• Äldre 10 Jan 17:38
    188306 visningar
    1791 svar
    1791
    188306

    BIM Februari

    Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

    Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

    Hoppa gärna in! :) 

  • Svar på tråden BIM Februari
  • Äldre 10 Jan 19:23
    #1

    Vad kul! Exakt samma som mig!!:))

    Slutade med ppiller i början på december, precis haft första riktiga mens och beräknad ÄL 21/1 och BIM

  • Äldre 10 Jan 19:24
    #2

    Bim samma dag skulle det stå :D

    Spännande detta! Fjärde barnet för min del

  • Äldre 10 Jan 19:28
    #3
    DaniellaCal skrev 2018-01-10 19:24:26 följande:

    Bim samma dag skulle det stå :D

    Spännande detta! Fjärde barnet för min del


    Exakt samma dag alltså! Extra spännande att följa då :) hur länge hade du ätit ppiller nu innan du slutade? Roligt att mensen kom igång direkt för dig också, och härligt att det blir fjärde barnet för dig! Jag siktar in mig på första jag, så kanske lite extra nervös.. hehe
  • Äldre 10 Jan 19:37
    #4

    Denna gången har jag ätit piller i typ 1,5år. Trodde aldrig att kroppen skulle ställa om så fort, speciellt inte när man är 40+ :D

    Har funderat mycket fram och tillbaka på om jag verkligen vill ha ett barn till då jag inte bor ihop med barnens pappa (pga jobb etc) och det är rätt jobbigt att dra största lasset själv.. men vi har kommit fram till att försöka få ett jämngammalt syskon till vår snart 2åriga dotter. (Sönerna är tonåringar så det känns lite som att hon är ett ensambarn).

    Håller tummarna för dig!

  • Äldre 10 Jan 20:03
    #5
    DaniellaCal skrev 2018-01-10 19:37:11 följande:

    Denna gången har jag ätit piller i typ 1,5år. Trodde aldrig att kroppen skulle ställa om så fort, speciellt inte när man är 40+ :D

    Har funderat mycket fram och tillbaka på om jag verkligen vill ha ett barn till då jag inte bor ihop med barnens pappa (pga jobb etc) och det är rätt jobbigt att dra största lasset själv.. men vi har kommit fram till att försöka få ett jämngammalt syskon till vår snart 2åriga dotter. (Sönerna är tonåringar så det känns lite som att hon är ett ensambarn).

    Håller tummarna för dig!


    Låter vettigt och framförallt roligt för er dotter att få ett syskon i nära ålder. Jag är 25 år och ätit ppiller i 9 år så jag blev också väldigt chockad att mensen gick tillbaka direkt. Var inte riktigt van vid mensvärken så hoppas att det är värk pga bebis nästa bim ;)  Hade dock tänkt testa utan äl-stickor. hur gör ni? :)
  • Äldre 10 Jan 20:04
    #6

    Hej alla som inte tänker gå mens i februari!

    Vi försöker få syskon till vår 3-åring. Har lite vajsing med ägglossningen men äter nu letrozol och det har fungerat bra. Fick supertidigt missfall i oktober och nu har cykeln äntligen kommit igång igen. Är supertaggade på nästa försök. BIM ca 5/2.

  • Äldre 10 Jan 20:06
    #7
    Regnkappa skrev 2018-01-10 20:04:49 följande:

    Hej alla som inte tänker gå mens i februari!

    Vi försöker få syskon till vår 3-åring. Har lite vajsing med ägglossningen men äter nu letrozol och det har fungerat bra. Fick supertidigt missfall i oktober och nu har cykeln äntligen kommit igång igen. Är supertaggade på nästa försök. BIM ca 5/2.


    Välkommen! Tråkigt med missfall men låter bra att ni har taggat om för ett nytt försök! Håller tummarna :)
  • Äldre 10 Jan 20:11
    #8

    Hej! Jag hänger på här. Det blir för oss fjärde försöket till ett syskon till min son som blir 2 år i maj. Jag har äl nästa vecka och BIM 1 februari.

  • Äldre 10 Jan 20:25
    #9
    hallonnpaj skrev 2018-01-10 20:03:11 följande:

    Låter vettigt och framförallt roligt för er dotter att få ett syskon i nära ålder. Jag är 25 år och ätit ppiller i 9 år så jag blev också väldigt chockad att mensen gick tillbaka direkt. Var inte riktigt van vid mensvärken så hoppas att det är värk pga bebis nästa bim ;)  Hade dock tänkt testa utan äl-stickor. hur gör ni? :)


    Jag fick skitjobbiga biverkningar när jag sluta med ppillerna, kände mig rejält skengravid mellan ÄL och mens..uff:( Hoppas inte det blir såhär varje månad!! (Jag testar med ÄL stickor men får aldrig utslag så gör kanske nått fel.. men kör Fertility Friend appen och tempar varje morgon! Funkar jättebra!)
  • Äldre 10 Jan 20:34
    #10
    DaniellaCal skrev 2018-01-10 20:25:53 följande:
    Jag fick skitjobbiga biverkningar när jag sluta med ppillerna, kände mig rejält skengravid mellan ÄL och mens..uff:( Hoppas inte det blir såhär varje månad!! (Jag testar med ÄL stickor men får aldrig utslag så gör kanske nått fel.. men kör Fertility Friend appen och tempar varje morgon! Funkar jättebra!)
    Samma här.. Var nästan säker på att jag var gravid men icket. Hormonerna som spökade. Okej, det låter som att du har koll ändå då och att det borde ta sig. Vi ska se till att ha sex dagarna kring ägglossning så hoppas vi det tar sig =) 
Svar på tråden BIM Februari