• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 31 Jan 21:28
    1359 visningar
    15 svar
    15
    1359

    Katter, borta flera dagar

    Jag har ett stort problem. Jag MÅSTE åka bort på fredag till onsdag. Jobbrelaterat. Har försökt få tag på någon som kan åka och ge katterna mat, vatten och kärlek samt tömma kattlådan men det finns ingen som kan. Vad fan gör jag? :/

  • Svar på tråden Katter, borta flera dagar
  • Anonym (Grupp­)
    Äldre 31 Jan 21:29
    #1

    Finns det ingen lokal fbgrupp där du kan efterlysa någon som kan hjälpa dig. Ingen granne

  • Äldre 31 Jan 21:31
    #2

    Pensionat.

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 31 Jan 21:34
    #3

    Finns inget pensionat här och jag vågar inte släppa in vem som helst...

  • Äldre 31 Jan 21:36
    #4
    Anonym (Orolig) skrev 2018-01-31 21:34:44 följande:

    Finns inget pensionat här och jag vågar inte släppa in vem som helst...


    Nej, men då tar du väl dina katter dit det finns ett pensionat.
  • Äldre 31 Jan 21:44
    #5

    Du får bita i sura äpplet och våga ge ut nyckeln till någon vettig, okänd människa. Alternativt ta med dem till en pensionat eller någon som är villig att se efter dem, så är det bara. 


    Livet med djur. 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (Kattä­gare)
    Äldre 31 Jan 21:55
    #6

    Du kan inte lämna dem själva så länge.

    Och dessutom är det lag på tillsyn EN GÅNG OM DAGEN (om det inte blev 2 ggr/dag men det vågar jag inte säga säkert.)

    I allra värsta fall får du vara hemma. Sjukskriv dig eller var ärlig, upp till dig...

    Ingen kompis som har en son/dotter som vill tjäna en extra slant?

  • Anonym (Kattä­gare)
    Äldre 31 Jan 21:57
    #7

    Ställ frågan på fb och be dina vänner dela inlägget, kanske finns det någon kompis kompis som någon går i god för som kan ställa upp.

    Då är det ju inte en spritt språngande främling men du når till ett bredare nätverk.

  • Äldre 31 Jan 21:59
    #8
    Anonym (Kattägare) skrev 2018-01-31 21:57:51 följande:

    Ställ frågan på fb och be dina vänner dela inlägget, kanske finns det någon kompis kompis som någon går i god för som kan ställa upp.

    Då är det ju inte en spritt språngande främling men du når till ett bredare nätverk.


    Bra tips! 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Äldre 1 Feb 04:13
    #9
    Anonym (Kattägare) skrev 2018-01-31 21:55:20 följande:

    Du kan inte lämna dem själva så länge.

    Och dessutom är det lag på tillsyn EN GÅNG OM DAGEN (om det inte blev 2 ggr/dag men det vågar jag inte säga säkert.)

    I allra värsta fall får du vara hemma. Sjukskriv dig eller var ärlig, upp till dig...

    Ingen kompis som har en son/dotter som vill tjäna en extra slant?


    2ggr/dygn sager lagen.
    Anonym (Kattägare) skrev 2018-01-31 21:57:51 följande:

    Ställ frågan på fb och be dina vänner dela inlägget, kanske finns det någon kompis kompis som någon går i god för som kan ställa upp.

    Då är det ju inte en spritt språngande främling men du når till ett bredare nätverk.


    Bra tips!
  • Äldre 1 Feb 05:23
    #10

    Var bor du? Lämna katterna hos mig, förutsatt att dom är snälla mot min lilla katt? Jag har en extra låda om dem går på samma. Står för allt, helt gratis för dig, enda jag vill är att du lämnar och hämtar

  • Äldre 1 Feb 05:34
    #11
    smulpaj01 skrev 2018-02-01 05:23:34 följande:

    Var bor du? Lämna katterna hos mig, förutsatt att dom är snälla mot min lilla katt? Jag har en extra låda om dem går på samma. Står för allt, helt gratis för dig, enda jag vill är att du lämnar och hämtar


    Jag har varit hundvakt i 3 veckor till en okänd kille på nätet. Han skulle till Thailand över jul och nyår, fick inte en krona för besväret och jag tyckte det var märkligt när man lämnar en hund så länge och åker utomlands. Hunden var tyvärr väldigt vanskött och både spydde och hade diarré de 2 första veckorna. Jag berättade det när dem hämtade hunden men jag ångrar än idag att jag inte gjorde mer. Ringde killen (helt okänd och inget ragg till mig) ca 6 månader senare då car han död.
    Det var en renrasig bordercollie och jag som älskar djur borde ha sett det men han var så överviktig och långhårig så jag trodde det var en gatukorsning.
    Försökte gå på långpromenad på Djurgården, slutade med att vi fick ta bussen hem för stackarn nästan föll ihop.
    Jag älskar djur och hjälper dig gärna ts, bor du nära Stockholm?
    Jag har volontär jobbat på 2 olika katthem och alltid haft katt själv, så katter kan jag. Tar inget betalt, är ledig till 26:e februari så innan dess kan jag. Specialfoder och sand får du stå för.
  • Äldre 1 Feb 05:41
    #12

    Som sagt inboxa mig om du vill ha hjälp. Jag har fått hjälp här via fl i ett annat ärende så nu är det min tur att pay it forward. (Du vet vem du är om du ser detta . )
    Du får självklart komma hem till mig först så du känner dig trygg. Men faktum är att jag är som sagt hemma ensam med min katt just nu så jag (och min kisse) skulle bara tycka det vore kul. Hör gärna av dig.

  • Äldre 1 Feb 05:43
    #13

    Nu läste jag igen, sorry var lite slarvig, trodde du ville lämna katterna när du är iväg.

    Bor du inte alltför långt från Sthlm (inom SL kort avstånd) så åker jag gärna och tar hand om dina katter - gratis!

  • Äldre 1 Feb 15:47
    #14

    Om du anger var i landet du befinner dig så kanske någon kan hjälpa dig. Smulpaj har redan erbjudit, finns du i Malmö (ev inom skåne) kanske jag kan hjälpa till.

  • Anonym (Kattä­gare)
    Äldre 15 Feb 19:47
    #15

    Ts. Hur löste du det?

Svar på tråden Katter, borta flera dagar