• Tihi

    Går inte att föra över foton till PC med iPhone

    Blir tokig på min dator och iPhone som inte har velat flytta över foton på mer än ett år nu. Är det Windows eller Apple som det är fel på? Förut drog fotoprogrammet igång direkt och det var bara att flytta nyaste fotona men nu drar programmet igång utan att hitta några foton. Om jag trycker in telefonen typ 20 gånger så kan jag med lite tur få med foton men inte alltid.

    Som idag stod det att den scannar för att sen säga att inga foton fanns och det var väl den 15 gången jag hade tryckt in den.

    Hur har ni andra löst detta problem? Jag har inte en ny dator och det har funkat bra förut. iPhonen är en 7:a med 11.2  men problemet har funnits i över ett år.

    Någon som har en lösning eller samma problem?

  • Svar på tråden Går inte att föra över foton till PC med iPhone
  • Tihi

    Jag lämnade mobilen inkopplad i 20 minuter och då kom bilderna upp och allt såg normalt ut. Jag kunde som förut klicka i vilka bilder jag ville överföra men sen fanns det ingen "knapp" för att importera. {#emotions_dlg.djavulsk}  Jag tryckte cancel och då försvann allt och nu försöker jag ha den inkopplad länge igen för att få upp bilderna igen förhoppningsvis men vad gör jag om det inte finns något kommando för att importera?

  • Tihi

    Testade samma sak igen och lämnade mobilen i datorn 20-30 minuter men bilderna kommer inte upp igen. {#emotions_dlg.djavulsk} Har testat att starta om både dator och telefon och bytt kabel och usb-port men inget hjälper. Nu är jag inne på andra dagen och mer än 5 timmars jobb för att försöka föra över foton. Detta är inte okej! Skrikandes

  • Aniiee
    Tihi skrev 2018-03-16 17:47:46 följande:

    Testade samma sak igen och lämnade mobilen i datorn 20-30 minuter men bilderna kommer inte upp igen. {#emotions_dlg.djavulsk} Har testat att starta om både dator och telefon och bytt kabel och usb-port men inget hjälper. Nu är jag inne på andra dagen och mer än 5 timmars jobb för att försöka föra över foton. Detta är inte okej! Skrikandes


    Känner datorn av telefonen överhuvudtaget?
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee
    Elrorroborro skrev 2018-03-16 17:04:49 följande:
    Har man inte råd så har man inte....
    Jag köper dyrt skit från sony istället......
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Tihi
    Aniiee skrev 2018-03-16 19:06:46 följande:
    Känner datorn av telefonen överhuvudtaget?
    Ja. iTunes gör en säkerhetskopia varje gång och en gång av typ 30 så hittade den ju mina bilder. Gissa hur glad jag blev när jag såg dom på skärmen äntligen och gissa hur arg jag blev när jag inte kunde importera dom sen?
  • Aniiee
    Tihi skrev 2018-03-16 19:09:51 följande:
    Ja. iTunes gör en säkerhetskopia varje gång och en gång av typ 30 så hittade den ju mina bilder. Gissa hur glad jag blev när jag såg dom på skärmen äntligen och gissa hur arg jag blev när jag inte kunde importera dom sen?
    ladda ner photoshop och för över igenom istället.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Stjärnstoft

    Hej! När du kopplar ihop din PC och Iphone, dyker den då upp i Utforskaren som en egen enhet? 
    Om den gör det är det bara att högerklicka på "iphone" och välja importera bilder och filmer.

    Lycka till!

  • Tihi
    Stjärnstoft skrev 2018-03-16 19:49:43 följande:
    Hej! När du kopplar ihop din PC och Iphone, dyker den då upp i Utforskaren som en egen enhet? 
    Om den gör det är det bara att högerklicka på "iphone" och välja importera bilder och filmer.

    Lycka till!
    Vet inte om det är samma sak men tidigare idag så tryckte jag på "my computer" och under "devices" så fanns min iPhone som såg vit ut på datorn och med en ruta bredvid där jag kunde klicka men jag vågade inte för jag visste inte vad som skulle hända. Är det det du menar? Om det är där och det går att importera var hamnar bilderna då? I samma bildprogram som alltid förut som en mapp med dagens datum eller på något annat ställe? Just ja, kommer den att ladda ner alla tusentals bilder då eller kan jag själv välja bilderna jag vill ha?
  • Tihi
    Aniiee skrev 2018-03-16 19:43:05 följande:
    ladda ner photoshop och för över igenom istället.
    Que va? Vill helst inte blanda in appar och tredjepartsprogram om jag inte blir tvungen men vad är photoshop? (förutom manipulerade bilder)
  • Stjärnstoft
    Tihi skrev 2018-03-16 20:02:36 följande:
    Vet inte om det är samma sak men tidigare idag så tryckte jag på "my computer" och under "devices" så fanns min iPhone som såg vit ut på datorn och med en ruta bredvid där jag kunde klicka men jag vågade inte för jag visste inte vad som skulle hända. Är det det du menar? Om det är där och det går att importera var hamnar bilderna då? I samma bildprogram som alltid förut som en mapp med dagens datum eller på något annat ställe? Just ja, kommer den att ladda ner alla tusentals bilder då eller kan jag själv välja bilderna jag vill ha?
    Hej! 

    Lägger upp ett par bilder hur det ser ut för mig. Vet inte om det är ngn uppdatering som ändrat lite, för nu när jag högerklickade på min iphone så lyckades jag inte överföra - men när jag klickar på iphone dyker mappen "internal storage" upp och när jag klickar på den så visas alla bilder och jag välja vilja jag vill spara ner på datorn. Hoppas bilderna kan vara till ngn hjälp.
Svar på tråden Går inte att föra över foton till PC med iPhone