• Äldre 16 Apr 17:40
    10889 visningar
    16 svar
    16
    10889

    Granne kastat ut guldfisk på vår balkong

    Vad göra ?

  • Svar på tråden Granne kastat ut guldfisk på vår balkong
  • Äldre 16 Apr 17:45
    #1

    Häll några droppar vatten på den! Jag har återupplivat flera fiskar på det viset. Om den lever så ner i en skål och till närmsta zoobutik. Fota den även om den inte lever och anmäl grannen till länsstyrelsen.

  • Äldre 16 Apr 17:46
    #2

    är den död? släng den. Är detta en seriös fråga?

  • Äldre 16 Apr 17:53
    #3

    Ge den till katten!

  • Äldre 16 Apr 18:21
    #4
    Hermioney skrev 2018-04-16 17:45:18 följande:

    Häll några droppar vatten på den! Jag har återupplivat flera fiskar på det viset. Om den lever så ner i en skål och till närmsta zoobutik. Fota den även om den inte lever och anmäl grannen till länsstyrelsen.


    Håller med!
  • Äldre 16 Apr 18:23
    #5
    +1

    Täta balkongen och fyll den med vatten.

  • Äldre 16 Apr 18:41
    #6

    Tappade en penna på golvet idag. Nån som har något förslag på vad jag kan göra?

  • Äldre 16 Apr 18:55
    #7

    Set slutade med att min fru samlade ihop dem i en fylld påse med vatten men alla verkar döda. Tack för svar

  • Äldre 16 Apr 19:20
    #8

    Ring länsstyrelsen! Absolut förbjudet och dessutom djurplågeri. Ta kort på det och skicka in till polisen.

  • Äldre 16 Apr 19:55
    #9

    Ungar, det blir fisk till middag!

  • Ess
    Äldre 17 Apr 18:22
    #10

    Samla ihop fiskarna och fota dem. Gå och ring på hos grannen med påsen i handen och fråga vad fn detta ska betyda. Det kan ju va så att de vänt ryggen åt sina barn som sen håvat upp och slängt ut fiskarna. Är det så så får de hålla koll på sina ungar och händer det igen så gör en anmälan om djurplågeri.
    Är det grannen själv som gjort det, påverkad eller mentalt sjuk, så gör en anmälan. 

  • Äldre 17 Apr 18:54
    #11

    Gå till pantbanken. Guldpriset har stigi på sistone.

  • Äldre 17 Apr 18:57
    #12

    Det kan inte vara mycket kött på såna.
    Fiskgryta kanske?

  • Äldre 17 Apr 19:36
    #13
    +1

    Om detta är seriöst så skulle jag gå med fiskarna till grannen och fråga vad de håller på med.
    Sen skulle jag anmäla dem.


    Carpe Diem
  • tobbe0­1
    Äldre 18 Apr 06:19
    #14
    molly50 skrev 2018-04-17 19:36:06 följande:

    Om detta är seriöst så skulle jag gå med fiskarna till grannen och fråga vad de håller på med.
    Sen skulle jag anmäla dem.


    Jag skulle inte ta omvägen förbi grannen för en idiot som kastar ut guldfiskar skulle jag inte vilja konfrontera. Jag skulle ringa Polisen.
  • Äldre 18 Apr 09:20
    #15
    tobbe01 skrev 2018-04-18 06:19:54 följande:
    Jag skulle inte ta omvägen förbi grannen för en idiot som kastar ut guldfiskar skulle jag inte vilja konfrontera. Jag skulle ringa Polisen.
    Jag hade gått till polisen också. Och hyresvärden.
    Men jag hade velat ha en bra förklaring från grannen också.
    Kanske rentav ett erkännande inför en polisanmälan.
    Carpe Diem
  • Äldre 18 Apr 12:43
    #16

    Var det ens med flit eller kan något ha vällt så att dom ramlat ned?

Svar på tråden Granne kastat ut guldfisk på vår balkong