• Ninha

    Letrozol

    Jag ska börja min första dos med letrozol.

    Jag tycker de känns som att mensen kanske kommer ikväll och undrar om någon har nån erfarenhet om man räknar denna dag som dag 1 då och kan ta första tabeltten på morgonen på dag 3?

    Eller det kanske inte är SÅÅÅ noga?

    Hade inte en tanke på att fråga läkaren detta :/

    Ska ju visserligen ringa nör mensen kommer men inte säkert de hinner ringa upp mig innan jag behöver börja.

  • Svar på tråden Letrozol
  • Trullis82
    Ninha skrev 2018-03-20 12:07:24 följande:

    Ok de är trist, trodde de skulle kännas mindre stressande men är nästan tvärtom just nu när man vet hur stor äggblåsan är...

    Hoppas båda får glad gubbe snart :)


    Ja, eller hur. Nja, jag är lite skeptisk faktiskt.

    Jag tror inte jag får någon äl denna månad. Tror ägget skrumpnar ihop o försvinner tyvärr
  • GlitterLina

    En fast glad gubbe på ältestet i fredags & hemska älsmärtor i lördags.

    Jag va ju oxå på vul igår. Hon såg inga äggblåsor nu så hoppas dem släppt. Jag fick ta blodprov för att se om jag verkligen haft ägglossning men inte fått svar än

  • karllesson

    Hej! Jag följs gärna åt här :) Jag har pcos och ingen egen ägglossning. Började med letrozol enkelkur i februari men fick ingen ägglossning av det så nu har jag tagit dubbelkur. Var på ultraljud i måndags och hade en äggblåsa på 16mm :) Har haft äl-smärtor sen i söndags och hade mycket äl-sekret igår men inte positivt äl-test ännu... 

  • Ninha
    GlitterLina skrev 2018-03-20 12:53:17 följande:

    En fast glad gubbe på ältestet i fredags & hemska älsmärtor i lördags.

    Jag va ju oxå på vul igår. Hon såg inga äggblåsor nu så hoppas dem släppt. Jag fick ta blodprov för att se om jag verkligen haft ägglossning men inte fått svar än


    Då håller vi tummarna nu :)
  • Ninha
    karllesson skrev 2018-03-21 20:13:58 följande:

    Hej! Jag följs gärna åt här :) Jag har pcos och ingen egen ägglossning. Började med letrozol enkelkur i februari men fick ingen ägglossning av det så nu har jag tagit dubbelkur. Var på ultraljud i måndags och hade en äggblåsa på 16mm :) Har haft äl-smärtor sen i söndags och hade mycket äl-sekret igår men inte positivt äl-test ännu... 


    Spännande det är! :)

    Här kom äl flytningar nu på kvällen o har haft hugg/stick o molande värk mycket idag men inget positivt öl test på morgonen. Hoppas få det imorgon istället :)
  • Trullis82
    karllesson skrev 2018-03-21 20:13:58 följande:

    Hej! Jag följs gärna åt här :) Jag har pcos och ingen egen ägglossning. Började med letrozol enkelkur i februari men fick ingen ägglossning av det så nu har jag tagit dubbelkur. Var på ultraljud i måndags och hade en äggblåsa på 16mm :) Har haft äl-smärtor sen i söndags och hade mycket äl-sekret igår men inte positivt äl-test ännu... 


    Samma här fast på mig fungerade enkel dos. Men fortfarande ingen glad gubbe. Tror inte jag får någon heller cd20 idag
  • Ninha
    Trullis82 skrev 2018-03-21 20:43:22 följande:

    Samma här fast på mig fungerade enkel dos. Men fortfarande ingen glad gubbe. Tror inte jag får någon heller cd20 idag


    Har inget positivt test än heller cd 15. Hade ju ont igår o sånna flytningar så fattar inte .... blir väl duddelkur nästa gång då kanske...

    Fr vänta lite till så får vi se...
  • karllesson
    Ninha skrev 2018-03-22 07:02:39 följande:
    Har inget positivt test än heller cd 15. Hade ju ont igår o sånna flytningar så fattar inte .... blir väl duddelkur nästa gång då kanske...

    Fr vänta lite till så får vi se...
    Hade inte heller något positivt test i dag :( Är på cd14. Har fortfarande smärta men inga äl-flytningar :O När jag var på ultraljudet i måndags så sa min läkare att jag troligtvis skulle få ägglossning idag eller imorgon... Vi får väl se om det blir imorgon då kanske..
  • karllesson
    Trullis82 skrev 2018-03-21 20:43:22 följande:
    Samma här fast på mig fungerade enkel dos. Men fortfarande ingen glad gubbe. Tror inte jag får någon heller cd20 idag
    Vad skönt!! Kände mig inte hoppfull när det inte hände något på enkelkuren men nu känns det lite mer hoppfullt efter dubbelkuren :) åå.. hoppas den kommer snart då!! 
Svar på tråden Letrozol