• Anonym (Jävla liv)
    Äldre 19 Apr 12:03
    3578 visningar
    11 svar
    11
    3578

    Fanns eran partner där för er?

    Hej,

    Ska inom en snar framtid göra en medicinsk abort. Har aldrig gjort någon tidigare och är livrädd för hur jag ska må psykiskt efter detta då det är med blandade känslor jag kommit fram till detta beslut ????

    Hjärnan säger en sak men hjärtat en annan men väljer att följa hjärnan i detta fallet.

    Är så besviken på min sambo och hans inställning till detta. Han ser fostret som en ?cellklump? och förstår inte varför jag mår så otroligt dåligt över att måsta välja att avsluta livet för denna oskyldiga människa som växer i mig ???? Känner mig som en bödel då det är jag som kommer att svälja tabletten inom några dagar ????

    Jag vet att mitt beslut är det enda rätta då jag är så pass gammal att graviditeten skulle bli tuff för min kropp, både jag och han har äldre barn på varsitt håll sen tidigare och jag äter dessutom mediciner som inte är lämpliga under en graviditet (detta var INTE planerat utan blev trots preventivmedel)

    Mitt största bekymmer är att jag är livrädd att sambon inte kommer att finnas där under dom dagarna då aborten kommer att vara som jobbigast.

    Vi har fått en tid hos barnmorskan och jag frågade honom om den passade och sa han att den gjorde. Han har sitt barn under dom dagarna och vi kom överens om att han skulle fixa så hen fick vara hos sin mamma eller farmor för ett barn ska inte behöva se eller uppleva detta.

    Fick idag veta att han inte alls har fixat det utan dom ska på kalas och annat den dagen som aborten ska göras ???? Blev så otroligt arg och ledsen och ifrågasatte hur han tänkte där och bemöttes då av en massa elaka ord om att jag är egoist osv.

    Är det egoistiskt av mig att jag vill ha han vid min sida och stötta mig dessa dagar då det är som jobbigast? (Han har så många gånger förklarat att han ska finnas där för mig då det är dags) Är det jag som ställer för stora krav på honom?

    Hur har er sambo stöttat er genom en abort?

    Hur länge hade ni ont och mådde psykiskt dåligt efter det att ni svalt tabletten?

    Tacksam för alla svar ??

  • Svar på tråden Fanns eran partner där för er?
  • Äldre 19 Apr 12:28
    #1

    Har gjort 2 aborter och min sambo fanns där för mig båda gångerna i den mån han kunde.
    Första gången var jag 16år och han var iväg på en sen länge tbx bokad skidresa med familj o släkt. Så han fanns på telefon och stöttade och hade väldigt mkt skuldkänslor som inte var med mig på sjukhuset.
    Fanns efteråt då jag var jätte ledsen fast jag inte ville behålla men var jätte förstörd.

    Andra gången var i juni 2017. Är 22år och den aborten fick jag göra hemma och han fanns vid min sida och kollade att jag inte hade för ont, gav mig smärtlindring och bara visa att han förstådd att de va jobbigt för mig. För denna abort va inget jag ville men va väl för hans skull och för att jag precis börjat nytt jobb.

    Tycker de är super dåligt att din sambo att inte finnas där.. de är jätte jobbigt efteråt fast du känner innan att de är det rätta att göra. Efteråt ifrågasätter man oftast om de va rätt och man är ledsen för de man just tagit bort fast de inte hunnit bli nått .. han borde skämmas tycker jag! Vet dock inte hur du ska få honom att förstå att det är en jobbig sak att gå igenom

  • Anonym (Jävla liv) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 13:31
    #2

    Tack för ditt svar RJEL.

    Känns jobbigt och är så besviken. Känner som att han totalt skiter i hur jag mår angående detta. Bara han får sin vilja igenom att jag gör aborten :,(

    Förstår inte riktigt hur han tänker. Varför skulle han vara där och stötta sitt ex då deras barn föddes då han inte kan stötta mig då jag måste blöda ut hans döda barn? Tänker jag galet nu eller? För mig är det iaf samma sak :(

  • Anonym (123)
    Äldre 19 Apr 14:43
    #3
    +1

    Det är ju i nöden som en relation prövas. Han håller verkligen inte måttet, är detta en person du verkligen vill fortsätta leva med?

  • Äldre 19 Apr 15:39
    #4
    +1

    Det är svin jobbigt oavsett om man känner att det är det rätta. Så därför är de så viktigt och känna att sin sambo finns där för en.. dom ska ju va äns stöd i alla lägen liksom.
    Ja hade blivit vansinnig på min sambo.. ofrågasatt till honom om han verkligen ä rätt person att leva med när han uppenbarligen väljer vad han vill finnas som stöd för. Han kan inte välja vad du känner inför aborten..

  • Anonym (Eline­)
    Äldre 19 Apr 17:56
    #5

    Jag gjorde en på sjukhuset (kirurgisk). Min sambo var den ENDA i väntrummet fastän det var säkerligen 20 andra kvinnor som låg i samma skynkrum som mig. Han berättade efteråt att en av sköterskorna hade gått fram till honom och gett honom beröm som spenderat en halv dag där "med" mig. 

    Å andra sidan tycker jag inte heller det finns en anledning att hans barn ska veta om aborten när du gör detta, även om han nu skulle vara med på sjukhuset. Är han äldre att han förstår själv så borde han kunna klara sig ensam hemma ett par timmar, förutsatt att han inte är i skolan. 

  • GGN
    Äldre 19 Apr 18:00
    #6

    För det första: Du måste ingenting.

    Lämna den där mannen. Han är ett riktigt as. Min man var med från början. Tog ledigt två dagar från jobbet.

    Jag ville göra aborten, det vidriga för mig var graviditeten. Han stöttade jättemycket. Var med på undersökningen och höll mig i handen, han hjälpte mig att byta om inför aborten (kirurgisk) och grät lite sen för det var jobbigt för honom. Matade mig med smörgås efteråt, jag var ju helt väck.

    Vi var två som blev gravida, två som gjorde abort.

  • Anonym (A)
    Äldre 19 Apr 18:04
    #7
    Anonym (123) skrev 2018-04-19 14:43:15 följande:
    Det är ju i nöden som en relation prövas. Han håller verkligen inte måttet, är detta en person du verkligen vill fortsätta leva med?
    Håller med
  • Anonym (Nixpi­x)
    Äldre 19 Apr 18:07
    #8
    +1
    GGN skrev 2018-04-19 18:00:16 följande:

    För det första: Du måste ingenting.

    Lämna den där mannen. Han är ett riktigt as. Min man var med från början. Tog ledigt två dagar från jobbet.

    Jag ville göra aborten, det vidriga för mig var graviditeten. Han stöttade jättemycket. Var med på undersökningen och höll mig i handen, han hjälpte mig att byta om inför aborten (kirurgisk) och grät lite sen för det var jobbigt för honom. Matade mig med smörgås efteråt, jag var ju helt väck.

    Vi var två som blev gravida, två som gjorde abort.


    Nej, han var inte gravid och han gjorde inte abort.
  • Äldre 19 Apr 19:02
    #9

    Det är ett talesätt..?
    Vrf så otrevlig o sur. Onödigt att kommentera om man inte har något trevligt att skriva.

  • Anonym (Jävla liv) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 19:20
    #10
    Anonym (Eline) skrev 2018-04-19 17:56:30 följande:

    Jag gjorde en på sjukhuset (kirurgisk). Min sambo var den ENDA i väntrummet fastän det var säkerligen 20 andra kvinnor som låg i samma skynkrum som mig. Han berättade efteråt att en av sköterskorna hade gått fram till honom och gett honom beröm som spenderat en halv dag där "med" mig. 

    Å andra sidan tycker jag inte heller det finns en anledning att hans barn ska veta om aborten när du gör detta, även om han nu skulle vara med på sjukhuset. Är han äldre att han förstår själv så borde han kunna klara sig ensam hemma ett par timmar, förutsatt att han inte är i skolan. 


    Jag ska inte göra en kirurgisk abort utan en medicinsk hemma. Just av samma åsikt som dig så vill jag inte att hans barn ska veta om det eller behöva se när jag har ont både fysiskt och psykiskt :( Är den psykiska smärtan som jag tror blir värst. Mina barn kommer att vara hos sin pappa.

    En medicinsk abort kan ta allt från 1-3 dagar. Tar tabletten en dag och inom 3 dagar ska man ha kört upp dom där vaginala tabletterna för att få igång blödningen som kan ta några timmar innan fostret är ute.
  • GGN
    Äldre 19 Apr 20:02
    #11
    Anonym (Nixpix) skrev 2018-04-19 18:07:58 följande:

    Nej, han var inte gravid och han gjorde inte abort.


    Suck... Jag tror nog till och med du förstår vad jag menade.
Svar på tråden Fanns eran partner där för er?