• 123kon­stigtj­ej
    Äldre 8 Feb 20:29
    10507 visningar
    26 svar
    26
    10507

    Ser ut som Ronja Rövardotter

    Hej alla! mitt hår är kaos! Jag har lockigt, tjockt och mycket volym i mitt hår. När jag plattar mitt hår ser jag ändå ut Ronja rövardotter. Jag har provat väldigt många krämer som ska minska volymen och frizzet men inget verkar funka! ar ni några bra tips? snälla hjälp!

  • Svar på tråden Ser ut som Ronja Rövardotter
  • Äldre 8 Feb 20:34
    #1
    123konstigtjej skrev 2018-02-08 20:29:07 följande:

    Hej alla! mitt hår är kaos! Jag har lockigt, tjockt och mycket volym i mitt hår. När jag plattar mitt hår ser jag ändå ut Ronja rövardotter. Jag har provat väldigt många krämer som ska minska volymen och frizzet men inget verkar funka! ar ni några bra tips? snälla hjälp!


    Rakpermanenta.
  • Äldre 8 Feb 21:17
    #2

    Tresseme Perfectly (un)Done balsam (men inte schampo). 

    Det minskar inte volymen, men definitivt frisset, i alla fall för mig.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Treans­resa
    Äldre 8 Feb 21:18
    #3

    Följer tråden, ser lika ut.

  • Äldre 8 Feb 21:39
    #4

    Tvätta med mkt dyrt frisörbalsam. Red ut lite med fingrarna i duschen när balsamet är i men inte kamma eller borsta. Spraya direkt med lockspray när du kommer ur duschen och har kramat ur vattnet ur håret. Låt lufttorka utan att röra eller gå ut.

    Då ser det relativt ok ut i några timmar för mig. All annan behandling så får jag som ni beskriver.

  • Äldre 8 Feb 21:44
    #5

    Köp ett dyrare bättre schampo och balsam. Det är stor skillnad mellan dessa och diskmedlen man kan köpa på Ica. Jag använder TIGIs S-factor, det luktar himmelskt och tar bort allt friss . På mig iaf. Lycka till :)

  • Äldre 8 Feb 22:01
    #6

    Arganolja :D

    Sen tänkte jag tipsa om min favvoserie från Björn Axen, men den har visst utgått. Så bra att jag nu följer tråden :S

  • Äldre 9 Feb 13:17
    #7

    Aussie miracle moist schampoo. Finns på vissa ICA butiker och rusta.

    Tresemme (stavning?) keratine smooth balsam.

    Använd hårolja.

    Tvätta håret så sällan som möjligt.

    Gör oljeinpackning ibland med olivolja.


    Korrekturläser som en kratta
  • Förvän­tansti­d
    Äldre 9 Feb 13:22
    #8

    Tur att Ronja är vacker då ;) Men faktiskt, jag önskar fler såg ut så, det ser friskt och vilt ut om resten av personen är vacker. Ronjas mamma har ju också vilt hår och är riktigt snygg.

    Annars har du ju fått många bra råd. Att låta bli att borsta och tvätta i onödan och att tynga ner med balsam brukar ju tämja håret någolunda.

  • Äldre 9 Feb 17:53
    #9
    Duppedu skrev 2018-02-08 21:44:44 följande:
    Köp ett dyrare bättre schampo och balsam. Det är stor skillnad mellan dessa och diskmedlen man kan köpa på Ica. Jag använder TIGIs S-factor, det luktar himmelskt och tar bort allt friss . På mig iaf. Lycka till :)
    Enligt forskare är det ingen skillnad på billiga och dyra schampon. Det är samma tvål i som gör håret rent. I dom dyrare är det många tillsatser dock som får det att kanske lukta godare. Man betalar även för märket. Känns det lenare och mindre frissigt är det pga beläggning som lägger sig utanpå hårstrået. Och det finns billiga schampon som gör det minst lika bra.

    Det tåls att komma ihåg att hår inte går att förändra genom schampon osv eftersom det är dött material, utan det kan endast komma inifrån kroppen.
  • Äldre 9 Feb 17:54
    #10
    123konstigtjej skrev 2018-02-08 20:29:07 följande:
    Hej alla! mitt hår är kaos! Jag har lockigt, tjockt och mycket volym i mitt hår. När jag plattar mitt hår ser jag ändå ut Ronja rövardotter. Jag har provat väldigt många krämer som ska minska volymen och frizzet men inget verkar funka! ar ni några bra tips? snälla hjälp!
    Har du en riktigt bra plattång då? Det kan göra stor skillnad Glad
Svar på tråden Ser ut som Ronja Rövardotter