• Maj88
    Äldre 11 Jan 20:20
    6173 visningar
    29 svar
    29
    6173

    Kan man vara gravid trots oömma bröst?

    Vet att många beskriver att de inte haft några bröstförändringar under sin graviditet.

    Har BIM om drygt en vecka och känner INGET i brösten. Har däremot vanligt PMS-humör som alltid innan mens.

    Varför har jag helt plötsligt inte ont i brösten innan mens? Har haft det i alla år. Hoppas på att det finns en chans att jag ändå är gravid, men det känns som att jag då borde ha ont i brösten och att jag har dåligt humör fast inte känningar i brösten tycker jag är lite konstigt. Eller är det jag som inte är kunnig nog?

  • Svar på tråden Kan man vara gravid trots oömma bröst?
  • Äldre 11 Jan 20:22
    #1

    Under alla år med äl och mens fick jag ont i brösten en vecka före mens och det var så jag under 8 år visste att jag inte var gravid. Som gravid har jag däremot aldrig ont i brösten. Ömma bröst är absolut inte ett måste som gravid. Finns inga symptom alls som är måste. Glad

  • Maj88
    Äldre 11 Jan 20:33
    #2
    Jag är bara jag skrev 2018-01-11 20:22:47 följande:

    Under alla år med äl och mens fick jag ont i brösten en vecka före mens och det var så jag under 8 år visste att jag inte var gravid. Som gravid har jag däremot aldrig ont i brösten. Ömma bröst är absolut inte ett måste som gravid. Finns inga symptom alls som är måste. Glad


    Det låter ju hoppfullt det du beskriver.
    Hade du pms-humör innan du plussade också? Tänker att dåligt humör och bröstont borde hänga ihop, men så är det kanske inte...
  • Äldre 11 Jan 20:35
    #3
    Maj88 skrev 2018-01-11 20:33:08 följande:
    Det låter ju hoppfullt det du beskriver. Hade du pms-humör innan du plussade också? Tänker att dåligt humör och bröstont borde hänga ihop, men så är det kanske inte...
    Nej, nåt liknande pms har jag aldrig som gravid. Kissnödig och trött är det enda före v.6.
  • Äldre 11 Jan 20:43
    #4

    Har fyra barn och aldrig känt någon ömhet i brösten under graviditeterna.

  • Maj88
    Äldre 11 Jan 20:45
    #5
    Lindsey77 skrev 2018-01-11 20:43:48 följande:

    Har fyra barn och aldrig känt någon ömhet i brösten under graviditeterna.


    Låter också hoppfullt! Hur har du det med humöret under tidig graviditet?
  • Maj88
    Äldre 12 Jan 16:39
    #6

    Puff puff!

    Dum fråga kanske, men fattar inte;
    Är det normalt att ha pms-humör men inte ömma bröst? Och finns det en liten chans att man kan vara gravid med de symptomen?

    Beräknad mens om en vecka c:a.

  • Äldre 12 Jan 17:25
    #7
    Maj88 skrev 2018-01-11 20:45:31 följande:
    Låter också hoppfullt! Hur har du det med humöret under tidig graviditet?
    Ledsen, men kommer tyvärr inte ihåg, det var över 6 år sen senaste tidig graviditet.
  • Äldre 12 Jan 17:26
    #8
    Maj88 skrev 2018-01-12 16:39:37 följande:

    Puff puff!

    Dum fråga kanske, men fattar inte;
    Är det normalt att ha pms-humör men inte ömma bröst? Och finns det en liten chans att man kan vara gravid med de symptomen?

    Beräknad mens om en vecka c:a.


    Du kan vara gravid utan några symtom alls faktiskt.
  • Maj88
    Äldre 12 Jan 21:08
    #9
    Lindsey77 skrev 2018-01-12 17:26:43 följande:
    Du kan vara gravid utan några symtom alls faktiskt.
    Ja, hoppas hoppas. Men just ömma bröst verkar ju vara första och största tecknet!!
  • Äldre 12 Jan 21:21
    #10

    Jag brukar ha ömma bröst från äl till mens, men när jag blev gravid så fick jag inte det fören bim typ :)

    Sen blev dom väldigt ömma haha :)

Svar på tråden Kan man vara gravid trots oömma bröst?