• Laara85

    Namn till Hilmas och Selmas lillasyster?

    Vi har svårt att bestämma vilket namn vi ska ge till lillasyster, så lite namntips mottages varmast :)

    Vilket namn tycker ni skulle passa bra med Hilma och Selma? Vi är också lite osäkra om vi ska ge likadant namn eller namn som är lite olik men ändo har något gemensamt med Hilma och Selma...

    Här några av våra favoriter hittills:

    Matilda

    Helmi

    Alma

    Venla

    Malva

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Namn till Hilmas och Selmas lillasyster?
  • Nimzay

    Av era förslag gillar jag i så fall Alma, Matilda och Malva.

    Några andra förslag jag kommer på är: Saga, Signe, Tilda, Hanna, Stella, Klara, Linnéa, Mimmi, Mia, Moa, Lilly, Tilly, Emma, Emmie, Milla, Minna, Ellen, Sally, Amanda, Manda, Smilla, Vanja, Sophie, Sonja, Sanna, Dora, Lovisa

  • Nimzay
    Almina skrev 2018-05-08 21:50:49 följande:

    Jag gillar nog Alma bäst av era förslag.

    Andra förslag: Ella, Elsa, Agnes, Alva


  • Nimzay

    Fler förslag: Hulda, Helga, Olga, Tove, Tyra, Halima, Fatima, Simone, Ellie, Nellie, Ellinore, Nora, Elise, Miranda, Mira, Vera, Nova, Tuva, Alice, Elsie, Blenda, Beda, Linda, Lina, Elna, Sara, Mirjam, Maria, Marie, Maja, Meja, Kajsa, Astrid, Asta, Ingrid, Frida, Felicia, Freja...

  • Nimzay

    Ytterligare förslag: Engla, Belinda, Lydia, Greta, Stina, Agda, Magda, Magdalena, Thea, Therese...

  • fluu

    Gillar de tre översta förslagen! Mer:

    Verna, Henny, Elvy, Elna, Dagmar, Bodil, Greta, Irma, Manja.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Nimzay
    fluu skrev 2018-05-09 19:41:13 följande:

    Gillar de tre översta förslagen! Mer:

    Verna, Henny, Elvy, Elna, Dagmar, Bodil, Greta, Irma, Manja.


    Juste ja, Irma <3 att jag inte tänkte på de haha
  • Nimzay
    Laara85 skrev 2018-05-10 08:15:47 följande:

    Tack allihopa! ????


    Vassego! :)

    Här är några fler förslag: Svea, Sandra, Embla, Ebba, Britta, Sigrid, Fiona...
  • hammarhajen

    Av de förslagen röstar jag på Matilda.

    Gillar några av de andra namnen också, som Alma, men tänker att det blir för likt syskonens. Lite som Emma, Ebba och Ella. Tre favoriter, men lite mycket med alla tre. 

    Man man tycker ju olika. Det är fina namn allihopa, kör på det ni gillar bäst :)

Svar på tråden Namn till Hilmas och Selmas lillasyster?