• Jagerika

    Vi som försöker bli gravida med första barnet

    Hej! Det finns så många trådar om detta ämnet men det brukar skena iväg och handla om allt möjligt så därför startar jag en ny.

    Jag och min sambo fyller 26 båda i år, och började försöka med första graviditeten i december 2017. Är det nån mer som vill prata av sig om allt man upplever bara genom själva planeringen? Jag tycker detta är superspännande verkligen :D

    Ska ha mens på söndag ( 12/2 ) och vi prickade in ägglossningen :) jag har mensvärk hela tiden, svider lite i magen så det kanske är nått på gång? Mår illa bara på kvällarna men inga ömma bröst än. Hoppas verkligen :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet
  • Ek90
    Jagerika skrev 2019-08-20 08:19:08 följande:

    Tyvärr blev det ingen bebis för oss :( några dagar efter Bim började jag få svinont i magen och dagen efter började jag blöda, en blödning som höll i sig i en hel vecka. Vid mens blöder jag bara i ca 4 dagar så tidigt missfall.. får försöka trösta mig med att det inte var ett foster än, men jösses vad jag har varit ledsen fram tills nu. Vi får fortsätta våran resa och hoppas på IVF som ska ske nu i oktober-november <3 lycka till alla andra!


    Åhh, så ledsen för er skull : ( skickar kramar och styrka!
  • Tessi1

    Äntligen fick jag positivt ägglossningstest. En fast glad gubbe. Och nu känns det som hoppet är tillbaka igen. Hoppas hoppas hoppas hoppas det går denna gången och blir en maj bebis <3

  • swallow the big moon
    Jagerika skrev 2019-08-20 08:19:08 följande:

    Tyvärr blev det ingen bebis för oss :( några dagar efter Bim började jag få svinont i magen och dagen efter började jag blöda, en blödning som höll i sig i en hel vecka. Vid mens blöder jag bara i ca 4 dagar så tidigt missfall.. får försöka trösta mig med att det inte var ett foster än, men jösses vad jag har varit ledsen fram tills nu. Vi får fortsätta våran resa och hoppas på IVF som ska ske nu i oktober-november <3 lycka till alla andra!


    Men gumman!!

    Hoppas att du ändå är gravid. Har du tagit några grav tester som konstaterar att jag går neråt?

    Tänker på dig
  • TrueLove12

    Var på mötet på Sahlgrenska i onsdags första mötet då inför vad som kommer hända fram över. Tog blodprover vi båda och maken lämna in spermaprovet.

    Ringde igår om hss men var fullt denna gång ska ringa om de nästa mens om jag inte får remiss innan. Vi har tyvärr 1% chans och bli gravida på egen hand så de blir ivf för oss vänte tiden 6 mån ca beror när dom tar beslutet. De ska även kolla min ägg reserv m.m

  • Nachosen
    Jagerika skrev 2019-08-20 08:19:08 följande:

    Tyvärr blev det ingen bebis för oss :( några dagar efter Bim började jag få svinont i magen och dagen efter började jag blöda, en blödning som höll i sig i en hel vecka. Vid mens blöder jag bara i ca 4 dagar så tidigt missfall.. får försöka trösta mig med att det inte var ett foster än, men jösses vad jag har varit ledsen fram tills nu. Vi får fortsätta våran resa och hoppas på IVF som ska ske nu i oktober-november <3 lycka till alla andra!


    Jättetråkigt att höra! <3 hoppas att det funkar med IVF
  • Jagerika
    swallow the big moon skrev 2019-08-22 10:09:30 följande:

    Men gumman!!

    Hoppas att du ändå är gravid. Har du tagit några grav tester som konstaterar att jag går neråt?

    Tänker på dig


    Jag tog gravtest och på sista blödningsdagen var det helt negativt. Nu väntar jag på ÄL men det verkar vara lite skumt denna månaden då jag haft ÄL känningar i 5 dagar nu men enligt tempen så har inte ÄL skett. Får se, kroppen kanske har ballat ur lite efter blödningen!
  • TrueLove12

    Är det någon här som ska göra ivf? Vi inväntar hjälp själva då makens spermier inte var ok. Väntar på få och göra hss

  • Ssandra

    Hej! Jag har precis startat en hemlig Facebookgrupp för oss som försöker bli gravida där vi kan diskutera allt möjligt angående graviditet osv :) och följas åt mot plus!! Skicka meddelande till mig med namn och efternamn så kan jag bjuda in er om ni vill hänga på :)

  • Ssandra

    Hej! Jag har precis startat en hemlig Facebookgrupp för oss som försöker bli gravida där vi kan diskutera allt möjligt angående graviditet osv :) och följas åt mot plus!! Skicka meddelande till mig med namn och efternamn så kan jag bjuda in er om ni vill hänga på :)

  • Jagerika
    TrueLove12 skrev 2019-08-26 10:11:40 följande:

    Är det någon här som ska göra ivf? Vi inväntar hjälp själva då makens spermier inte var ok. Väntar på få och göra hss


    Vi har stått i kö sedan april och väntar på kallelse runt oktober-november! Vad är hss?
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet