• Anonym (Synarelajentan)

    Någon med erfarenhet???

    Hejsan!

    Jag fick för fyra veckor sedan utskrivet synarela nässpray och tibelia tablett mot mina endometriossmärtor. Min läkare ville att jag skulle använda dessa läkemedel fram till operation. Hon förklarade för mig att synarela, eller synarel som jag har, sätter mig i klimakteriet och att jag då inte har varken ägglossning eller mens. Så jag och min pojkvän har haft fullbordade samlag under dessa fyra veckor, eftersom jag ändå inte har ägglossning. Igår googlade jag på eventuella biverkning man kan få, och hittade då en text där det står att man ska skydda sig med typ kondom trots att man tar sprayen, för att förhindra graviditet. Jag rotade fram pappret som låg i medicinförpackningen för att se om det stod något om graviditet i dom papperna som följde med sprayen och även där stod det att man ska skydda sig. Jag undrar nu om någon blivit gravid när de tagit synarel/synarela???

  • Svar på tråden Någon med erfarenhet???
  • Anonym (Synarelajentan)

    Snälla, någon som vet något om graviditet och synarela???

  • Anonym (Synarelajentan)
    Dynomate skrev 2018-01-08 23:18:14 följande:

    Jag skulle inte mixtra med kroppsegen hormonproduktion medvetet.


    Hur menar du nu? Att du inte skulle använda synarela? Om det va så du menade så hade jag inget val direkt. Min läkare sa att jag bör ta det för att inte blöda, då det är blödningarna som gör att jag får sjukt ont vid mens.
Svar på tråden Någon med erfarenhet???