• fhkb

    BF September 2018

    Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

  • Svar på tråden BF September 2018
  • Mimipig
    beso skrev 2018-01-26 11:29:23 följande:

    Fyller 40år idag. Vet inte hur jag ska orka ordna själv för kalas. Ställer nog in! Är yr o illamående o supertrött med stress o ångest då min 15åriga katt kissat blod i natt o ska till vet kl 13.00. Vissa saker bara måste göras även om man svimmar på vägen! :( Ska ta en lergigan bara för sakens skull även om det inte hjälper. Är redan känslig i vanliga fall o nu med graviditets hormoner blir det inte lättare.


    Gör det DU vill, håll inte kalas för andras skull. Det är ju din födelsedag.
  • Mimipig
    MsM84 skrev 2018-01-26 12:34:32 följande:

    Jag sover också jättedåligt. Vaknar mitt i natten och ligger vaken, sover kortare stunder osv. Jättejobbigt! Är i v 9.


    Jag fattar inte varför. Det är ju inte stora tunga magen som är problemet än.
  • Millannn

    Spyr en gång varje morgon, någon mer? Och så råkade jag spy upp frukosten imorse också men det var bara för att jag skulle svälja en tablett som hamnade rakt på kräkreflexen och då var det kört. Men jag har turen som knappt är illamående innan jag kräks utan jag går bara upp och känner efter några minuter att jag måste kräkas och sen är det bra under dagen. Men idag är jag ganska seg och trött, säkert för att jag förlorade frukosten :-/

  • Tokmamma

    Här är en till som sover dåligt. Blir trött i magen trots att det inte är någon mage ännu. Illamående och hela tiden helt slut. Svårt att acceptera att jag inte orkar så mycket. Att lägga ribban så lågt. Jag vill ju så mycket!

  • Nostalgity
    Isathe skrev 2018-01-26 09:01:14 följande:

    Ååå lyxigt!! Vilket landsting bor du i?


    Jag bor i Sörmland =)
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity
    beso skrev 2018-01-26 09:56:08 följande:

    Grattis va underbart! :) 3+ Är v5+någonting eller äldre. på testet men dessa test är kända att inte visa rätt med veckoindikator tyvärr. Men om bebisen är större än så dvs 6+4 så skulle jag räkna efter det. Din äl kan ju kommit tidigare än beräknat! :)


    Nej alltså bebisen är mindre än jag räknat. Tog äl tester så jag VET när äl skedde. Och jag fick 3+ samma dag på 5+0, så summeringer om jag ska gå efter vul idag är att embryot är mindre än när äl var men jag har mer hcg än jag är gången.
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Spajk

    Hej alla! Ny här, plussade i januari på rutinkontroll på gyn, beräknad födelse 9/9 2018. Är 35 år och om allt går väl blir detta första barnet. Bor i Solna.

    Olika symptom: illamående, kan i 99,9% av fallen inte äta varm mat. Lever på soygurt, sallad, rostmackor, havredryck och apelsin. Har spytt ett par gånger. Molande som inför mensvärk. Trött som bara den och svårt att sova, kan ej ligga på rygg pga obehagligt. Börjar bli svårt att ligga på mage så ligger ibland lite halvt på mage/sida. Har ont i kroppen, liksom träningsvärk, särskilt när jag ska sova. Öm i brösten och svullen om magen, vill helst gå klädd i pyjamas hela tiden. Också kissnödig ofta, törstig och lite hård i magen. Tycker ändå att det är spännande och lätt att ?stå ut? när en vet vad det beror på. Var först orolig gällande maten och näring men har förstått att det inte påverkar den lille. Kollade på gyn i tisdags och fick då se ett litet foster, ca 1cm, med ett rejält pickande hjärta. <3

  • ABbf2018
    Mimipig skrev 2018-01-26 09:19:57 följande:

    Jag har också börjar sova dåligt. Har mer eller mindre legat vaken sen 4. Slumrar bara och vaknar oavbrutet. Varför?!


    Jag vet inte. Men de är lite jobbigt. Som sagt somnade jag som en stock efter att jag tog en nattmacka inatt. Men de bli ju inte så bra i längden, eller så är det pga grundillamående man inte kan sova efter man vaknat. Ska testa med varm mjölk inatt.:)
  • beso
    Nostalgity skrev 2018-01-26 15:48:00 följande:

    Nej alltså bebisen är mindre än jag räknat. Tog äl tester så jag VET när äl skedde. Och jag fick 3+ samma dag på 5+0, så summeringer om jag ska gå efter vul idag är att embryot är mindre än när äl var men jag har mer hcg än jag är gången.


    Jaha då missförstod jag. Har läst om flera som haft flera veckors mindre bebisar trots att dom gjort ivf. Verkar som bebisar kan växa olika fort i Början trots att många dr säger det inte kan det så kan dom ändå inte förklara vf det blir så och det ändå sen går bra. Håller tummarna
  • Milie

    Glömde att kolla in här på ett par dagar så jag svarat på saker jag såg i min genomläsning.

    Loka Päron är det enda jag testat men jag skulle tro att alla mineralvatten eller kranvatten med bubblor kan ha en mildrande effekt.

    Min dotter är 2,5 år och fick "veta" samma dag som jag plussade. Hon fick berätta för sambon via video. Men hon förstår ju inte och kommer inte ihåg att "bebisen" är där om vi inte påminner henne. Så vi påminner inget mer framtill att vi går ut med graviditeten. Om hon nu skulle börja berätta för fler.

    Jag tog förresten just på mig Seaband och hoppas så jäkla hårt att de ska fungera som förra graviditeten. Jag håller på gå under av att må illa varenda eviga minut.

Svar på tråden BF September 2018