• Äldre 1 May 21:34
    47206 visningar
    408 svar
    408
    47206

    Fler 40 plussare som plussat?

    Hej!

    Helt ny här och det här är mitt första inlägg så ha tålamod.

    Plussade igår och bör vara i v 6 (om det räknats rätt) med bf 28/12 vilket var en överaskning om än en rätt trevlig sådan.

    Finns det fler över 40 som plussat och vill följas åt?

  • Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?
  • vargun­gen
    Äldre 10 May 18:35
    #1

    Hej!

    Är 76:a och plussade idag! Hoppas den ska stanna kvar. Hur går det för dig?

  • Äldre 10 May 18:39
    #2

    Jag är också en 76:a Är visserligen inte nyplussad då jag är i vecka 24, men följs gärna åt!

  • Äldre 10 May 19:04
    #3

    Åh vad roligt med några flera då jag känner mig ensam som gamling :). Är 6+5 idag och vi ska på till barnmorskan imlrgon för en första träff vilket blir spännande och kanske gör det mer verkligt. Förväntar mig att få mens varje gång jag går på toa ;).

    Har ni barn sen innan? Jag har två tonåringar och gruvar mig lite för vad dom ska tycka :)

  • vargun­gen
    Äldre 10 May 19:04
    #4
    Carro04 skrev 2018-05-10 18:39:47 följande:

    Jag är också en 76:a Är visserligen inte nyplussad då jag är i vecka 24, men följs gärna åt!


    Kul! Det måste vara skönt att vara så långt gången och slippa oron över missfall. Hur har du mått? Har du gjort några tester för att kolla så allt är ok? Tänkte typ fostervattenprov eller så.
  • Äldre 10 May 19:06
    #5
    Carro04 skrev 2018-05-10 18:39:47 följande:

    Jag är också en 76:a Är visserligen inte nyplussad då jag är i vecka 24, men följs gärna åt!


    Vad roligt! När är det beräknad förlossning?
  • vargun­gen
    Äldre 10 May 19:06
    #6
    FrökenFlower skrev 2018-05-10 19:04:30 följande:

    Åh vad roligt med några flera då jag känner mig ensam som gamling :). Är 6+5 idag och vi ska på till barnmorskan imlrgon för en första träff vilket blir spännande och kanske gör det mer verkligt. Förväntar mig att få mens varje gång jag går på toa ;).

    Har ni barn sen innan? Jag har två tonåringar och gruvar mig lite för vad dom ska tycka :)


    Åh, vad spännande! Jag vet, man känner sig som ett museiföremål. Jag har en dotter på 11 och en son på 8 och de blir nog bara glada. Ska dock vänta med att berätta tills jag känner mig mer säker.
  • Äldre 10 May 19:24
    #7
    vargungen skrev 2018-05-10 19:06:37 följande:

    Åh, vad spännande! Jag vet, man känner sig som ett museiföremål. Jag har en dotter på 11 och en son på 8 och de blir nog bara glada. Ska dock vänta med att berätta tills jag känner mig mer säker.


    Ja jag ska också vänta så länge det bara går, iaf till tills nått ultraljud gjorts

    Känner ingen i min bekantskapskrets som väntar eller har små barn men det blir nog bra.......eller vem vet...ni kanske är några jag känner ;) Jag erkänner att jag är för paranoid för att gå med i någon fbgrupp ännu med risk att känna någon =D
  • Äldre 11 May 21:21
    #8

    Var till BM idag, jag tror hun upplevde oss som fnittriga tonåringar men vad ska man göra när allt känns galet =D

    Nu är det bara att vänta på det riktiga inskrivningssamtalet och kubultraljudet. Känns som en evighetslång väntan bara på att se om den stannar och mår bra.

    Inte lika hysteriskt kissnödig numera iaf men fortfarande lika trött, hoppas det går över snart för jag känner mig inte som en så bra mamma just nu.

  • vargun­gen
    Äldre 12 May 08:24
    #9

    Vad roligt! Jag tänker att om jag fortfarande inte fått någon blödning (är så himla nojig för missfall) om en vecka ska jag ringa MVC. Just nu känner jag noll graviditetssymtom och kan inte riktigt fatta det. Precis som du skrev förut går jag bara och tänker att mensen kanske ändå dyker upp.

    Åh, jag hoppas att vi får följas åt hela vägen till en bebis.

  • Äldre 12 May 10:40
    #10
    FrökenFlower skrev 2018-05-10 19:04:30 följande:

    Åh vad roligt med några flera då jag känner mig ensam som gamling :). Är 6+5 idag och vi ska på till barnmorskan imlrgon för en första träff vilket blir spännande och kanske gör det mer verkligt. Förväntar mig att få mens varje gång jag går på toa ;).

    Har ni barn sen innan? Jag har två tonåringar och gruvar mig lite för vad dom ska tycka :)


    Vi har två killar på 11 och 14 och en tjej på 5. Alla blev överlyckliga över att få ett syskon till. Funderade mest på vad 14-åringen skulle tycka, men han log bara stort innan han försvann iväg till sitt...
Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?