• Anonym (rädd)
    Äldre 12 Jan 12:02
    12930 visningar
    83 svar
    -1
    83
    12930

    En pedofil - hjälp snälla!

    Jag vet inte vad jag ska göra åt detta!

    Det finns en man som jag har haft kontakt med nästan hela livet. Vi har varit vänner ibland och tillsammans ibland. Nu däremot ÄCKLAS jag av honom då han erkänt för mig att han ofta har sexuella fantasier om BARN och ungdomar. Han är nästan femtio men har varit med en sjuttonåring. Och jag är rädd att han inte stannar där utan går ännu lägre ner i åldern. 
    Jag själv är 29 och när vi varit med varandra har han blivit väldigt upphetsad av mig så jag har aldrig haft några misstankar om att han är lagd åt det hållet också, eftersom jag inte trodde pedofiler blev intresserade av vuxna människor. Men nu i slutet har han bara pratat mer och mer om just barn och jag har till slut känt mig tvungen att fråga och fick då erkännandet, och han förstod inte ens varför jag blev så upprörd. Är äcklad över att ha varit med honom. 

    Ja, frågan är nu vad jag ska göra åt detta? Det finns ju ingenting jag kan anmäla egentligen. Men jag vill inte att han ska springa "lös" i samhället och riskera barns säkerhet. Detta gör mig riktigt illa till mods och även förbannad att det inte går att göra någonting innan det är för sent och någon utsatts! Kan någon snälla komma med tips om vad jag kan göra? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-12 14:58
    OBS OBS! Det handlar inte bara om 17-åringen utan även småbarn i 5-årsåldern och upp.
    Det finns många sjuka saker han gjort och berättat om för mig men som jag tyvärr inte vågar skriva ut här!

  • Svar på tråden En pedofil - hjälp snälla!
  • Äldre 12 Jan 12:10
    #1

    Sluta umgås, nåt mer kan du inte göra.

  • Anonym (rädd) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 12:12
    #2
    Tofflans skrev 2018-01-12 12:10:54 följande:
    Sluta umgås, nåt mer kan du inte göra.
    Det är ju en självklarhet men ska jag bara acceptera att han kan förgripa sig på barn då? Hade inte kunnat förlåta mig själv... 
  • Anonym (Hm)
    Äldre 12 Jan 12:13
    #3
    Tofflans skrev 2018-01-12 12:10:54 följande:
    Sluta umgås, nåt mer kan du inte göra.
    Håller med
  • Anonym (rädd) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 12:15
    #4

    Hur kan ni tycka detta är ok? Om ni bara visste de historier han har berättat för mig om barn. Jag kan tyvärr inte skriva det här eftersom det då finns en risk att han skulle hitta tråden och förstå att det är jag. Han är riktigt sjuk. Rynkar på näsan

  • Anonym (ööö)
    Äldre 12 Jan 12:17
    #5
    Anonym (rädd) skrev 2018-01-12 12:12:32 följande:
    Det är ju en självklarhet men ska jag bara acceptera att han kan förgripa sig på barn då? Hade inte kunnat förlåta mig själv... 
    Har han inget gjort är det ju svårt att bevisa att han skulle vara pedofil på riktigt. Vad folk tänker inne i huvudet kan man ju inte göra så mycket åt. 
    Inte säkert heller att han alltid varit så, det kanske är något som vuxit fram. Oavsett, du kan tala om för honom att det är oacceptabel och så inte ses mer. 

    Om du skulle kontakta polisen, är det ju ev möjligt att de skulle vara intresserade om han tex har barnporr i sin dator, då det ju är ett brott. 
  • Anonym (Kim)
    Äldre 12 Jan 12:22
    #6

    Visserligen är man juridiskt ett barn när man är 17 år men att en vuxen man tänder på och har sex med en 17-åring har inget med pedofili att göra.

    För att vara pedofil ska man tända på PRE-pubertala barn dvs de ska vara barn i kropparna eller möjligen i början av sin pubertet, vanligen upp till max 13-årsåldern. Därutöver är man som sagt barn rent juridiskt men inte i kroppen utan där är man kvinna/man.

    Men du är lite otydlig, han kanske pratar även om sex med småbarn?

  • Anonym (rädd) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 12:31
    #7
    Anonym (Kim) skrev 2018-01-12 12:22:58 följande:
    Visserligen är man juridiskt ett barn när man är 17 år men att en vuxen man tänder på och har sex med en 17-åring har inget med pedofili att göra.

    För att vara pedofil ska man tända på PRE-pubertala barn dvs de ska vara barn i kropparna eller möjligen i början av sin pubertet, vanligen upp till max 13-årsåldern. Därutöver är man som sagt barn rent juridiskt men inte i kroppen utan där är man kvinna/man.

    Men du är lite otydlig, han kanske pratar även om sex med småbarn?
    Jag vet att man inte är pedofil för att man tänder på ungdomar. Men detta gäller även småbarn, yngst kanske 5-6? Han har även berättat om möten men aldrig om något övergrepp.
  • Anonym (inget­)
    Äldre 12 Jan 12:31
    #8

    Normalt sett skulle jag tycka att det bara var att lämna honom ifred då han inte kan rå för sin läggning och inte agerat på sin böjelse. Men att han börjar prata mer och mer om detta och samtidigt inte ser något fel i sin läggning låter ganska oroväckande.. Tyvärr tror jag inte det finns något att göra, möjligtvis prata med honom om hur fel det är och uppmuntra honom att söka hjälp.

  • Anonym (rädd) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 12:32
    #9
    Anonym (ööö) skrev 2018-01-12 12:17:33 följande:
    Har han inget gjort är det ju svårt att bevisa att han skulle vara pedofil på riktigt. Vad folk tänker inne i huvudet kan man ju inte göra så mycket åt. 
    Inte säkert heller att han alltid varit så, det kanske är något som vuxit fram. Oavsett, du kan tala om för honom att det är oacceptabel och så inte ses mer. 

    Om du skulle kontakta polisen, är det ju ev möjligt att de skulle vara intresserade om han tex har barnporr i sin dator, då det ju är ett brott. 
    Det är mycket, mycket möjligt att han har det faktiskt.
  • Anonym (rädd) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 12:34
    #10
    Anonym (inget) skrev 2018-01-12 12:31:37 följande:
    Normalt sett skulle jag tycka att det bara var att lämna honom ifred då han inte kan rå för sin läggning och inte agerat på sin böjelse. Men att han börjar prata mer och mer om detta och samtidigt inte ser något fel i sin läggning låter ganska oroväckande.. Tyvärr tror jag inte det finns något att göra, möjligtvis prata med honom om hur fel det är och uppmuntra honom att söka hjälp.
    Inte vad jag vet iallafall. Han hade vägrat hjälp tror jag. Men att kontakta polisen och be dem söka igenom hans dator kan vara en idé.
Svar på tråden En pedofil - hjälp snälla!