• Äldre 8 Mar 17:44
    5647 visningar
    10 svar
    10
    5647

    Ni som har gått ner minst 20kg. Hur lyckades ni?

    Undrar också hur fort de gick för er att gå ner, och hur ni åt / tränade osv. =)

  • Svar på tråden Ni som har gått ner minst 20kg. Hur lyckades ni?
  • Äldre 8 Mar 18:25
    #1

    Åt lite tränade mycket

  • Äldre 8 Mar 18:31
    #2

    Ät mer men rätt. Rör dig mer och hitta nån balans. Jätte fel att äta lite och träna mycket. Blir fel för att du ska orka. Jag äter mer sen jag gått ner 20 kg. Men inget godis eller småätande.

  • Äldre 8 Mar 18:50
    #3

    Slutade med produkter med tillsatt socker och mycket socker överlag.

    Gick ner totalt 25 kg på lite mer än 2,5 år.

    Gick dock upp ca 20 kg under graviditet nu med samma kost.

  • Äldre 8 Mar 18:53
    #4

    Vardagsmotion är a och o. Små portioner ofta. Mkt grönt och frukt, inget socker! Bra mat blir lite dyrare men bättre för din kropp. Det finns bra enkla appar att ta hjälp av i början.

  • Äldre 8 Mar 19:05
    #5

    Inte gått ner 20 kg.....än. Dock 12 kg på ca 6 veckor med hjälp av online-PT, funkar super!!

  • Äldre 8 Mar 20:49
    #6

    Jag körde 5:2 och gick ner 22 kg på ett drygt halvår. Då gick eller cyklade jag också till jobbet de flesta dagar (6-7 km enkel väg). Men nu ett par år senare har jag gått upp 10 kg igen Obestämd

  • Äldre 8 Mar 21:25
    #7

    Bara att ha tålamod och inte gå ner för fort.

  • Äldre 8 Mar 21:32
    #8

    Visserligen bara 18 kg (sedan var jag i mål), använde viktklubb (går lika bra med annat sätt att registrera exakt kaloriintag). Vägde maten iaf till en början och registrerade exakt. Gjorde det tydligt var man kan dra ner på sitt intag osv, lätt att tänka att det bara är att sluta med godis och dylikt men kalorier kan gömma sig på många fler ställen, och framförallt variera med mängden man äter. Mitt mål var -10 kg men sen gick det av bara farten då jag lärt mig hur jag skulle tänka kring ätande. Tog mig ungefär 3-4 månader, snittade 1kg/v.

  • Äldre 8 Mar 22:00
    #9
    Sara101010 skrev 2018-03-08 17:44:15 följande:

    Undrar också hur fort de gick för er att gå ner, och hur ni åt / tränade osv. =)


    Jag satt och tänkte en dag. När man får bantningstips säger de alltid "du ska inte behöva vara hungrig". Så tänkte jag men om man aldrig är hungrig så kommer ju kroppen aldrig använda reserverna. Så jag åt en rejäl frukost=2 mackor. För frukosten är dagens viktigaste mål. Sen åt jag middag. Jag åt hur mycket jag ville. Sen åt jag inget mer. Magsäcken krympte=den som ger hungerskänslor och mina middagsportioner blev mindre och mindre. Jag blev utan ansträngning mätt på mindre. Jag tränade inte alls. Efter 6 månader hade jag gått ner 23 kg.
  • Äldre 12 Mar 10:13
    #10

    Jag gick ner över 30kg på kring ett år med lchf, tränade inte utan har kört med vardagsmotion (kring 10 000 steg om dagen).

Svar på tråden Ni som har gått ner minst 20kg. Hur lyckades ni?