• Äldre 20 Jan 19:16
    23104 visningar
    30 svar
    30
    23104

    Avbrutet samlag och gravid!

    Baby Surprise ligger i magen och myser! ;)

    Välkommen och vi är lyckliga men överraskade! :)

    Hur vanligt är det egentligen att bli gravid efter avbrutet samlag?

    Vad är era erfarenheter av att ha använt det?

  • Svar på tråden Avbrutet samlag och gravid!
  • Anonym (L)
    Äldre 20 Jan 19:18
    #1

    Mina erfarenheter är att jag å killen körde avbrutet i många år utan att nåt hände. Sen när vi ville skaffa barn så blev jag gravid direkt. Vissa snackar om en försats som innehåller spermier men det stämmer inte enligt min barnmorska. Så om man blir gravid ändå så måste det bero på att killen inte kunnat kontrollera sig till 100%.

  • Anonym (2)
    Äldre 20 Jan 19:20
    #2

    Kört avbrutet i 15 år, har blivit två barn på den vägen.

  • Äldre 20 Jan 19:38
    #3
    +1

    Eftersom alla män har en försats som innehåller spermier så är det många som blir gravid.

  • Äldre 20 Jan 19:49
    #4
    -1
    Tofflans skrev 2018-01-20 19:38:15 följande:

    Eftersom alla män har en försats som innehåller spermier så är det många som blir gravid.


    Nä, stämmer inte. Blir man gravid sä är killen helt enkelt dålig på att kontrollera sig så att det hinner komma lite grann inuti först. Det där med föresatsen/bli gravid av den är en myt, läs forskning och inte olika forum som källor ;)
  • Äldre 20 Jan 19:57
    #5

    Körde avbrutet i 5 år, inget barn. På första försöket blev det pluss,så välkommet och rätt tidpunkt.

  • Äldre 20 Jan 20:16
    #6

    Tack för era svar! Intressant! Har ni haft koll på ägglossning och kört avbrutet eller låtit bli då?

  • Anonym (L)
    Äldre 20 Jan 20:24
    #7
    beso skrev 2018-01-20 20:16:43 följande:

    Tack för era svar! Intressant! Har ni haft koll på ägglossning och kört avbrutet eller låtit bli då?


    Aldrig haft koll på ägglossning under alla år med avbrutet, jag visste typ inte vad ägglossning var förrän vi ville bli med barn hahah. Så vi körde alltid, oavsett tid på månaden men inget hände som sagt förrän vi fullbordade samlaget
  • Äldre 20 Jan 20:30
    #8
    Anonym (L) skrev 2018-01-20 20:24:56 följande:

    Aldrig haft koll på ägglossning under alla år med avbrutet, jag visste typ inte vad ägglossning var förrän vi ville bli med barn hahah. Så vi körde alltid, oavsett tid på månaden men inget hände som sagt förrän vi fullbordade samlaget


    Haha ja där ser man! Grattis till barnet! :)
  • Äldre 20 Jan 20:33
    #9
    Anonym (2) skrev 2018-01-20 19:20:36 följande:

    Kört avbrutet i 15 år, har blivit två barn på den vägen.


    Grattis! Alltså fler som fått små gulliga överraskningar! :) Min kompis har kört avbrutet i ca 10år utan att blivit gravid. Men tydligen inte runt äl fick jag veta! Hur gjorde du?
  • Äldre 20 Jan 20:34
    #10
    blomman 2 skrev 2018-01-20 19:57:06 följande:

    Körde avbrutet i 5 år, inget barn. På första försöket blev det pluss,så välkommet och rätt tidpunkt.


    Grattis så perfekt! :) Hur gjorde ni runt äl?
Svar på tråden Avbrutet samlag och gravid!