• Anonym (dilem­ma)
    Äldre 13 Mar 13:59
    3158 visningar
    15 svar
    15
    3158

    Dejtinggissel! Vem ska höra av sig nu?

    Tror jag har fått vad man kan kalla en "dejtfobi"!!!

    Dejtande har för mig blivit något otroligt obehagligt efter ett flertal misslyckade sådana. Inte varit på dejt på 2 år, trots att jag snackat med några halvintressanta under denna tid.

    Vad som händer är att det skiter sig helt för mig varje gång efter man hörts eller träffats första gången. Då när den stora frågan; NU DÅ flyttat in i min hjärna?

    VEM SKA HÖRA AV SIG FÖRST????

    Det är liksom där man sätter standarden för resten på något sätt och visar sin sårbarhet, och de flesta pendlar ju mellan flera på nätet vilket jag varit med om. Killar som varit superintresserade, haft skitbra sex, men så plötsligt har de blivit ihop med nån annan på bara ett par veckor eller dar. Vilket fått en att känna sig som en jubelidiot och detta är varför jag inte fixar dejta mer.

    Nu har jag ofrivilligt hamnat där igen efter att en kille jag snackat med ett tag uttryckt sitt intresse för mig och tagit flera initiativ till att ses. Ändå har han int lyckats övertyga mig.

    Jag vet att det nog är upp till mig att skicka sms eller ringa honom, men jag klarar inte det? Allt bara låser sig trots att jag nog vill. Men det krävs så extremt  mycket övertygelse för att jag ska våga. Men då blir ju killen tveksam och börjar säkert tvivla eftersom jag inte hör av mig och så rinner det ut i sanden.

    Min önskan är att han är stark nog och motiverad att höra av sig och komma med förslag, för då kanske jag vill, men detta kan man ju inte säga,

    Hur gör man?? Hur gör ni??? Snälla TIPS!!! Blir galen här och kommer aldrig mer få ligga:(

  • Svar på tråden Dejtinggissel! Vem ska höra av sig nu?
  • Anonym (Man)
    Äldre 13 Mar 14:03
    #1
    Anonym (dilemma) skrev 2018-03-13 13:59:48 följande:

    Tror jag har fått vad man kan kalla en "dejtfobi"!!!

    Dejtande har för mig blivit något otroligt obehagligt efter ett flertal misslyckade sådana. Inte varit på dejt på 2 år, trots att jag snackat med några halvintressanta under denna tid.

    Vad som händer är att det skiter sig helt för mig varje gång efter man hörts eller träffats första gången. Då när den stora frågan; NU DÅ flyttat in i min hjärna?

    VEM SKA HÖRA AV SIG FÖRST????

    Det är liksom där man sätter standarden för resten på något sätt och visar sin sårbarhet, och de flesta pendlar ju mellan flera på nätet vilket jag varit med om. Killar som varit superintresserade, haft skitbra sex, men så plötsligt har de blivit ihop med nån annan på bara ett par veckor eller dar. Vilket fått en att känna sig som en jubelidiot och detta är varför jag inte fixar dejta mer.

    Nu har jag ofrivilligt hamnat där igen efter att en kille jag snackat med ett tag uttryckt sitt intresse för mig och tagit flera initiativ till att ses. Ändå har han int lyckats övertyga mig.

    Jag vet att det nog är upp till mig att skicka sms eller ringa honom, men jag klarar inte det? Allt bara låser sig trots att jag nog vill. Men det krävs så extremt  mycket övertygelse för att jag ska våga. Men då blir ju killen tveksam och börjar säkert tvivla eftersom jag inte hör av mig och så rinner det ut i sanden.

    Min önskan är att han är stark nog och motiverad att höra av sig och komma med förslag, för då kanske jag vill, men detta kan man ju inte säga,

    Hur gör man?? Hur gör ni??? Snälla TIPS!!! Blir galen här och kommer aldrig mer få ligga:(


    Tänk om man hade kvinnors problem istället.

    Du är ju mess från att få ligga.

    Texta ordet ligga till honom så sköter han allt därefter.
  • Anonym (.)
    Äldre 13 Mar 15:32
    #2

    Det låter i princip som att du vill att han ska stalka dig.

    Tar han flera initiativ som du är svävande till så tolkar han det som att du är ointresserad. Få tjejer säger direkt nej, många låter det medvetet rinna ut i sanden istället för att vara ärliga direkt.

    Ts ta lite initiativ om du är intresserad, så svårt är det väl inte?

  • Anonym (man2)
    Äldre 13 Mar 15:36
    #3

    Hahaha, så typiskt kvinnor att förvänta sig att männen hela tiden ska ta initiativ så de kan sitta och välja och vraka. Om du är så sugen kan du väl ta kontakt själv? För de flesta män är det nog en uppfriskande variation från den vanliga cynismen och hyckleriet på dejtingträsket.

  • Pentra
    Äldre 13 Mar 15:47
    #4

    TS, tja, vill du bara ligga så är det ju lätt. Regga ett konto på BC och/eller besök en sexklubb så lär du få ligga så mycket du vill. ... /Pentra

  • Anonym (dilem­ma) Trådstartaren
    Äldre 13 Mar 16:07
    #5
    Pentra skrev 2018-03-13 15:47:08 följande:

    TS, tja, vill du bara ligga så är det ju lätt. Regga ett konto på BC och/eller besök en sexklubb så lär du få ligga så mycket du vill. ... /Pentra


    Nej jag vill överhuvudtaget inte bara ligga även om jag inte är sugen på ett "klassiskt" förhållande nu. Men att bara ligga skulle aldrig funka för mig. Jag vill att man ska klicka och ha lite gemensamt att prata om och trivas ihop med potentialen att det ska bli en återkommande kk. Men eftersom inte detta har fungerat så bra så har jag utvecklat denna dejtfobi och beter mig knasigt pga rädsla för att satsa energi på något som inte blir bra...igen!
  • Anonym (dilem­ma) Trådstartaren
    Äldre 13 Mar 16:12
    #6
    Anonym (.) skrev 2018-03-13 15:32:00 följande:

    Det låter i princip som att du vill att han ska stalka dig.

    Tar han flera initiativ som du är svävande till så tolkar han det som att du är ointresserad. Få tjejer säger direkt nej, många låter det medvetet rinna ut i sanden istället för att vara ärliga direkt.

    Ts ta lite initiativ om du är intresserad, så svårt är det väl inte?


    Vill inte bli stalkad men uppvaktad tillräckligt för att känna förtroende att killen inta bara är ute efter ett simpelt ligg. Jag är inte ute efter engångsgrejor. Jag har tagit mycket initiativ förut med olika män utan framgång så jag har blivit väldigt skeptisk och misstänksam mot män och deras intentioner. Rädd för att bli ännu mera desillusionerad och uppgiven. Är ås trött på att bara vara en kropp, vilket inte ger mig något alls sexuellt. Är hellre själv om jag inte kan få en fungerande kk relation.
  • Anonym (dilem­ma) Trådstartaren
    Äldre 13 Mar 16:12
    #7
    Anonym (.) skrev 2018-03-13 15:32:00 följande:

    Det låter i princip som att du vill att han ska stalka dig.

    Tar han flera initiativ som du är svävande till så tolkar han det som att du är ointresserad. Få tjejer säger direkt nej, många låter det medvetet rinna ut i sanden istället för att vara ärliga direkt.

    Ts ta lite initiativ om du är intresserad, så svårt är det väl inte?


    Vill inte bli stalkad men uppvaktad tillräckligt för att känna förtroende att killen inta bara är ute efter ett simpelt ligg. Jag är inte ute efter engångsgrejor. Jag har tagit mycket initiativ förut med olika män utan framgång så jag har blivit väldigt skeptisk och misstänksam mot män och deras intentioner. Rädd för att bli ännu mera desillusionerad och uppgiven. Är ås trött på att bara vara en kropp, vilket inte ger mig något alls sexuellt. Är hellre själv om jag inte kan få en fungerande kk relation.
  • Anonym (dilem­ma) Trådstartaren
    Äldre 13 Mar 16:12
    #8
    Anonym (.) skrev 2018-03-13 15:32:00 följande:

    Det låter i princip som att du vill att han ska stalka dig.

    Tar han flera initiativ som du är svävande till så tolkar han det som att du är ointresserad. Få tjejer säger direkt nej, många låter det medvetet rinna ut i sanden istället för att vara ärliga direkt.

    Ts ta lite initiativ om du är intresserad, så svårt är det väl inte?


    Vill inte bli stalkad men uppvaktad tillräckligt för att känna förtroende att killen inta bara är ute efter ett simpelt ligg. Jag är inte ute efter engångsgrejor. Jag har tagit mycket initiativ förut med olika män utan framgång så jag har blivit väldigt skeptisk och misstänksam mot män och deras intentioner. Rädd för att bli ännu mera desillusionerad och uppgiven. Är ås trött på att bara vara en kropp, vilket inte ger mig något alls sexuellt. Är hellre själv om jag inte kan få en fungerande kk relation.
  • Anonym (dilem­ma) Trådstartaren
    Äldre 13 Mar 16:16
    #9
    Anonym (man2) skrev 2018-03-13 15:36:29 följande:

    Hahaha, så typiskt kvinnor att förvänta sig att männen hela tiden ska ta initiativ så de kan sitta och välja och vraka. Om du är så sugen kan du väl ta kontakt själv? För de flesta män är det nog en uppfriskande variation från den vanliga cynismen och hyckleriet på dejtingträsket.


    Har inte mycket till övers för dina eller andras s k antaganden. Har varit långt passiv i mitt förflutna. Har blivit sårad helt enkelt och vill inte bli det igen. Mina tidigare försök med män har inte blivit bra. Män vill vara de som jagar och blir avtända på kvinnor som tar initiativ är min erfarenhet.
  • Äldre 13 Mar 16:21
    #10

    Om jag fattar dig rätt så pga att du inte vill att han ska avsluta kontakten efter en tids liggande så vill du nu att killen gång på gång ska ta initiativ och du förblir passiv? Eller vad svarar du egentligen på förslagen han kommer med?

  • Anonym (man2)
    Äldre 13 Mar 16:28
    #11
    Anonym (dilemma) skrev 2018-03-13 16:16:31 följande:
    Har inte mycket till övers för dina eller andras s k antaganden. Har varit långt passiv i mitt förflutna. Har blivit sårad helt enkelt och vill inte bli det igen. Mina tidigare försök med män har inte blivit bra. Män vill vara de som jagar och blir avtända på kvinnor som tar initiativ är min erfarenhet.
    Vad har det med vem som tar initiativ att göra? Du tror inte att det män du förväntar dig ska ta initiativ också kan ha råkat illa ut tidigare?

    Jag tror det snarare handlar om att du vill slippa vara den som tar risken att bli nobbad, så istället låter du killen göra det så att du blir den som får nobba om du vill. Dessutom är det ju skönt med bekräftelsen att det finns någon som kryper omkring efter dig och en skön maktkänsla att kunna kontrollera situationen som du behagar.
  • Anonym (dilem­ma) Trådstartaren
    Äldre 13 Mar 16:32
    #12
    Mella-Bella skrev 2018-03-13 16:21:30 följande:

    Om jag fattar dig rätt så pga att du inte vill att han ska avsluta kontakten efter en tids liggande så vill du nu att killen gång på gång ska ta initiativ och du förblir passiv? Eller vad svarar du egentligen på förslagen han kommer med?


    Han är en av de lite otydliga som inte riktigt vågar ta initiativ utan kommer med insinuationer. Men han har varit intresserad en längre tid och ger inte upp trots att han inte heller kommer med konkreta förslag. Han är nog lika osäker som jag och rädd för att bli dissad så blir det soppa av alltihop?

    Jag har nog mest svarat svävande eftersom jag är osäker på hela grejen, men vi har haft en del kontakt på telefon där vi berättat lite hur vi fungerar för varann. Vi är dessvärre lite väl lika och väldigt känsliga. Rädda för att blotta oss:)
  • Anonym (Jodå)
    Äldre 13 Mar 16:42
    #13
    Om du är intresserad och VILL att han ska höra av sig med förslag, måste du helt enkelt uppmuntra honom till det. 

    Det är sant att det ofta blir fel när vi tjejer kommer med tydliga inviter och förslag. Då tror killen att det är helt fritt fram, och du kommer inte få den sorts relation som du efterfrågar. 

    Men du kan heller inte hålla på att avvisa honom. Är han något att ha, kommer han nämligen att respektera ditt nej, och inte besvära dig mer. Han ska inte behöva övertala dig till att träffas. Det är inget bra utgångsläge, utan kommer bara ge honom känslan av att du spelar svår. 

    Det ska räcka med att han för idén på tal. Uppmuntra honom med att svara "Låter kul, har du tänkt dig något särskilt?" eller liknande. Då är det fortfarande han som har initiativet, och får komma med ett förslag, men du har visat att du inte leker med honom eller tänker nobba automatiskt.  
  • Anonym (.)
    Äldre 13 Mar 17:45
    #14
    Anonym (dilemma) skrev 2018-03-13 16:12:08 följande:

    Vill inte bli stalkad men uppvaktad tillräckligt för att känna förtroende att killen inta bara är ute efter ett simpelt ligg. Jag är inte ute efter engångsgrejor. Jag har tagit mycket initiativ förut med olika män utan framgång så jag har blivit väldigt skeptisk och misstänksam mot män och deras intentioner. Rädd för att bli ännu mera desillusionerad och uppgiven. Är ås trött på att bara vara en kropp, vilket inte ger mig något alls sexuellt. Är hellre själv om jag inte kan få en fungerande kk relation.


    Men dejta ett tag innan du släpper till. Några middagar, kanske träna lite ihop, eller nån annan aktivitet. Så kan du ju grovsålla bort de som bara vill ha sex.

    Sen är det ju inte alla som passar ihop sexuellt heller, så du måste ju inse att det finns en risk att bli dumpad efter sex.

    Sen låter det som du är ute efter förhållande men du skriver att du vill ha en fungerande kk relation?
  • Äldre 13 Mar 18:22
    #15
    Anonym (dilemma) skrev 2018-03-13 16:32:57 följande:

    Han är en av de lite otydliga som inte riktigt vågar ta initiativ utan kommer med insinuationer. Men han har varit intresserad en längre tid och ger inte upp trots att han inte heller kommer med konkreta förslag. Han är nog lika osäker som jag och rädd för att bli dissad så blir det soppa av alltihop?

    Jag har nog mest svarat svävande eftersom jag är osäker på hela grejen, men vi har haft en del kontakt på telefon där vi berättat lite hur vi fungerar för varann. Vi är dessvärre lite väl lika och väldigt känsliga. Rädda för att blotta oss:)


    Så han har alltså inte kommited något konkret förslag om att ses? Att säga som inlägg 13 skrev låter väl bra. Men jag kan inte se hur du ska kunna försäkra dig om att han inte kommer avbryta. Du får ta risken. Ta det som det kommer och ha inga förväntningar om en lång kk relation. Det kanske inte blir med just den här kilken, eller så blir det det.
Svar på tråden Dejtinggissel! Vem ska höra av sig nu?