• Äldre 26 Feb 19:46
    36473 visningar
    9 svar
    9
    36473

    Mysimba och Saxenda

    Hej jag har blivit tillfrågad av min läkare om jag vill testa Mysimba mot övervikt. Är det någon här inne som äter Mysimba? Jag är också lite nyfiken på Saxenda och funderar på om det går att få den medicinen utskriven i Sverige? Eftersom ingen av dem täcks av högkostnadsskyddet så blir ju kostnaden för framförallt Saxenda enorm. 

  • Svar på tråden Mysimba och Saxenda
  • Äldre 1 Mar 16:33
    #1

    Hej det stämmer att man inte får det på högkostnads skydd.. så man måste betala ur egen ficka. Saxenda vet ja inget om men Mysimba åt min syster ett tag o det hjälpte henne verkligen, efter att hon slutade har hon fortsatt att gå ner i vikt (från ungefär 82 kg till 70) o har nu sitt hälsosammaste bmi på länge. Hon beställde Mysimba från något som heter Treated.com där du lagligt får ditt recept utskribvet online. https://se.treated.com/viktnedgaang/mysimba

    Kram Emma

  • Anonym (Jonna­73)
    Äldre 21 Mar 12:43
    #2
    +1

    Vill man spara pengar finns Mysimba på svenska apotek för 1 000 kr i stället ???? , bara be sin vanliga läkare på vårdcentralen och dessutom får man hjälp med att kontrollera att man passar för Mysimba. Vill man inte gå till sin läkare kanske det går via kry.se eller liknande. 

  • Äldre 19 May 15:14
    #3

    Jag har nu använt Saxenda i snart 7 v. Det bästa är att prata ,ed en läkare och få recept på det . Den fungerar verkligen och jag har gått mer 1kg/v och har fortfarande 1,5 /5 spruta kvar och har bestämt mig att sluta med det för jag har gått ner 10% av min vikt och det duger bra . Det är jätte VIKTIGT att konsultera en läkare innan för det första tas prover på dig om denna medicin är lämpligt för dig och inte orsakar dig komplikationer för livet som inte är värt att utsätta sig för och för det andra , även om man betalar hela kostnaden själv (ca. 2500:-/ 5 sprutor som räcker i ca två månader ) blir det mycket billigare än att köpa på nätet .

    Om din läkare vet att du rör på dig och verkligen försöker brukar det inte vara några problem att få Saxena utskrivet .

    Jag behövde inte ens tänka på vad och hurmycket jag åt för jag hade tappat aptiten och som mest åt jag babisportioner bara för att fylla magen . Även om jag hade min favorit käk framför mig kunde jag inte äta mer än barnportion , magen sa stopp och inte jag :))

    Illa måendet var upp och mer under tiden och vissa dagar väldigt lätt och ibland mer intensivt. Huvudvärk första dagarna . Kräktes bara andra dagen .

    Diarré nu i vecka 7 , men tänk på att ingenting är gratis och smärtfritt .

    Lycka till

  • Wed 9 Oct 2019 09:42
    #4
    Bantningspiller - https://thermacuts.com Jag förlorade 13 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka. 
  • Styggi­s
    Tue 28 Apr 2020 18:05
    #5

    Hej!

    Jag har lyckats skaffa dietpiller Reductil och hittills känns det bra med dämpad aptit och ökad energi.

  • Wed 8 Mar 2023 08:44
    #6

    Jag har testat både mysimba och saxenda , mysimba gjorde ingen skillnad för mig och saxenda blev för dyrt så nu kör jag på Tiszepatide ( mounjaro) tror ja det heter . Den är så sjukt bra och man behöver bara sticka sig en gång i veckan i magen 😊👍 har gått ner 30kg+ på 4 månader! 
    Sjukt bra är den! Och jag kommer avstå från en GBP operation som egentligen var tänkt. 
    Testa dig fram lite innan operation! 

  • Anonym (Carl)
    Mon 3 Apr 2023 20:22
    #7
    Tänk på att fråga en läkare innan ni börjar med läkemedel. Det finns biverkningar och man ska inte ta de om man har problem med sköldkörteln eller bukspottkörteln. Wegovy/Ozempic har i studier viktnedgång på ca 15% i genomsnitt ocg för Tirzapatide/Mounjaro som snart kommer till Sverige så var det 21% viktnedgån. Det är injektion med liten nål en gång i veckan. Läskigt i blrjan med nu går det bra.  Jag har kontakt med wellgo.se och fick hjälp av läkare för stt gå ner i vikt. 
  • Thu 13 Apr 2023 22:05
    #8

    Hur har du fått tag på Tiszepatide, det är väl inte godkänt i Sverige än?

  • Mon 12 Jun 2023 19:15
    #9
    +1

    Bantningspiller - https://nplink.net/2sesjp7i Dottern min använt detta och det funkade bra.

Svar på tråden Mysimba och Saxenda