• Jagerika

    Vi som försöker bli gravida med första barnet

    Hej! Det finns så många trådar om detta ämnet men det brukar skena iväg och handla om allt möjligt så därför startar jag en ny.

    Jag och min sambo fyller 26 båda i år, och började försöka med första graviditeten i december 2017. Är det nån mer som vill prata av sig om allt man upplever bara genom själva planeringen? Jag tycker detta är superspännande verkligen :D

    Ska ha mens på söndag ( 12/2 ) och vi prickade in ägglossningen :) jag har mensvärk hela tiden, svider lite i magen så det kanske är nått på gång? Mår illa bara på kvällarna men inga ömma bröst än. Hoppas verkligen :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet
  • Anonym (Neleda)
    Jagvetdåinte skrev 2018-09-30 12:57:42 följande:

    Av att ha fått test som ser ut sådär men att det varit spök. Blivit så glad å förväntansfull men mensen kom som vanligt tyvärr!


    Ja jag tycker att det ser lite grått ut och inte färg så jag är inte så förhoppningsfull. Nu när testet torkat så är det borta...
  • WanderChild
    Agilaolle skrev 2018-09-30 11:45:47 följande:

    Som vet har mer kol på dessa ägglossnings stickor ? Har jag ägglossning på den tredje uppåt? Försöker blir gravida

    Igen efter ett missfall i juli.


    Jag får aldrig lika starka streck utan för mig blir det max som tredje uppifrån och sen kommer äl ca 24h senare! Men tanke på de andra testen så skulle jag tolka det som positivt ja! Själv tempar jag också för att få äl bekräftat efter en sån stegring.
  • Jagvetdåinte
    Anonym (Neleda) skrev 2018-09-30 14:53:40 följande:

    Ja jag tycker att det ser lite grått ut och inte färg så jag är inte så förhoppningsfull. Nu när testet torkat så är det borta...


    Ja, mitt försvsann oxå. Men hae hört om en del plus som försvunnit oxå så behöver kanske inte vara negativt att det försvinner. Nu kom iaf min mens så hoppas på nästa månad!
  • oshark
    Agilaolle skrev 2018-09-30 11:45:47 följande:

    Som vet har mer kol på dessa ägglossnings stickor ? Har jag ägglossning på den tredje uppåt? Försöker blir gravida

    Igen efter ett missfall i juli.


    Jag vet inte hur du har tagit de här stickorna - är det en per dag, flera samma dag, osv - men om du tagit en per dag skulle jag gissa på att du ägglossat efter sticka tre.

    Du har ju en klar stegring och sen en sänkning igen, så du har troligtvis bara missat peaken. Tempar du för stt se om du faktiskt ägglossat?

    Jag provade ÄL-stickor första gångenden här cykeln, hade fyra som inte var positiva men där man ändå såg att de blev starkare, sen ett positivt och sen ett ganska starkt men negativt. Tog ett om dagen på eftermiddagen ca 14. Fick en temphöjning dagen efter det sista testet som har hållit i sig så NC har satt ut min ÄL till dagen efter det positiva testet.
  • oshark
    JenniB skrev 2018-09-30 07:36:14 följande:

    Gjorde ett digitalt idag på BIM+1 och blev så himla glad när det visade de fina orden! Men även om jag inte kunde varit lyckligare vet jag hur ni som fortfarande försöker känner er! Jag håller tummarna stenhårt och hoppas att även ni får uppleva det här snart.. <3


    Stort grattis! Så kul!! <3
  • Agilaolle

    #995 jag har tagit test vid ca 10-11 tiden på fm och alla förutom en är varje dag, nej jag tempar mig inte. Men ägglossning har vi set och konstaterat hos gyn att jag har fått alla andra månader hitils. Men att jag släpper senare än vanligt

  • Anonym (Neleda)
    Jagvetdåinte skrev 2018-09-30 19:59:03 följande:

    Ja, mitt försvsann oxå. Men hae hört om en del plus som försvunnit oxå så behöver kanske inte vara negativt att det försvinner. Nu kom iaf min mens så hoppas på nästa månad!


    Åh vad synd <3 Hur ser planen för nästa månad ut då? Köra nån speciell taktik?

    Min mens har inte kommit än! Nu har dock brösten börjat ömma men känner ingen molvärk alls. Och molvärken har varit mitt värsta nästan sedan jag slutade med p-ringarna för 4 månader sen. Nu börjar man ju bli nervös, hehe..!
  • oshark
    Agilaolle skrev 2018-10-01 07:27:17 följande:

    #995 jag har tagit test vid ca 10-11 tiden på fm och alla förutom en är varje dag, nej jag tempar mig inte. Men ägglossning har vi set och konstaterat hos gyn att jag har fått alla andra månader hitils. Men att jag släpper senare än vanligt


    Ok. (Man har ju dock ofta någon måmad om året så man inte ägglossar naturligt.)

    Har du testat att ta testen lite senare på dagen? Mina test rekommenderar mellan 10 och 20 då LH blir starkare under dagen (vad jag förstått). Så jag har testat att ta mina på eftermiddagen.

    Alternativt att när du ser en stegring som på sticka tre ta ett till test fyra timmar senare? Då kanske du får ett positivt.

    Men som sagt jag skulle gissa på att du haft ÄL på dagen för sticka 4 och att stegringen till positivt skedde på eftermiddagen för sticka 3 baserat på hur de ser ut och hur mina såg ut.
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet