• Anonym (Forsk­aren i Staten­s Tjänst­)
    Äldre 13 Mar 16:43
    9319 visningar
    41 svar
    41
    9319

    Vanligaste alternativet när det gäller orgasmer i sexlivet i par-relationer?

    Jag undrar vad som är mest vanligt förekommande av följande två alternativ när det gäller sexlivet i relationer:

    Alternativ 1:
    Att man typ älskar mer än knullar och båda kommer ansikte mot ansikte i t.ex missionären eller när kvinnan rider m.m, kanske t.om kommer tillsammans eller i alla fall kommer ganska samtidigt och får dela varandras njutning under orgasmerna genom varandras blickar.

    Alternativ 2:
    Att man kommer lite mer var och en för sig, dvs att man hjälper & fokuserar på varandra en i taget tills båda fått varsin orgasm genom att t.ex att kvinnan får oralsex av mannen först och får sin orgasm, och därefter hjälper kvinnan mannen att komma genom att han t.ex får älska & knulla henne bakifrån eller själv får oralsex av henne.

    Skillnad mellan alternativen:
    Skillnaderna på dessa två alternativ är att i det första alternativet älskar man & kommer mer tillsammans, medan man i det andra alternativet knullar lite mer, i alla fall mannen gör det kanske när det är hans tur att få ta för sig för att få orgasm - och orgasmerna sker var och en för sig i tur och ordning med den andre partnerns hjälp för att fokusera på att ge den andre full njtuning tills båda fått sina orgasmer.

    Fråga:
    Vilket av ovan alternativ stämmer bäst in på dig och din partner?

    Tack för att du tog dig tid att svara!
  • Svar på tråden Vanligaste alternativet när det gäller orgasmer i sexlivet i par-relationer?
  • r e
    Äldre 13 Mar 16:49
    #1

    Blir nog lite olika frän gång till gång men alternativ 2 överväger nog för mig och min fru.

  • Anonym (Anna)
    Äldre 13 Mar 16:52
    #2

    Nr 1 stämmer in på vårat så himla mysigt att komma samtidigt.

  • Anonym (AL- Kvinna 35)
    Äldre 13 Mar 16:56
    #3

    Det blir en blandning men mestadels nummer 2, även om det inte går till exakt som du har beskrivit.

  • Anonym (Två)
    Äldre 13 Mar 16:58
    #4

    Alternativ 2 i mitt nuvarande förhållande.

    Jag har svårt att komma och måste koncentrera mig för att det ska gå. Om jag inte får orgasm så blir jag grinig och frustrerad så det går inte att avsluta mitt i även om jag har haft en skön stund.

    Om vi ska ?knulla? en snabbis så får han inte stimulera klitoris o göra mig för kåt för då blir d grinigt.

    Med mitt ex kom jag snabbt (tog inga mediciner då) och kunde komma många ggr. Han höll sig ofta så vi kom samtidigt.

    Jag saknar det nu men honom avskyr jag..

  • Äldre 13 Mar 17:25
    #5

    Alternativ 2 gäller för oss. Även om vi ibland hittar ställningar där vi båda kan ge varandra njutning samtidigt. Jag tycker det är mysigt att koncentrera mig enbart på min partners njutning, och det kräver också ett visst fokus. Men det blir väl automatiskt så när partnern inte kommer av själva samlaget?

  • Anonym (* Y *)
    Äldre 13 Mar 17:47
    #6

    Vi kör med båda 50/50.

    Jag tror inte det finns några par vars sexakt alltid ser exakt likadan ut så din lilla undersökning faller tyvärr platt.

  • Anonym (Båda)
    Äldre 13 Mar 18:14
    #7

    Varför har du formulerat frågeställningen som antingen/eller?
    Vi har både och. Iom att jag är kvinna kan jag komma betydligt fler gånger än han, så först brukar vi knulla och bara jag får orgasmer, när  någon av oss tycker att det är dags att avsluta kommer vi tillsammans.

  • Anonym (Anna)
    Äldre 13 Mar 18:20
    #8
    Anonym (Båda) skrev 2018-03-13 18:14:53 följande:

    Varför har du formulerat frågeställningen som antingen/eller?

    Vi har både och. Iom att jag är kvinna kan jag komma betydligt fler gånger än han, så först brukar vi knulla och bara jag får orgasmer, när  någon av oss tycker att det är dags att avsluta kommer vi tillsammans.


    Misstänker att personen vill se vilka som bara knullar för knullandets skull eller för kärleken och sexet. Har ja fel?
  • Anonym (Man)
    Äldre 13 Mar 18:50
    #9

    Mera alternativ 2 för oss i och med att vi aldrig kommer samtidigt. Det går för mig först och sedan försöker jag hjälpa henne till orgasm men det lyckas sällan. Men ställningen stämmer inte på alternativen. Det kan mycket väl vara så att mannen knullar sig till orgasm i missionären utan att det går för kvinnan. Så är det oftast för oss.

  • Äldre 14 Mar 14:08
    #10

    Vi orgasmerar oftare vid olika tillfällen än samtidigt. Varierar friskt ställningar, ibland kommer den ena eller båda av 69:an, oralsex på en i taget, missionären, hon överst, han bakifrån etc. 

    Orgasm samtidigt får vi oftast bara i missionären med honom i nämrast sittande ställning så hon kommer åt att smeka "frilagd" klitoris, eller bakifrån så hon kommer åt att smeka klitoris samtidigt. Eller i sällsynta fall i 69:an, men oftast blir det osynkroniserat då. Och inte helt sällan kommer hon en extra gång om hon redan kommit.
    Sällan kommer han först och sen hon, mest för att han blir helt utslagen efter orgasm och hon inte tycker det är lika kul att smeka sig själv efter att han kommit, så det brukar vi försöka undvika.

    Huruvida vi älskar eller knullar (vad är det ens för definitioner) har rätt lite med i vilken ordning vi kommer att göra dock. 

Svar på tråden Vanligaste alternativet när det gäller orgasmer i sexlivet i par-relationer?