• FUT

    Tjej som gillar tv-spel

    Jag är som sagt en tjej på dryga 20 år som älskar att spela tv-spel. CoD och FIFA är mina favoriter. Varför får man alltid höra att "det skulle jag aldrig tro" eller att männskor inte tar ens snack om spel på allvar. Jag har alltid varit sjukt sportintresserad och är väl insatt i både fotebollens och hockeyns stora ligor. Ändå tar nästan ingen jag möter mina åsikter på allvar för att jag är tjej. Jag gillar att klä upp mig, sminka mig, fixa håret och ha fina naglar och just därför känns det som att ingen tar mig seriöst och oftast skrattar åt mina åsikter och menar att jag inte vet vad jag pratar om. Är det verkligen så udda 2018 att tjejer gillar sport och spel?

  • Svar på tråden Tjej som gillar tv-spel
  • Aniiee

    Med undantag för att Fifa och CoD inte är spel, så har du helt rätt i att tjejer spelar spel och det inte är något konstigt. =P

    (obs! Olika-smak--skämt,)


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Carambolan

    Min erfarenhet är att många gamers inte tar killar som spelar FIFA på allvar heller. Det är liksom i hög grad ett spel för folk som i första hand är intresserade av fotboll, inte för de som i första hand är intresserade av tv-spel. Däremot trist att varken ditt sport- eller ditt spelintresse tas på allvar. Jag har bara den motsatta erfarenheten faktiskt, de flesta jag träffat har tyckt att det är coolt att jag gamear. Tyvärr ibland på ett lite väl inställsamt och exotifierande sätt.

  • Aniiee
    Carambolan skrev 2018-02-06 17:41:11 följande:

    Min erfarenhet är att många gamers inte tar killar som spelar FIFA på allvar heller. Det är liksom i hög grad ett spel för folk som i första hand är intresserade av fotboll, inte för de som i första hand är intresserade av tv-spel. Däremot trist att varken ditt sport- eller ditt spelintresse tas på allvar. Jag har bara den motsatta erfarenheten faktiskt, de flesta jag träffat har tyckt att det är coolt att jag gamear. Tyvärr ibland på ett lite väl inställsamt och exotifierande sätt.


    Det är faktiskt helt sant. Sportspel är lite som Flight Simulator, dvs något som sport/flygintresserade håller på med, inte spelintresserade. Tyvärr, kanske.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Heliena

    Jag är 28 år och har spelat tv- och datorspel i hela mitt liv. Älskar också att sminka mig, fixa håret och klä upp mig. Har dock aldrig märkt att någon inte skulle ta mig seriöst eller så.. Snarare att de pojkvänner jag haft varit väldigt stolta över det och nästan skrutit över det till sina killkompisar. Att det skulle vara så himla coolt liksom? Lite småfånigt, men visst är det kul att få uppmärksamhet för sitt intresse. Men kanske beror på vilka spel man spelar också..

  • Vaffanculo
    FUT skrev 2018-02-06 16:58:21 följande:

    Jag är som sagt en tjej på dryga 20 år som älskar att spela tv-spel. CoD och FIFA är mina favoriter. Varför får man alltid höra att "det skulle jag aldrig tro" eller att männskor inte tar ens snack om spel på allvar. Jag har alltid varit sjukt sportintresserad och är väl insatt i både fotebollens och hockeyns stora ligor. Ändå tar nästan ingen jag möter mina åsikter på allvar för att jag är tjej. Jag gillar att klä upp mig, sminka mig, fixa håret och ha fina naglar och just därför känns det som att ingen tar mig seriöst och oftast skrattar åt mina åsikter och menar att jag inte vet vad jag pratar om. Är det verkligen så udda 2018 att tjejer gillar sport och spel?


    Jag möter dig gärna med mitt FUT-lag. Taggad på att få pisk? Skriv Pm med ditt användarnamn så lägger jag till dig
  • alla har olika åsikter

    Nog finns vi.

    29 år, Sminkar mig, fillers i läppar, barbie drogen spelar tvspel (främst cod) och följer mitt lag i hockeyn och går på deras matcher. Fick läggs ner NHL när jag fick barn och inte kunde vara vaken till 5 på morgonen mer.

Svar på tråden Tjej som gillar tv-spel