• Anonym (TS)
    Äldre 13 Mar 16:30
    7509 visningar
    54 svar
    54
    7509

    Sambon sparkade på min hund

    Jag vill bara veta era åsikter.. känns som jag snart inte vet vad som är rätt eller fel, självklart vet jag att de är fel men rädd jag överreagerar.

    Sambon sparkade lätt på min hund , då min hund var rädd och arg när sambon skulle sätta på en munkorg (en sån i tyg) så den krockar ju mot min hunds tänder så var väl därför de gjorde ont. 2 gånger rätt hårdhänt drog sambon på den på min hund. Överreagerar jag? Samt efteråt säger sambon: ?förstår inte vad du ser i din hund?

    Sambon säger dagligen att han vill döda min hund. ?fan vi borde avliva dig? och ?jag hatar dig. Du förstör hela mitt liv? får jag höra 15-20 per månad..

    Förra året googlade han ?olika metoder avliva en hund hemma skonsamt?

    Är det så att man ska acceptera att ens sambo inte gillar ens hund? Är de kanske inte så allvarligt sagt? Sambon visar ingen som helst ånger eller säger förlåt.

  • Svar på tråden Sambon sparkade på min hund
  • Anonym (Cx)
    Äldre 13 Mar 16:32
    #1

    Din sambo är ju fan sjuk i huvudet. Jag skulle lämna fanskapet. Och vara orolig för hundens säkerhet!

  • Äldre 13 Mar 16:33
    #2

    Rädd att du överreagerar? Hur kan du inte begripa att din sambos beteende är sjukligt och sadistiskt? Och varför skulle du acceptera det?

    Är det något fel på dig?

  • Äldre 13 Mar 16:34
    #3

    Varför är du tillsammans med en idiot som misshandlar och planerar att ha ihjäl ditt djur??

  • Anonym (Cx)
    Äldre 13 Mar 16:35
    #4

    Och att du ens måste starta en tråd om detta.

  • Anonym (Sofie­)
    Äldre 13 Mar 16:40
    #5

    Fine att alla inte älskar djur, men din partner låter ju sjuk. Man planerar väl aldrig att avliva sin partners husdjur?! Prata allvar med honom och säg att han måste skärpa sig, acceptera att du har en hund eller dra.

  • Mrshed­gehog
    Äldre 13 Mar 16:42
    #6

    Håller med ovanstående talare. Fyfan säger jag bara, antingen lämnar du din djurplågare till sambo eller lämnar bort hunden till en annnan kärleksfull familj som inget annat vill än att hunden ska få kärlek och omtanke. Anmäl din sambo, jag hade gjort det för längesen!

    Han är ju sjuk i huvudet som till och med har googlat hur man tar död på sin hund hemma.

    Jag vill bara spy.

  • Anonym (Hej)
    Äldre 13 Mar 16:43
    #7

    Hej.
    Jag har varit ihop med min kille nu i många år.
    Vi är sambos osv.
    Han älskar djur och det gör även jag.
    När vi är ute så går han gärna fram till hundar och gosar med dem.
    Liksom jag gör.
    Det är så en djurvän är med djur helt enkelt.
    Din pojkvän är ingen djurvän. Han gillar nog inte djur ens.
    Och troligen så gillar han inte ens dig.
    För om han verkligen gillade dig så hade han respekterat hunden och dvs dig.
    Detta är en person du bör göra slut med omedelbart.
    En dag kanske han skadar dig eller hunden ordentligt.
    Detta är precis hur det börjar för att sen leda till värre saker.
    Ta tag i detta nu så inget händer dig eller hunden.

    Detta är ingen bra pojkvän. Det finns massor utav bra killar där ute. Varför nöja sig med någon som sparkar på din hund?
    Nöj dig inte med en sådan. Sätt dina krav högre och sikta på något bättre.

  • Anonym (Sad)
    Äldre 13 Mar 16:45
    #8

    Antar att du hade hunden innan ni flyttade ihop?

    Om du har skaffat den bakom ryggen på sambon kan ja förstå att han blir förbannad men det ursäktar inte att han är elak mot jycken.

    Ni har inte bott ihop så länge antar jag, mitt förslag släng ut killen

  • Anonym (Baaah­)
    Äldre 13 Mar 16:50
    #9

    Men stackars, stackars, STACKARS hund som får bo hos en som hatar och slår honom, och en som inte vet om det är fel.  
    Vore ni min granne skulle jag inte tveka anmäla honom för djurplågeri, minsta lilla skit han gör mot hunden och jag skulle anmäla. Jävla idiot!

    Och en sån man lever du med???

    Du skriver att du vet att det är fel, samtidigt som du inte vet om du överreagerar, är du helt hjärntvättad av honom?

    Den dag han gett sig på hunden med våld eller kanske dödat den, tvekar du då också, tror att du överdrivit? Han ville bara klappa, trodde en hund tålde att bli sparkad och slagen i huvet??

    Alltså, jag undrar också vad som är fel på dig! Stannar du hos den här mannen hoppas jag du säljer hunden där den kan få ett kärleksfullt hem, eller avlivar den så den iaf får en smärtfri död, och att ni ALDRIG skaffar fler djur och ALDRIG barn.

    Du vet inte vad som är normalt och ok, och han verkar helt störd, som bäddat för att det kommer gå käpprätt åt skogen för dig om du inte tar tag i dig själv.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 13 Mar 17:07
    #10

    Saken är att hon är tjej, är de skillnad då?

    Vi är två tjejer..

    Jag hade min hund innan vi träffades, han är skälig och jobbig får jag erkänna, efter 1,5 år förhållande började hon lite smått med att säga hur mycket hon ogillade honom. Nu säger hon de nästan dagligen. Hon har gått djurgymnasium (hon är betydligt yngre än mig) och älskar verkligen djur!

    Hon har bara sparkat på honom idag en gång vad jag kan komma på, rätt lätt! Samt höjt upp honom på bakbena i kopplet en gång när hon var arg och sa ?om du inte ger dig nu så ska du få se vad jag gör med honom? men de var bara tomma hot, inget hände.

    Hon har puttat honom när hon gått förbi honom några ggr men aldrig något stort.

    Sen är resten av tiden mest de här med att hon önskar han var död/ hon hatar honom/ han förstör hennes liv/ önskar vi avlivade dig. Allt de där gör mig grymt ledsen!

    De känns som de är nån slags tabu bild om tjejer och just sånt här.. att de alltid är värre om en man gör något. Just därför de blir så förvirrat för mig!

Svar på tråden Sambon sparkade på min hund