• Anonym (x)
    Äldre 11 Feb 11:48
    23004 visningar
    153 svar
    153
    23004

    Han slösar upp sina pengar och snyltar på mig

    Är ihop med en man som är hemlös och extremt slösaktig  med sina pengar. Så fort han har fått dom så slösar han upp allt omgående. Därefter lånar han pengar av mig som jag tvingas tjata för att få tillbaka. Jag har fortfarande inte fått tillbaka dom. Eftersom han är pank så tvingas jag köpa mat till honom mot min vilja. Han är också i min lägenhet mot min vilja. Jag har aldrig haft för avsikt att låta honom få bo här. Han kostar mig bara en massa pengar!!

    Han har absolut inte några nycklar hem till mig och han är heller inte skriven hos mig. Det skulle jag aldrig nånsin tillåta. 

    Förutom detta så har han snott min medicin och även andra saker har försvunnit från min lägenhet. Givetvis förnekar han detta varje gång trots att det inte finns någon annan i min lägenhet.

    Vederbörande ligger och sover hela dagarna och äter. Det är det enda han gör. 

    Jag ångrar att jag inledde något med denna man - nu är jag fast! Han ruinerar mig ekonomiskt!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-02-11 11:58
    Kränkande inlägg anmäles

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-02-11 11:58
    Jag kommer bara att besvara vettiga inlägg.

  • Svar på tråden Han slösar upp sina pengar och snyltar på mig
  • Anonym (g)
    Äldre 11 Feb 11:49
    #1

    Har inte du redan gjort en tråd om detta? Varför är han kvar i din lägenhet för? kasta ut honom!

  • Äldre 11 Feb 11:53
    #3

    Du låter honom snylta på dig. Praktiskt för honom. Han lär ju fortsätta leva bekvämt på din bekostnad så länge du låter honom göra det.


  • Äldre 11 Feb 11:57
    #4

    Gör slut och kasta ut honom. Ger han sig inte av frivilligt ringer du polisen.

  • Anonym (x) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 12:00
    #5
    Furry skrev 2018-02-11 11:57:29 följande:

    Gör slut och kasta ut honom. Ger han sig inte av frivilligt ringer du polisen.


    Det är omöjligt att bli av med en sån här typ. Att han är hemlös säger egentligen allt. Han påstår att han inte får hjälp av soc. Inte ens till härbärge.
  • Anonym (x) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 12:03
    #5
    Furry skrev 2018-02-11 11:57:29 följande:

    Gör slut och kasta ut honom. Ger han sig inte av frivilligt ringer du polisen.


    Jag försöker få ut honom ur min bostad frivilligt, men det är omöjligt. Att blanda in polisen skulle äventyra min säkerhet.grovt. Vill inte riskera att han bränner ner lägenheten eller liknande. 
  • Anonym (x) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 12:04
    #6

    Den här människan har många våldsbrott i bagaget. Även mot polisen. Han är helt gränslös. Han har uttryckt flera gånger att han vill mörda en viss person.

  • Äldre 11 Feb 12:13
    #7
    Anonym (x) skrev 2018-02-11 12:00:50 följande:

    Det är omöjligt att bli av med en sån här typ. Att han är hemlös säger egentligen allt. Han påstår att han inte får hjälp av soc. Inte ens till härbärge.


    Ja, om det är omöjligt finns det ju tyvärr inget du kan göra.
  • Anonym (O)
    Äldre 11 Feb 12:25
    #8

    Det låter som att du behöver skydd från den här mannen, men jag har svårt att förstå hur du skulle kunna få det utan att blanda in polisen. Kontakt med en kvinnojour kanske kan vara en början. Prova med det! De vet förhoppningsvis mer om hur du bör gå tillväga.

  • Anonym (x) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 12:31
    #9
    Anonym (O) skrev 2018-02-11 12:25:04 följande:

    Det låter som att du behöver skydd från den här mannen, men jag har svårt att förstå hur du skulle kunna få det utan att blanda in polisen. Kontakt med en kvinnojour kanske kan vara en början. Prova med det! De vet förhoppningsvis mer om hur du bör gå tillväga.


    Är rädd att han kommer att elda ner min lägenhet som hämnd. 
  • Anonym (x) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 12:33
    #10

    Kan inte äta ordentligt med mat pga att han kostar mig så mycket pengar.

Svar på tråden Han slösar upp sina pengar och snyltar på mig