• fhkb

    BF September 2018

    Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

  • Svar på tråden BF September 2018
  • Nostalgity

    Vi verkar vara några som inte har turen med oss.

    Jag har inga kramper eller något i magen... Bör man inte ha det vid ett missfall?


    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Shneckan

    Beklagar verkligen!! Jätte tråkigt. Vad jobbar ni andra med? Själv jobbar jag autistiska barn vissa är utåtagerande och idag fick min ena elev utbrott o börja slåss.. Jag bröt ihop fullständigt, höll på i ca 5-10 sen kunde jag gå ifrån situationen o lugna ner mig.. är så rädd fick missfall i nov på jobbet o nu är de enda som finns i mitt huvud. Vissa dagar är barnen lugna sen finns de dagar då de går på en.. är inte så långt gången vecka 7 vet inte om jah ska sägs till chefen eller inte

  • Alvaaa
    Shneckan skrev 2018-01-11 10:49:09 följande:

    Beklagar verkligen!! Jätte tråkigt. Vad jobbar ni andra med? Själv jobbar jag autistiska barn vissa är utåtagerande och idag fick min ena elev utbrott o börja slåss.. Jag bröt ihop fullständigt, höll på i ca 5-10 sen kunde jag gå ifrån situationen o lugna ner mig.. är så rädd fick missfall i nov på jobbet o nu är de enda som finns i mitt huvud. Vissa dagar är barnen lugna sen finns de dagar då de går på en.. är inte så långt gången vecka 7 vet inte om jah ska sägs till chefen eller inte


    Själv jobbar jag på kontor. Mår illa och har huvudvärk varje dag så det känns lite tungt just nu men jag tar en dag i taget och hoppas det lättar längre fram. Om du känner att du behöver trappa ner tempot nu, man mår ju ofta rätt dåligt i början, så tycker jag du kan prata med din chef. Jag har tidigare fått missfall/MA som upptäcktes på ultraljud i vecka 11 och fick åka in för skrapning. Hade då inte berättat för ngn men mådde så dåligt efteråt så berättade för min chef i efterhand om detta och att jag behövde dra ner arbetstempot lite. Känns bra att berätta varför man inte kan köra på i full speed och få mer förståelse för detta.
  • LilacAm
    Alvaaa skrev 2018-01-11 11:05:36 följande:
    Själv jobbar jag på kontor. Mår illa och har huvudvärk varje dag så det känns lite tungt just nu men jag tar en dag i taget och hoppas det lättar längre fram. Om du känner att du behöver trappa ner tempot nu, man mår ju ofta rätt dåligt i början, så tycker jag du kan prata med din chef. Jag har tidigare fått missfall/MA som upptäcktes på ultraljud i vecka 11 och fick åka in för skrapning. Hade då inte berättat för ngn men mådde så dåligt efteråt så berättade för min chef i efterhand om detta och att jag behövde dra ner arbetstempot lite. Känns bra att berätta varför man inte kan köra på i full speed och få mer förståelse för detta.
    Jag är också sjukt trött, hungrig hela tiden och har huvudvärk. Jobbar också på kontor vilket funkar bra då jag förlägger min tid rätt mkt själv men har en hel del möten också och där kan man ju inte styra så mkt... 

    usch jag är så nervös och orolig för MF ska på inskrivning nästa fredag men de är ju bara ett samtal inget annat. Tänker nog att jag vill boka ett tidigt UL privat innan RUL för att se så allt ser OK ut. Tänker mig i typ vecka 9? Är i vecka 7 (6+4) idag. 

    Kommer även vilja ha KUB som vi då får betala själva. 

    Mycket nytt när de är första barnet man känner sig lite vilsen helt klart! :) 
  • Nostalgity
    Shneckan skrev 2018-01-11 10:49:09 följande:

    Beklagar verkligen!! Jätte tråkigt. Vad jobbar ni andra med? Själv jobbar jag autistiska barn vissa är utåtagerande och idag fick min ena elev utbrott o börja slåss.. Jag bröt ihop fullständigt, höll på i ca 5-10 sen kunde jag gå ifrån situationen o lugna ner mig.. är så rädd fick missfall i nov på jobbet o nu är de enda som finns i mitt huvud. Vissa dagar är barnen lugna sen finns de dagar då de går på en.. är inte så långt gången vecka 7 vet inte om jah ska sägs till chefen eller inte


    Jag är lastbilschaufför. Bil och släp. Jobbar med distribution för DHL.

    Ringde kvinnokliniken som gav mig telefontid till en doktor på tisdag em. Han ska avgöra hur vi ska gå vidare i detta. Det blev nästa vecka så vi vet OM det är ett mf, om blödningarna sätter igång?
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-01-11 12:09:01 följande:

    Jag är lastbilschaufför. Bil och släp. Jobbar med distribution för DHL.

    Ringde kvinnokliniken som gav mig telefontid till en doktor på tisdag em. Han ska avgöra hur vi ska gå vidare i detta. Det blev nästa vecka så vi vet OM det är ett mf, om blödningarna sätter igång?


    Tycker att det ör tråkigt att de ber en vänta i flera dagsr. En timme är som en dag när man är orolig för missfall. Idag försökte jag ringa till både barnmorska och vårdcentral för att berätta om min oro. Och att vi försökt i tre år. Jag förväntar mig att de ska försöka förstå och kanske hjälpa mig att dämpa oron. Men de sa bara att det är att vänra och se. Vi bokar in en inskrivningssamtal här och grattis..

    hmm

    Jag är förskollärare i Stockholm
  • Cheerful

    Jag berättade för mina chefer och min närmaste kollega igår. Har så ont i huvudet, är trött och två toalett besök på ett möte tyckte närmsta chefen som också är gravid var lite misstänksamt. Jag jobbar inom service industrin så har väldigt varierande tider, en del tunga lyft och så vidare. Kände att de behövde veta varför jag inte är på topp, hjälper till att lyfta kassar osv. Går in i vecka 6 imorgon, men har börjat få illamående som håller i sig hela dagen, och känns som jag ska svimma varje gång jag står upp (perfekt när man normalt inte får sitta på jobbet)


    Försöker med första barnet sedan november-16
  • Mawie

    Mina föräldrar ska bjuda med oss på spa i slutat av februari.De vet inget och vi vill vänta med att berätta!

    Fick missfall två dagar innan ul, när jag badade badtunna, i augusti.

    Så blir lite nojig, hur är det med att bada bubbel och massage. Någon som vet?

    Har ul den 2/3 och vill inte riskera ett tredje mf, när vi försökt i 3 år.

  • Orkide
    Mawie skrev 2018-01-11 13:08:49 följande:

    Mina föräldrar ska bjuda med oss på spa i slutat av februari.De vet inget och vi vill vänta med att berätta!

    Fick missfall två dagar innan ul, när jag badade badtunna, i augusti.

    Så blir lite nojig, hur är det med att bada bubbel och massage. Någon som vet?

    Har ul den 2/3 och vill inte riskera ett tredje mf, när vi försökt i 3 år.


    Jag har också åångest om vad jag kan och inte kan göra efter missfallet. Bubbelbad skulle jag undvika. Massage; kanske du kan berätta för massören att du är gravid?
  • nypan78

    Tyvärr måste även jag hoppa av denna tråd. Ljusrosa på pappret igår, inget mer, men en dålig känsla i kroppen. Idag skulle jag ha varit i 6+6 men inget fanns å se på VUL. Gravtestet är fortfarande positivt men inte så länge till. Återkontroll igen om en vecka.

Svar på tråden BF September 2018