• Äldre 12 Feb 19:01
    1496 visningar
    11 svar
    11
    1496

    Otrogna är hycklare

    Otrogna skulle aldrig acceptera att deras partner är otrogna mot dem trotts att själva bedra sin partner otrogna förtjänar inte sin partners trohet.

  • Svar på tråden Otrogna är hycklare
  • Äldre 12 Feb 19:03
    #1
    +1

    Beror ju på om den otrognes partner fortfarande hade sex med dem otrogne eller inte före otroheten.

    Att stanna i ett förhållande och inte ha sex med sin partner fast denne vill är också otrohet.

  • Anonym (Hm)
    Äldre 12 Feb 19:11
    #2
    Takig skrev 2018-02-12 19:01:18 följande:

    Otrogna skulle aldrig acceptera att deras partner är otrogna mot dem trotts att själva bedra sin partner otrogna förtjänar inte sin partners trohet.


    Förvisso. Men att stanna med någon som man vet varit/är otrogen är ju också att hyckla. Har man dessutom barn lär man ju dem att det är ok att vara otrogen.
  • Anonym (Otrog­en)
    Äldre 12 Feb 19:20
    #3
    Takig skrev 2018-02-12 19:01:18 följande:

    Otrogna skulle aldrig acceptera att deras partner är otrogna mot dem trotts att själva bedra sin partner otrogna förtjänar inte sin partners trohet.


    Jo det skulle jag acceptera. Jag tycker inte heller att jag förtjänar det.
  • Anonym (Agda)
    Äldre 13 Feb 00:03
    #4
    +1

    Är du igång igen?

  • Anonym (nej)
    Äldre 13 Feb 11:17
    #5
    Ascendere skrev 2018-02-12 19:03:38 följande:

    Beror ju på om den otrognes partner fortfarande hade sex med dem otrogne eller inte före otroheten.

    Att stanna i ett förhållande och inte ha sex med sin partner fast denne vill är också otrohet.


    Eh va? Jag tror ordet du letar efter är svek "Att stanna i ett förhållande och inte ha sex med sin partner fast denne vill är också ett svek"

    Tyvärr håller inte ditt argument. Att inte vilja ha sex är ett problem i relationen men inte ett svek, man vill helt enkelt två olika saker och att tycka olika om till exempel sex är INTE ett svek. Dessutom sker det helt öppet och du har möjlighet att förhålla dig till det och välja vad du vill göra av det. Otrohet däremot sker bakom ryggen på sin partner och ger därmed inte personen någon möjlighet att förhålla sig till det eller välja.

    Att skylla sin oförmåga att lösa missnöje över sin relation på ett värdigt och humant sätt visar bara vilken fegis man är som inte ens kan stå för sina handlingar utan att skylla ifrån sig. Det är DÄR grundproblemet ligger.
  • punkts­lash
    Äldre 13 Feb 12:06
    #6
    Ascendere skrev 2018-02-12 19:03:38 följande:

    Att stanna i ett förhållande och inte ha sex med sin partner fast denne vill är också otrohet.


    Nej, det är inte otrohet. Det är tragiskt, men inte otrohet.
  • Äldre 13 Feb 14:39
    #7
    punktslash skrev 2018-02-13 12:06:15 följande:
    Nej, det är inte otrohet. Det är tragiskt, men inte otrohet.
    Ja, OK jag köper era argument. 
    Man sviker ett underförstått avtal, men det kanske inte kan kallas otrohet.
  • Anonym (Mongo­)
    Äldre 13 Feb 14:46
    #8

    Alla människor är hycklare. Vad är din poäng?

  • Anonym (Finla­ndia64­)
    Äldre 13 Feb 14:55
    #9

    Att skriva här är också en viss otrogenhet

  • Anonym (Skoji­g)
    Äldre 13 Feb 17:49
    #10

    Fler förhållanden borde vara öppna. Då kunde människor njuta mer av sex..

    Trohet är en förlegad kulturell kvarleva

  • Anonym (Namnl­ös)
    Äldre 13 Feb 17:54
    #11
    Ascendere skrev 2018-02-13 14:39:29 följande:
    Ja, OK jag köper era argument. 
    Man sviker ett underförstått avtal, men det kanske inte kan kallas otrohet.
    Skitsnack.
    Jag har inte lovat min partner att vi ska fortsätta ha sex i all evighet. Vi har inte haft sex på flera år och ingen har således brutit några avtal.
Svar på tråden Otrogna är hycklare