• Äldre 25 Apr 05:18
    9068 visningar
    21 svar
    21
    9068

    Söker polare till min fru!

    Tjena.

    Det här är lite av ett desperat försök att hjälpa min fru som verkligen behöver en tjejkompis, betonat endast en/flera kvinnlig vännner och inget annat.

    Hon har under dom senaste 2-3 åren i stort sett helt slutat hänga med gamla polare och känner nog lite att dom växt ifrån varandra eller snarare att hon växt ifrån dom.

    Hon är en känslig och bra/snäll människa som har tappat bort sig själv lite sådär.

    Jag ska försöka göra en rättvis beskrivning av min andra hälft...

    25år gammal.

    Jobbar inom vården och pluggar kurser.

    Uppväxt på mindre ort, ganska icke världsvan (än så länge)

    intelligent men för "blyg" att visa det, självkänslan är verkligen dålig för tillfället.

    Impulsiv (på ett bra sätt) men väldigt lugn.

    Kreativ och älskar att pyssla.

    Älskar barn, skapt för att bli mamma, vi har ett par tillsammans och vill ha fler.

    Lite av en introvert person som behöver sitt space men absolut inte obekväm eller tråkig.

    Härlig attityd och sjuk humor.

    Tycker om djur, att sy, teckna, prata skit, kläder, bakning, mat, träning (sjukt stark) barn, pyssel och friluftsliv.

    Ingen partypingla (tack och lov!) Men bangar inte för ett par öl ute och lite pool/ bowling eller dyl.

    Tycker helt enkelt om att vara aktiv även om hon behöver en spark i röva titt som tätt.

    För övrigt lever vi familjeliv med husdjur, arbete och barn samt våra gs intressen.

    Söker en tjej/ kvinna runt samma ålder give or take +- 5år eller så, men en person som kanske tänker lite djupare ibland men som ändå kan vara lättsam.

    Har bra omdömme och inte drar in henne i massa skit som förstör för henne eller vårt förhållande, gillar du finlandskryssning, sprit och pojkar allt för mycket, passera, likså om du är kriminell eller umgås i sånna kretsar!

    Vi bor i Västragötaland runt Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla.

    Mvh

  • Svar på tråden Söker polare till min fru!
  • Äldre 25 Apr 05:35
    #1
    -1

    Varför får din fru inte ha manliga vänner?

  • Anonym (?)
    Äldre 25 Apr 05:50
    #2
    BurningDiamond skrev 2018-04-25 05:35:35 följande:

    Varför får din fru inte ha manliga vänner?


    Men är du på riktigt? Varför skulle man medvetet söka en kille till sin fru?

    Ts, hoppas ni finner nån tjej som kan motsvara förväntningarna!
  • Äldre 25 Apr 05:52
    #3
    BurningDiamond skrev 2018-04-25 05:35:35 följande:

    Varför får din fru inte ha manliga vänner?


    För att jag säger det, problem?

    Mvh
  • Äldre 25 Apr 06:16
    #4

    Varför gör hon inte det här inlägget själv?

  • Äldre 25 Apr 07:25
    #5
    baralillatant skrev 2018-04-25 06:16:46 följande:

    Varför gör hon inte det här inlägget själv?


    Hon har inte gjort något aktivt för att ändra på det under en längre tid samtidigt som jag står och ser hur hon lider av att inte ha någon mer än familj.

    I vilket avseende är det viktigt?

    Mvh
  • Anonym (ace)
    Äldre 25 Apr 08:28
    #6
    BurningDiamond skrev 2018-04-25 05:35:35 följande:

    Varför får din fru inte ha manliga vänner?



    Anonym (?) skrev 2018-04-25 05:50:23 följande:
    Men är du på riktigt? Varför skulle man medvetet söka en kille till sin fru?

    Ts, hoppas ni finner nån tjej som kan motsvara förväntningarna!
    TS söker vänner till sin fru, inte "killar"... Antar att du är en sådan trångsynt person som tror att det som finns mellan benen är viktigare än det som finns mellan öronen och i bröstkorgen på dina vänner.
    Coolio skrev 2018-04-25 05:52:14 följande:
    För att jag säger det, problem?

    Mvh

    Du bestämmer alltså vilka din fru får och inte får umgås med. Låter som en hälsosam relation.

    Får önska dig lycka till, hoppas din fru kan hitta vänner som kan hjälpa henne se vilket förtryck hon lever i, så hon kan rädda sig själv.
  • Äldre 25 Apr 08:40
    #7

    Vad fint av dig att göra detta för henne! Att du är lyhörd nog som ser att hon saknar någon utöver familjelivet. Jag hoppas du/ni får napp och hittar några nya vänner åt henne, kom samtidigt ihåg att respektera om hon ev ändå inte vill umgås med de nyfunna bekantskaperna.

    Ibland kan det också vara lättare att hitta potentiella vänner genom föreningsliv/aktiviteter (om det känns krystat att träffas utifrån ?hoppas vi blir vänner?). Har hon någon sådan hon kan engagera sig i? En förening/aktivitet där man kan prata och ungås. Skillnad på tex kör/orkester där man inte kan prata under tiden och många har bråttom mellan aktivitet o familjen = hinner inte stanna och prata, jämfört med tex keramikkurs eller föreningsmöte med akvarieklubben.


    Coolio skrev 2018-04-25 07:25:17 följande:

    Hon har inte gjort något aktivt för att ändra på det under en längre tid samtidigt som jag står och ser hur hon lider av att inte ha någon mer än familj.

    I vilket avseende är det viktigt?

    Mvh


    Ta hand om dig!
  • Anonym (Iblan­d.)
    Äldre 26 Apr 05:06
    #8
    -1

    Att ni orkar vissa av er. Nu sökte han inga manliga vänner. Punkt. Vadå förtryck. Men hoppas att hon hittar någon. Bjud över barnens kompisar +mamman. Så kanske det kan va start på en fin vänskap.

  • Äldre 28 Apr 06:08
    #9
    -2

    Tack för svaren jag fått, även dom som provocerar mig en aning. Hon har haft många möjligheter att börja prata med folk i olika sammanhang där jag ofta ser intresse från en potentiell vän men jag är ganska säker på att min fru inte upfattar det så/ inte vet hur hon ska gå vidare med konversationen, tyvärr.

    Manliga vänner... kolla på hur könsfördelningen ser ut vad gäller allt ifrån datingsidor till gillningar av tjejers avklädda instagram bilder och återkom med en verklighetsförankrad analys av simpel mänsklig bedrift och instinkt. Heterosexuella manliga killkompisar vill ligga med en kvinnlig vän i 8 av 10 fall som en generell grovanalys, om kvinnan i fråga har dom attribut som instinktivt väcker vår parningslust, varför skulle jag uppmuntra till det?

  • Anonym (M)
    Äldre 6 May 13:12
    #10
    -1

    Hade hon inte varit gift med ett svartsjukt rövhål hade jag anmält intresse.

    För övrigt har jag i princip bara manliga vänner, har inte legat med nån av dom. Så droppa den attityden så blir nog inte din fru lika isolerad.

Svar på tråden Söker polare till min fru!