• fhkb

    BF September 2018

    Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

  • Svar på tråden BF September 2018
  • Celestine

    Hej på er alla! :)

    Hittade den här tråden nyss, är beräknad till den 6 september med andra barnet. <3

    Är 33 år och bor i Stockholmsområdet. :)

    Vore kul att följas åt!

  • Lilj3

    Ringde mvc idag och fick en tid för inskrivning den 14/2. Fick lite panik efteråt eftersom allt helt plötsligt kändes så verkligt. Någon annan som är törstig hela tiden förresten? Dricker enorma mängder vatten känns det som. Är extremt trött på kvällarna också och jobbar dessutom kväll hela den här veckan. Snark!

  • MammaMia1012

    Hej, smyger mig in här.. har nog BIM imorgon men fick gravid 1-2 idag på digitala! Är så glad!! Men är osäker på när det blir BF vilken kalender är bäst? Har fått 5 olika datum just nu

  • Isavanna1
    beso skrev 2018-01-17 08:50:33 följande:

    Ul idag för kolla om d e ofostrig då dom ej såg foster för 5dgr sen i v7. :( Gravsymptomen har minskat men nyss mådde jag så illa att jag nästan kräktes. Vet man kan ha symptom som vanligt trots ofostrig graviditet..skulle kännas så konstigt o sorgligt. Är inställd på att d e tomt till 95%..men mina 5% av hopp lyser dock starkast tokigt nog o kommer antagligen leda till stor besvikelse o sorg om 1 1/2h! :(


    Jag lider med dig! Hoppas du fick ett bra resultat!
  • Nostalgity

    Varit och tagit tester på sjukhuset nu. Gravtestet visa väldigt starkt inom en halv minut, så jag fick göra blodprov.... Får svar om 2 timmar om de är lågt eller ligger inom normala värden för denna vecka. Ska tillbaka på fredag och göra det slutgiltiga blodprovet, då får vi hoppas att det fördubblats!


    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Wictoria90
    Lilj3 skrev 2018-01-17 10:09:00 följande:

    Ringde mvc idag och fick en tid för inskrivning den 14/2. Fick lite panik efteråt eftersom allt helt plötsligt kändes så verkligt. Någon annan som är törstig hela tiden förresten? Dricker enorma mängder vatten känns det som. Är extremt trött på kvällarna också och jobbar dessutom kväll hela den här veckan. Snark!


    Här är en som dricker kopiösa mängder vatten och grönt te varje dag.. är så himla varm och så torr i munnen!!
  • josgos
    beso skrev 2018-01-17 08:50:33 följande:

    Ul idag för kolla om d e ofostrig då dom ej såg foster för 5dgr sen i v7. :( Gravsymptomen har minskat men nyss mådde jag så illa att jag nästan kräktes. Vet man kan ha symptom som vanligt trots ofostrig graviditet..skulle kännas så konstigt o sorgligt. Är inställd på att d e tomt till 95%..men mina 5% av hopp lyser dock starkast tokigt nog o kommer antagligen leda till stor besvikelse o sorg om 1 1/2h! :(


    Hur gick det? Hoppas bra!
  • josgos
    Mimipig skrev 2018-01-16 13:31:52 följande:
    Jag kan inte tänka mig bättre 550 spenderade kronor. Jag tycker att det är helt självklart att betala för den sinnefriden. Men alla gör ju som de vill...
    Håller med! Så jag ringde och bokade ett VUL samma dag som jag har inskrivning. Och helt plötsligt kostade det bara 350. Men synd att det ska vara en ekonomisk fråga att stilla oron i början, det finns nog många som ändå tycker att 550 är väldigt mycket, kostar väl lite olika i olika landsting. 
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-01-17 10:56:30 följande:

    Varit och tagit tester på sjukhuset nu. Gravtestet visa väldigt starkt inom en halv minut, så jag fick göra blodprov.... Får svar om 2 timmar om de är lågt eller ligger inom normala värden för denna vecka. Ska tillbaka på fredag och göra det slutgiltiga blodprovet, då får vi hoppas att det fördubblats!


    Håller tummarna!!
  • Orkide
    beso skrev 2018-01-17 08:50:33 följande:

    Ul idag för kolla om d e ofostrig då dom ej såg foster för 5dgr sen i v7. :( Gravsymptomen har minskat men nyss mådde jag så illa att jag nästan kräktes. Vet man kan ha symptom som vanligt trots ofostrig graviditet..skulle kännas så konstigt o sorgligt. Är inställd på att d e tomt till 95%..men mina 5% av hopp lyser dock starkast tokigt nog o kommer antagligen leda till stor besvikelse o sorg om 1 1/2h! :(


    Tänker verkligen på er!! Hoppas allt har gått bra!!
Svar på tråden BF September 2018