• Soldat

    Utbränd eller är jag dödssjuk? Snälla hjälp!

    Har haft rätt mycket det senaste halvåret.

    En jobbig flytt med två barn, gör det mesta i hemmet själv utan någon vidare hjälp av sambon. Mitt humör började svindla, blev stressad utav det minsta lilla och kunde bli jätte arg på sambon oftast utan någon större anledning. Sökte hjälp av läkare för att gå i någon form av stressrehabilitering men blev nekad då jag var mammaledig, utbrändhet är arbetsrelaterad enligt läkaren.

    Började gå hos psykologen på vc samband med detta fick jag en extrem magkatarr. Fick även diagnosen GAD, men magen gick inte över.. OROLIG för magcancer. Sen har oroligheten avlöst varandra inför alla undersökningar men som alla visat sig vart bra. Senaste veckorna har en ofantlig trötthet nått mig, har så ont i kroppen, knäna gör ont, låren gör ont. Jag är svag, darrar och känner mig som sirap i hela kroppen, har tom ont i fingrarna. Ingen matlust, rasat i vikt, Får ångest av hela mitt mående, får panikattacker så jag ligger och skakar då jag tror att detta är cancer eftersom mina symtom kan vara det. Synen är som dimma, känns som jag är avskärmad, känns som jag har feber fast jag har normal kroppstemperatur. Minsta lilla som att dammsuga gör mig andfådd och måste vila, klarar inte av att laga mat till barnen. Klarar inte av att städa, leka eller något. Jag som annars är full av energi och mega social orkar inget, vill bara ligga i sängen hela dagarna och sova. Vill inte träffa någon utan vill helst vara helt själv. Är detta utbrändhet? Eller är det någon annan sjukdom? Är så himla rädd för cancer, jag vill inte dö... jag har två små barn. Snälla hjälp mig jag orkar inte mer. Ingen läkare tar mig på allvar, säger att jag ska ut och promenera! Jag är även deprimerad enligt henne, ja! Jag blir ju deprimerad över att må såhär. Men inte uttrycker en depression såhär?

    Vet inte vad jag ska ta mig till.. jag vill bli som jag var innan.

  • Svar på tråden Utbränd eller är jag dödssjuk? Snälla hjälp!
  • Feminina

    Eller låter detta bekant ?

    www.fibromyalgi.se/1.0.1.0/571/1/

    Jag tycker att det låter "på dina symtom" som att du kan ha råkat ut för någon autoimmun sjukdom såsom hypo/hypothyreos, ME-CFS, eller muskelsjukdom som t.ex fibromyalgi. Alternativt fästingburen infektion.
    Dessa ger en enorm trötthet/utmattning orkeslöshet, och många gånger tar det lång id att få en diagnos :(

  • Träskvatten
    Bertram skrev 2018-04-25 12:22:58 följande:

    Har du kopparspiral? Så mådde jag av den,(kopparförgiftning)


     


    Det kan vara ME/CFS, det kan vara sköldkörteln etc


    Det är en myt.

    En annan myt som går runt just nu är risken för kopparförgiftning. Zätterström har själv sett flera inlägg på Facebook om att kopparspiral kan orsaka förgiftning, vilket är en ren osanning.

    – Man blir inte kopparförgiftad av en kopparspiral. Vi får i oss mer koppar genom maten.


    Viktigt att säga är att preventivmedel är högst individuellt. Om man över huvud taget vill eller ska använda preventivmedel ska man kontakta en barnmorska för att ta reda på vad som passar en bäst.


    www.metro.se/artikel/h%C3%A4r-%C3%A4r-n%C3%A5gra-av-de-vanligaste-myterna-kring-preventivmedel-xr
  • Bertram
    Träskvatten skrev 2018-04-25 12:40:52 följande:
    Det är en myt.

    En annan myt som går runt just nu är risken för kopparförgiftning. Zätterström har själv sett flera inlägg på Facebook om att kopparspiral kan orsaka förgiftning, vilket är en ren osanning.

    ? Man blir inte kopparförgiftad av en kopparspiral. Vi får i oss mer koppar genom maten.


    Viktigt att säga är att preventivmedel är högst individuellt. Om man över huvud taget vill eller ska använda preventivmedel ska man kontakta en barnmorska för att ta reda på vad som passar en bäst.


    www.metro.se/artikel/h%C3%A4r-%C3%A4r-n%C3%A5gra-av-de-vanligaste-myterna-kring-preventivmedel-xr
    Det är INTE en myt
  • Träskvatten
    Bertram skrev 2018-04-25 12:42:49 följande:
    Det är INTE en myt
    Jo det är det. Sen att foliehattar hellre tror på irrläror och fabler än fakta är bara tragiskt.

    Sen kan man må dåligt av kopparspiral ändå men det har inget med kopparförgiftning att göra. Och man ska absolut inte förneka placeboeffekten men det är inte kopparförgiftning.

  • Träskvatten

    TS.
    Depression kan ge de symptom du beskriver och det stämmer det läkaren säger att det bästa man kan göra då är att röra på sig, tex promenera. Är det jobbigt så börjar man i små, små steg. Även en promenad på 20 meter är bättre än ingen alls.

    Vad säger psykologen om tröttheten och alla andra symptom?

    I vilket fall så kommer du inte få någon hjälp på FL därför ingen här är läkare, ingen här kan undersöka dig, utan du kan bara få andras tyckanden och åsikter.
    Det som kan hjälpa dig är fakta som provresultat och inte åsikter som jag tror du har...

  • Soldat

    Jag har ingen kopparspiral och äter inga p-piller eller någon annan medicin, och nej jag är inte gravid ;)

  • Soldat

    Vet att ingen kan hjälpa mig på FL, det var inte min tanke heller utan var mer ute efter om någon annan har samma erfarenheter som kan lugna mig. Får sån orolig ångest av mitt mående, jag är helt manisk.. jag googlar på alla dessa sjukdomar som kan vara symtom på hur jag mär. Ska till läkaren nu om en stund!

  • Träskvatten
    Soldat skrev 2018-04-25 15:02:07 följande:
    Vet att ingen kan hjälpa mig på FL, det var inte min tanke heller utan var mer ute efter om någon annan har samma erfarenheter som kan lugna mig. Får sån orolig ångest av mitt mående, jag är helt manisk.. jag googlar på alla dessa sjukdomar som kan vara symtom på hur jag mär. Ska till läkaren nu om en stund!
    Jag tycker du ska försöka få en extratid till psykologen.
  • Avenia

    Har du haft en fästing? Behöver inte vara nyligen. Kan vara borrelia och det kan ligga latent tills man utsätts för stress.

  • Gina43

    Du har fått diagnosen GAD? Är inte det du känner till stor del symptom för den diagnosen och följder av den (så orolig att du blir utmattad)?

Svar på tråden Utbränd eller är jag dödssjuk? Snälla hjälp!