• Anonym (Utsat­t)
    Äldre 12 Jan 17:35
    12785 visningar
    51 svar
    51
    12785

    Vad jag än gör är allt mitt fel

    Min fru anklagar mig för allt. Gör jag inte som hon vill så gör jag fel. Ställer jag saker på fel ställen blir hon anklagande, betalar jag en räkning "fel" fast alla uppgifter är korrekt så är det fel i hennes ögon, kryddar jag maten så är de fel.

    Så fort de dyker upp något som är "fel" enligt henne så är det ALDRIG hennes eget fel utan då är det alla andra som är omständiga och krångliga. Påpekat detta för henne många gånger att vad jag än gör så blir det tamefan alltid fel i hennes ögon. O hennes svar blir varje gång att jag ska vara så jävla krånglig när jag kan göra de enkelt. Som att ställa mjölet på rätt hylla eller ställa sockret på rätt ställe fast jag vill ha det på mitt sätt och det känns som att hon kväver mig på min fri vilja att kunna ställa saker vart jag vill i mitt eget hem. Det känns som att hon misshandlar mig verbalt. O när hon väl fått mig förbannad så är jag "för macho" o ja ska leka så jävla tuff och hon eggar på mig att jag ska slå henne så jävla hårt jag kan. O jag vägrar. Har aldrig slagit en kvinna och kommer aldrig göra. Riktiga män slår inte kvinnor. Så hur fan hon ens kan tänka tanken på att försöka få mig att slå henne övergår mitt förstånd.

    Vet fan inte va jag lever med för "monster" ibland.

  • Svar på tråden Vad jag än gör är allt mitt fel
  • Anonym (Duh!)
    Äldre 12 Jan 17:37
    #1

    Dags att flytta?

  • Anonym (b)
    Äldre 12 Jan 17:39
    #2

    Ta dig ur det där. Jag har sett flera män i min omgivning bli hunsade på det sättet. Det slutar aldrig bra.
    Spela roll var man ställer mjölet liksom. Vill hon ha det på ett speciellt sätt kan hon göra det själv. Ska maten vara kryddad på hennes sätt får hon laga den själv.
    Bestämmer hon hur du ska dammsuga och vika dina kläder också?
    Ta inte skiten säger jag bara.

  • Äldre 12 Jan 17:41
    #3

    Du bör göra ett försök att nå fram till henne. Det där är bara fel. Hon ska inte utgå ifrån att hennes sätt är det rätta och att andra därför gör fel. Vad du också kan göra är att haka efter varje gång som hon säger så. Fråga t.ex. "är du säker på det? Hur vet du att det där sättet är rätt?" Många märker inte hur ofta de säger sånt.

    Om det inte hjälper, kan ni fundera på att gå till en familjerådgivning. De brukar se såna mönster ganska snabbt också och försöka lösa dem.

  • Anonym (Utsat­t) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 17:54
    #4
    AndreaBD skrev 2018-01-12 17:41:58 följande:

    Du bör göra ett försök att nå fram till henne. Det där är bara fel. Hon ska inte utgå ifrån att hennes sätt är det rätta och att andra därför gör fel. Vad du också kan göra är att haka efter varje gång som hon säger så. Fråga t.ex. "är du säker på det? Hur vet du att det där sättet är rätt?" Många märker inte hur ofta de säger sånt.

    Om det inte hjälper, kan ni fundera på att gå till en familjerådgivning. De brukar se såna mönster ganska snabbt också och försöka lösa dem.


    Saken är ju den att frågar jag något som ifrågasätter henne och får henne att bli osäker så göder jag det som redan var en brand till att bli en eldstorm. Säger jag emot så sätter hon sig direkt på tvären och vägrar acceptera/erkänna att hon gjort fel.
  • Anonym (Utsat­t) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 17:56
    #5
    Anonym (Duh!) skrev 2018-01-12 17:37:43 följande:

    Dags att flytta?


    Inte för mig för de e min lägenhet. Men har känt många gånger när vi bråkar att fan va skönt de skulle va om vi bodde på två olika ställen. Men samtidigt så är jag uppvuxen med att är man gift så bor man också tillsammans. Och det är ett mönster som är väldigt svårt att bryta.
  • Anonym (Utsat­t) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 18:01
    #6
    Anonym (b) skrev 2018-01-12 17:39:39 följande:

    Ta dig ur det där. Jag har sett flera män i min omgivning bli hunsade på det sättet. Det slutar aldrig bra.

    Spela roll var man ställer mjölet liksom. Vill hon ha det på ett speciellt sätt kan hon göra det själv. Ska maten vara kryddad på hennes sätt får hon laga den själv.

    Bestämmer hon hur du ska dammsuga och vika dina kläder också?

    Ta inte skiten säger jag bara.


    Jag har påpekat för henne att jag kan ju "sälja min hjärna" för du tänker ju ändå för både dig och mig. Jag gör ju ändå bara fel när jag försöker göra något på mitt sätt för allt ska ju va på hennes sätt. Och varje gång jag sagt hur det är så förnekar hon och verkar inte vilja veta av diskussionen något mer.
  • Anonym (b)
    Äldre 12 Jan 18:05
    #7
    Anonym (Utsatt) skrev 2018-01-12 18:01:40 följande:
    Jag har påpekat för henne att jag kan ju "sälja min hjärna" för du tänker ju ändå för både dig och mig. Jag gör ju ändå bara fel när jag försöker göra något på mitt sätt för allt ska ju va på hennes sätt. Och varje gång jag sagt hur det är så förnekar hon och verkar inte vilja veta av diskussionen något mer.
    Om du tänker att du ska fortsätta vara tillsammans med henne så bör du nog kräva parterapi. Så någon utomstående kan förklara för henne hur fel hon tänker.
    Har du testat att, när hon påpekar något du gör "fel", bara släppa allt och säga "gör det själv om det inte passar"?
    Jag har också varit tillsammans med personer som betett sig så, och jag har då aldrig orkat vara kvar i relationen när det varit så. Orka stå och försvara hur man skär gurkan liksom... ;)

    Har ni barn?
  • Äldre 12 Jan 18:35
    #8
    Bilderesultat for passerat bäst före
  • Äldre 12 Jan 18:48
    #9
    Anonym (Utsatt) skrev 2018-01-12 17:54:07 följande:
    Saken är ju den att frågar jag något som ifrågasätter henne och får henne att bli osäker så göder jag det som redan var en brand till att bli en eldstorm. Säger jag emot så sätter hon sig direkt på tvären och vägrar acceptera/erkänna att hon gjort fel.
    Så du tar inte någon diskussion med henne alls då? Det kan ju inte fungera. Det är hon som orkar och du som ger upp. Så då har du förlorat.
  • Äldre 12 Jan 18:51
    #10
    Anonym (Utsatt) skrev 2018-01-12 18:01:40 följande:
    Jag har påpekat för henne att jag kan ju "sälja min hjärna" för du tänker ju ändå för både dig och mig. Jag gör ju ändå bara fel när jag försöker göra något på mitt sätt för allt ska ju va på hennes sätt. Och varje gång jag sagt hur det är så förnekar hon och verkar inte vilja veta av diskussionen något mer.
    Du måste vara mer seriös där! Inte säga såna löjliga saker utan förklara att du inte tänker ha det så här längre. Antigen följer hon med på familjerådgivning eller så försöker ni själva komma överens om något. Man kan ju t.ex. också bestämma att den av er som gör något, får göra det, UTAN att den andre blandar sig i och säger att det är fel.
Svar på tråden Vad jag än gör är allt mitt fel