• EIJ90

    Bli gravid efter missfall följas åt

    Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

    Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

    Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

    Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

    Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

  • Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • EIJ90
    T90 skrev 2018-05-21 21:01:29 följande:

    Idag den 21/5 var beräknat bf för oss. Idag fick jag detta. Hur sjukt?


    Åååå!! Stort grattis!! Måste kännas fantastiskt så som ni kämpat <3

    Vilken dag är du på?

    Roligt med flera plus nu i maj!
  • Milian03
    T90 skrev 2018-05-21 21:01:29 följande:

    Idag den 21/5 var beräknat bf för oss. Idag fick jag detta. Hur sjukt?


    Åh vad härligt!! Stort grattis! ! :D
  • T90
    EIJ90 skrev 2018-05-21 21:37:33 följande:

    Åååå!! Stort grattis!! Måste kännas fantastiskt så som ni kämpat <3

    Vilken dag är du på?

    Roligt med flera plus nu i maj!


    Jaa... Och Känns overkligt. Sjukt. Osannolikt. Ja det är många känslor... Jag vet verkligen inte vilken dag jag är på... Tror mensen skulle komma typ torsdag.
  • T90
    Milian03 skrev 2018-05-21 21:38:01 följande:

    Åh vad härligt!! Stort grattis! ! :D


    Tack snälla. Jag håller mina tummar för dig :)
  • FGK
    EIJ90 skrev 2018-05-21 18:46:58 följande:

    Bor du i Hässleholm? =)

    Vilken vecka är du i?

    Undrar om det finns nån privat mottagning i Kristianstad. Har försökt googla men hittar inget direkt.


    I Sösdala :) Jag frågade min barnmorska om hon visste var man kunde göra det. Men hon skrev ingen i Kristianstad :/ Precis fått reda på det så är i V 5 imorgon :) Själv?
  • Anonym (Landet)
    T90 skrev 2018-05-21 21:01:29 följande:

    Idag den 21/5 var beräknat bf för oss. Idag fick jag detta. Hur sjukt?


    Åh, vad fantastiskt :D Hade bf 28/6, hoppas du smittar ^_^ Stort grattis och lycka till!
  • EIJ90
    FGK skrev 2018-05-21 23:08:31 följande:

    I Sösdala :) Jag frågade min barnmorska om hon visste var man kunde göra det. Men hon skrev ingen i Kristianstad :/ Precis fått reda på det så är i V 5 imorgon :) Själv?


    Jag är i v4+4 idag =)

    Kul med fler som bor i närheten!

    Får kanske ringa och boka tid i Hässleholm då. När fick du tid och i vilken v? Man bör väl minst vara i v7-8?
  • FGK
    EIJ90 skrev 2018-05-22 06:53:12 följande:

    Jag är i v4+4 idag =)

    Kul med fler som bor i närheten!

    Får kanske ringa och boka tid i Hässleholm då. När fick du tid och i vilken v? Man bör väl minst vara i v7-8?


    Jag fick tid den 15e juni, är då i v. 8 (7+3). Hon sa ett datum så kollade jag vilken vecka det var så sa hon om det var ok eller inte. Men säg att du vill ha ett när man kan se hjärtat, för hon ville först boka in min nästa vecka. :)
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt