• EIJ90

    Bli gravid efter missfall följas åt

    Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

    Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

    Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

    Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

    Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

  • Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • SL185
    louisejohansson skrev 2018-05-19 07:08:01 följande:

    Vilken vecka var du i? :(


    Jag var i vecka 5 :( så man hann vara glad i en vecka men men nya tag! Man får tänka att det blev så för det bästa o hellre tidigt än senare
  • SL185
    babytjejen skrev 2018-05-19 08:55:04 följande:

    Känns lite bättre idag o ser framför nu...Vi kör på o hoppas att vi snart lyckas plussa igen.

    Nu vet jag iallafall att kroppen fungerar som den ska o förhoppningsvis fortsätter cykeln o va lika regelbunden som innan missfallet...

    Håller tummarna för oss som fortfarande försöker o stort grattis till er som plussat!!


    Vilken härlig inställning <3 vi är sååå starka tjejer, kan ni fatta det? Skam den som gör sig :)
  • louisejohansson
    SL185 skrev 2018-05-19 11:53:39 följande:

    Jag var i vecka 5 :( så man hann vara glad i en vecka men men nya tag! Man får tänka att det blev så för det bästa o hellre tidigt än senare


    Verkligen!! Ja samma här :(
  • Milian03

    Äl är över. Vi har gjort vad vi kunnat. Detta är femte försöket. Första efter missfallet. Hoppas sååå :) men varför skulle vi ha sån tur...

  • EIJ90
    Milian03 skrev 2018-05-20 14:08:16 följande:

    Äl är över. Vi har gjort vad vi kunnat. Detta är femte försöket. Första efter missfallet. Hoppas sååå :) men varför skulle vi ha sån tur...


    Håller tummarna!!
  • SL185
    Milian03 skrev 2018-05-20 14:08:16 följande:

    Äl är över. Vi har gjort vad vi kunnat. Detta är femte försöket. Första efter missfallet. Hoppas sååå :) men varför skulle vi ha sån tur...


    Hoppas att det tar sig nu!
  • FGK
    EIJ90 skrev 2018-05-19 09:55:25 följande:

    Det är ju nära. Har gått i skola i Hässleholm ;)

    Stämmer att jag är född 90. Så troligtvis vet vi nog inte vem den andra är. Men ändå roligt att bo nära, vilken slump!

    Vet du vart man bokar tidigt vul? Känner mig lite osäker på om man får göra det hos bm. Eller om det är gynmottagningen på sjukhuset som man ska ta kontakt med?

    Hoppas nu att allt går som det ska! Jag tycker det är sån jobbig väntan. När började du må illa i din andra graviditet? Eller mådde du bra hela tiden?

    Jag skickar meddelande privat angående fb-gruppen =)


    Jag bokade tid idag på citymottagningen i Hässleholm :)
  • EIJ90
    FGK skrev 2018-05-21 18:36:27 följande:

    Jag bokade tid idag på citymottagningen i Hässleholm :)


    Bor du i Hässleholm? =)

    Vilken vecka är du i?

    Undrar om det finns nån privat mottagning i Kristianstad. Har försökt googla men hittar inget direkt.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt