• Anonym (Oväsen)

    Böneutrop!

    Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?

  • Svar på tråden Böneutrop!
  • Lainie Kennedy
    oanonym skrev 2018-03-28 19:37:24 följande:

    Jag anser att det är upp till dig och mig att bestämma. Jag anser även att det som predikas ska tas med i beräkningen.


    Jag tolkar det som att du är emot religionsfrihet? Då går du ju jobba politiskt för att ändra på det. Där kan jag inte annat än önska dig lycka till.
  • oanonym
    Lainie Kennedy skrev 2018-03-28 19:49:38 följande:

    Jag tolkar det som att du är emot religionsfrihet? Då går du ju jobba politiskt för att ändra på det. Där kan jag inte annat än önska dig lycka till.


    Nej, vad folk tror vill jag inte begränsa. Jag vill inte ha en tankepolis.

    Däremot vill jag inte att hat, homofobi, dålig kvinnosyn, odemokrati m.m. ska få predikas med samhällets stöd och hjälp.
  • oanonym
    KillBill skrev 2018-03-28 19:38:57 följande:

    Jag håller med dig. Det är fascinerande att så många har synpunkter på vad muslimer säger och gör men samtidigt vädrar åsikter som går stick i stäv med mänskliga rättigheter.


    Så vem är det upp till att bestämma, om det inte är du och jag?

    Jag är lika mycket emot vissa kristna sekter som jag är emot en viss del av islam.

    Jag anser att det är dom som inte följer mämskliga rättigheter.
  • KillBill
    oanonym skrev 2018-03-28 19:57:03 följande:
    Så vem är det upp till att bestämma, om det inte är du och jag?

    Jag är lika mycket emot vissa kristna sekter som jag är emot en viss del av islam.

    Jag anser att det är dom som inte följer mämskliga rättigheter.

    I den här tråden ges utryck för att det är just muslimska böneutrop som ska förbjudas/förhindras med argumentet att det finns fundamentalistiska muslimer som sprider hat och hot och odemokratiska metoder. Saken är den att det finns fundamentalister inom alla religioner och man kan inte kollektivt straffa en hel religion för vad ett fåtal ställer till med.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Gut)
    Lainie Kennedy skrev 2018-03-28 19:08:53 följande:
    Ja. Vi har religionsfrihet. Om kyrkklockor ska vara tillåtna borde böneutrop vara det.
    Det är skillnad!
  • Bobby Clarke
    KillBill skrev 2018-03-28 20:36:22 följande:

    I den här tråden ges utryck för att det är just muslimska böneutrop som ska förbjudas/förhindras med argumentet att det finns fundamentalistiska muslimer som sprider hat och hot och odemokratiska metoder. Saken är den att det finns fundamentalister inom alla religioner och man kan inte kollektivt straffa en hel religion för vad ett fåtal ställer till med.


    Ett fåtal?

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6731295
  • Bobby Clarke
    KillBill skrev 2018-03-28 20:49:56 följande:

    Vet inte vad du försöker dela, du lyckades inte.


    Hur många är ett fåtal i din värld?
  • KillBill
    Bobby Clarke skrev 2018-03-28 20:53:23 följande:
    Hur många är ett fåtal i din värld?
    Det är relativt. Om  ca 25%  SDs riksdagsmän har varit i klammeri med rättsväsendet så är det mycket. Om några promille av landets muslimer  är extremister så är det mindre. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Johan)
    Anonym (Oväsen) skrev 2018-03-26 19:45:30 följande:

    Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?


    Jag tycker definitivt INTE att det ska vara tillåtet. Vill dom ha det så är det bättre att dom flyttar till något land som redan har det idag.
Svar på tråden Böneutrop!