tror jag) Om ni inte får det att funka så skriv er mailadress i tråden.

    FB gruppen är helt hemlig så går inte att söka på.

  • Millannn
    anli00 skrev 2017-12-30 15:21:39 följande:

    Jag ringde igår, kommer ha sjukt mkt i skolan nu när jag börjar igen så lär väl glömma bort det i allt annat! Så inskrivning den 24/1 och ul 19/2 sen är jag gbp-oPad så blir ett läkarbesök för provtagning däremellan känns som en evighet bort men ändå skönt o ha allt klart....

    Tror också att d kommer gå så bra och rätt va d är sitter man med en stooooor mage och bara vill att den ska komma ut *hahaha*


    Ursäkta men vad är gbp-oPad? Nyfiken nej vi har bestämt oss för att vänta lite men jag har faktiskt köpt 10 billiga stickor så jag kan kolla då och då om jag fortfarande är gravid för nu känner jag inte så mycket haha! Bara att jag är hungrig och aldrig blir mätt + mensvärk lite då och då
  • Pillanzzz

    Jag är också gärna med i denna grupp då jag plussade idag!! På 10e försöket med första barnet, så överlycklig! BF 8/9 :)

  • Pillanzzz
    Erikasöder skrev 2017-12-30 00:21:35 följande:

    Hej alla! Vilken rolig tråd!

    Jag och min sambo plussade igår kväll ???? Enligt NC är det Bf 8/9. Det hår var vårat 10onde försök och vi är sååå glad! Hoppas bara att allt kommer att gå bra dom närmaste veckorna, vi försöker att inte oroa oss för mkt för det som kan hända.

    Vi år så himla glad att veta att vi faktiskt kan bli gravida! Började tappa hoppet nästan efter 10 månader, jag är 25 och min sambo 27.

    Super duper härlig stämning här hemma ????????????????????

    Vilken spännande tid vi alla har framför oss!


    Men oj vad liknade vi har!! Jag plussade idag, på tionde försöket med BF 8/9. Jag är 25 och min kille är också 27. Haha häftigt!

    Och stort grattis till er! :)
  • Lisa1986

    Fyller på listan här, är 31 år och min sambo 33 år och vi bor i Stockholm.

    BF SEPTEMBER 2018

    1.

    2.

    3. Malin1809, Labolina , Lisa1986 1:a barnet

    4. Fhkb (ts) 1a barnet

    5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet

    6. Magneten1 1a barnet.

    7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90,

    8. Erikasöder 1a barnet

    9. Millannn 1a barnet

    10. Evianna 3e barnet

    11.

    12.

    13.

    14.

    15.

    16.

    17.

    18.

    19.

    20.

    21.

    22.

    23.

    24.

    25.

    26.

    27.

    28.

    29.

    30.

  • anli00
    Millannn skrev 2017-12-30 16:16:32 följande:

    Ursäkta men vad är gbp-oPad? Nyfiken nej vi har bestämt oss för att vänta lite men jag har faktiskt köpt 10 billiga stickor så jag kan kolla då och då om jag fortfarande är gravid för nu känner jag inte så mycket haha! Bara att jag är hungrig och aldrig blir mätt + mensvärk lite då och då


    *hahaha* smart gjort, behövt använda nån än? faktiskt funderat på det själv...men än så länge har jag inte behövt tveka!

    Gbp-opad, flåt..klart man inte vet det! Gastricbypass-opererad så har tagit bort mestadels av magsäcken vilket gör att vi inte tar upp vitaminer från maten på samma sätt längre. Så d måste kollas lite extra nu under graviditeten.
  • Millannn
    anli00 skrev 2017-12-30 19:28:04 följande:

    *hahaha* smart gjort, behövt använda nån än? faktiskt funderat på det själv...men än så länge har jag inte behövt tveka!

    Gbp-opad, flåt..klart man inte vet det! Gastricbypass-opererad så har tagit bort mestadels av magsäcken vilket gör att vi inte tar upp vitaminer från maten på samma sätt längre. Så d måste kollas lite extra nu under graviditeten.


    Nej jag beställde dom igårkväll så dom kommer väl nån gång nästa vecka nej jag känner mig ju ganska säker men kan vara skönt att ha tills man ska träffa bm tycker jag iaf!

    Jaså ja men då förstår jag, vad bra att dom har extra koll
  • Labolinan

    Hej alla

    Berättade för mannen när han kom hem från Thailand i onsdag att vi var gravid. Han vart glad.

    I torsdagskväll började jag blöda och missfall konstaterades igår.

    Är så ledsen och vill bara gråta hela tiden :(

    Är ju 37 år så känner att jag kanske Inte kommer uppleva en graviditet igen?

    Fler som är till åldern här?

    Grattis alla ni till plusset!!

    Är så glad för er skull.

Svar på tråden BF September 2018