• Äldre 18 Jan 18:53
    235085 visningar
    2783 svar
    2783
    235085

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Äldre 18 Jan 19:53
    #1

    Jag är här!

    Kommer ringa och boka utredning om jag får i mars/april om inget yänder


    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 18 Jan 19:53
    #2

    Om inget händer innan, skulle det stå :)


    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 18 Jan 19:54
    #3

    Bim 29/1. Kommer dock testa på äl+9 redan IFALL att... För min sambo kommer hem från en resa då och TÄNK om.... antagligen inte men.


    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 18 Jan 20:11
    #4
    Hedblomster skrev 2018-01-18 19:54:43 följande:

    Bim 29/1. Kommer dock testa på äl+9 redan IFALL att... För min sambo kommer hem från en resa då och TÄNK om.... antagligen inte men.


    Åå håller tummarna som 17 nu för dig!!!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 18 Jan 23:18
    #5

    Jag är med! Försök 11 nu :/ bim nästa helg 26/1. Snart uppe i ett år av försök.. det trodde man inte när man satte igång. Hoppas på vår tur snart. Är glad vi är ett gäng som följts åt ett bra tag nu och man vet vad alla har gått igenom. Kram!

  • Äldre 19 Jan 07:54
    #6

    Vet inte om ni tycker jag platsar, säg till i så fall! Försökt sedan början på sommaren (maj/juni-skiftet) och fick för någon dag sedan MF i vecka 4+6. Kändes enormt tungt, men bara till att fortsätta kämpa på antar jag!

  • Äldre 19 Jan 08:20
    #7

    Här kommer jag också! Har försökt sen feb-17, inte ett endaste litet plus har vi fått. Vi har varit på ett utredningsbesöket (blodprov, spermaprov, vul) som visade att allt var bra utom lite fler äggblåsor än normalt ("PCO-tendens" sa läkaren). Dags att ringa kliniken snart och fortsätta utredningen antar jag, men det känns tungt att "acceptera" att det inte tycks fungera på naturlig väg. Är lite oklart om jag haft ÄL denna månad, men är på cd35 så hoppas mensen kommer snart iaf.

  • Äldre 19 Jan 08:21
    #8
    LillaAw skrev 2018-01-18 23:18:12 följande:

    Jag är med! Försök 11 nu :/ bim nästa helg 26/1. Snart uppe i ett år av försök.. det trodde man inte när man satte igång. Hoppas på vår tur snart. Är glad vi är ett gäng som följts åt ett bra tag nu och man vet vad alla har gått igenom. Kram!


    Känner samma <3
  • Äldre 19 Jan 08:32
    #9

    Hej försökt sedan i april -17. Är 27 år och maken 26. Båda friska inga barn sen innan. Börjar bli jobbigt psykiskt inte ett ända plus. På börjat utredning men allt ser normalt ut på båda. Nästa steg är spolning av äggledaren hört att de gör väldigt ont så önskar man kunde slippa de att det går på naturlig väg innan det. Bim 26 jan, men vet att det inte blivit nått denna månaden heller.

  • Äldre 19 Jan 08:42
    #10

    Följer med er här!

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år