• Äldre 14 May 16:14
    45115 visningar
    23 svar
    23
    45115

    Vilken optikkedja är bäst?

    Dessa kedjor brukar finnas i nästan varenda centrum. Vilken kedja tycker du har bäst service, kvalitet på glasen, pris och är lätta att ha att göra med om man har fått något fel på sina nya glasögon och optikern behöver byta dom åt en?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken optikkedja är bäst?
  • Caramb­olan
    Äldre 14 May 16:59
    #1

    Jag har bara provat Synsam och Specsavers och av de två skulle jag absolut säga att Synsam har bäst service. Jag har alltid fått bra tips och råd och de har utan att blinka servat mina glasögon igen och igen. Mina barn har ofta lyckats bända ut skalmarna så jag har besökt dem i tid och otid En gång var ena skalmen avbruten men de beställde reservdel och lagade dem åt mig utan kostnad trots att glasögonen var flera år gamla.

    På Specsavers fick jag däremot nyligen två glasögon till priset av mindre än ett par på Synsam, trots att jag valde designerbågar och extra tunna glas, så det är ju ett plus om man har det lite tight ekonomiskt. Återstår att se hur servicen är

  • Äldre 14 May 22:58
    #2
    Carambolan skrev 2018-05-14 16:59:18 följande:
    Jag har bara provat Synsam och Specsavers och av de två skulle jag absolut säga att Synsam har bäst service. Jag har alltid fått bra tips och råd och de har utan att blinka servat mina glasögon igen och igen. Mina barn har ofta lyckats bända ut skalmarna så jag har besökt dem i tid och otid smile5.gif En gång var ena skalmen avbruten men de beställde reservdel och lagade dem åt mig utan kostnad trots att glasögonen var flera år gamla.

    På Specsavers fick jag däremot nyligen två glasögon till priset av mindre än ett par på Synsam, trots att jag valde designerbågar och extra tunna glas, så det är ju ett plus om man har det lite tight ekonomiskt. Återstår att se hur servicen är smile1.gif
    Servicen låter ju bra på Synsam onekligen. Märker du någon skillnad på själva glasen från Specsavers jämfört med Synsam som förmodligen hade mycket dyrare glas?
  • Äldre 14 May 23:26
    #3

    Synsam. Min familj har varit kunder hos samma synsambutik i över 30 år, och varje gång någon har provat något annat så har det alltid varit besvikelse på något plan. Ofta servicekänslan, faktiskt. Men det kanske är för att vi är just stam/storkunder....


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Caramb­olan
    Äldre 15 May 06:58
    #4
    Tihi skrev 2018-05-14 22:58:35 följande:

    Servicen låter ju bra på Synsam onekligen. Märker du någon skillnad på själva glasen från Specsavers jämfört med Synsam som förmodligen hade mycket dyrare glas?


    Svårt att säga för jag valde glasögon och solglasögon av en annan form och med större glas än jag brukat använda så jag kan inte säga om skillnaderna beror på det eller på själva glasen. De känns i alla fall helt okej.
  • Äldre 15 May 14:53
    #5
    Aniiee skrev 2018-05-14 23:26:12 följande:
    Synsam. Min familj har varit kunder hos samma synsambutik i över 30 år, och varje gång någon har provat något annat så har det alltid varit besvikelse på något plan. Ofta servicekänslan, faktiskt. Men det kanske är för att vi är just stam/storkunder....
    Har ni varit missnöjda med glasen också från andra ställen? Det är ju ändå viktigast med glasögon.
    Carambolan skrev 2018-05-15 06:58:37 följande:
    Svårt att säga för jag valde glasögon och solglasögon av en annan form och med större glas än jag brukat använda så jag kan inte säga om skillnaderna beror på det eller på själva glasen. De känns i alla fall helt okej.
    Då är det kanske svårt att säga vilken som är bättre kvalitet eller som känns bättre för ögonen.

  • tobbe0­1
    Äldre 17 May 12:42
    #6

    Köpte nyligen glasögon på Specsavers och de var SÄMRE än mina gamla som jag köpte på nätet för typ en femhundring. Jag behövde kolla synen och behöver lite starkare glas nu men specsavers-brillorna ska jag ha som reserv och så beställer jag nya på nätet. Fantastiskt att sitta i lugn och ro, kanske beställa hem bågar att prova eller så köpa en favorit i repris för en billig peng.

  • tobbe0­1
    Äldre 17 May 12:43
    #7
    tobbe01 skrev 2018-05-17 12:42:55 följande:

    Köpte nyligen glasögon på Specsavers och de var SÄMRE än mina gamla som jag köpte på nätet för typ en femhundring. Jag behövde kolla synen och behöver lite starkare glas nu men specsavers-brillorna ska jag ha som reserv och så beställer jag nya på nätet. Fantastiskt att sitta i lugn och ro, kanske beställa hem bågar att prova eller så köpa en favorit i repris för en billig peng.


    PS: Köpte både läsglas och progressiva och läsglasögonen är så usla så jag använder mina gamla med "fel" styrka.
  • Äldre 17 May 15:15
    #8
    tobbe01 skrev 2018-05-17 12:42:55 följande:

    Köpte nyligen glasögon på Specsavers och de var SÄMRE än mina gamla som jag köpte på nätet för typ en femhundring. Jag behövde kolla synen och behöver lite starkare glas nu men specsavers-brillorna ska jag ha som reserv och så beställer jag nya på nätet. Fantastiskt att sitta i lugn och ro, kanske beställa hem bågar att prova eller så köpa en favorit i repris för en billig peng.


    tobbe01 skrev 2018-05-17 12:43:57 följande:
    PS: Köpte både läsglas och progressiva och läsglasögonen är så usla så jag använder mina gamla med "fel" styrka.
    Du är inte den första jag har hört som har haft problem med den kedjan. Har du aldrig haft problem med att beställa progressiva på nätet? Tänker på att dom måste passa med pupillen exakt för att det inte ska bli knas.

  • tobbe0­1
    Äldre 18 May 04:06
    #9
    Tihi skrev 2018-05-17 15:15:59 följande:
    tobbe01 skrev 2018-05-17 12:43:57 följande:
    PS: Köpte både läsglas och progressiva och läsglasögonen är så usla så jag använder mina gamla med "fel" styrka.
    Du är inte den första jag har hört som har haft problem med den kedjan. Har du aldrig haft problem med att beställa progressiva på nätet? Tänker på att dom måste passa med pupillen exakt för att det inte ska bli knas.

    Jag har inte köpt progressiva på nätet men då de är så billiga så tar man ju inte så stora risker om man provar! Man borde ju kunna be ngn mäta avståndet mellan ens pupiller? Är nog inte så knepigt.
  • Äldre 18 May 21:29
    #10
    tobbe01 skrev 2018-05-18 04:06:41 följande:
    Jag har inte köpt progressiva på nätet men då de är så billiga så tar man ju inte så stora risker om man provar! Man borde ju kunna be ngn mäta avståndet mellan ens pupiller? Är nog inte så knepigt.
    Har ingen aning om hur man gör. Det känns tryggast att låta proffs göra det tycker jag.
Svar på tråden Vilken optikkedja är bäst?