• Vinter16

    Vi som försöker bli gravida!

    Hej! Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida. Jag är 25 år och har precis startat bebisverkstaden. Började för någon månad sen att äta folsyra och nu i Maj började jag med äl tester. Fick positivt på äl test den 13/5 så nu väntar och hoppas jag på att få ett plus på stickan i slutet på denna månaden :) Har inga barn sedan tidigare.

    Hoppas att fler vill vara med så vi kan följas åt till ett plus!

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • elenoresara
    johannastroberg skrev 2018-05-29 21:25:04 följande:

    Jag har alla symtomen om jag känner efter ordentligt ;) skämt å sifo.. Lite värk emellanåt och vita flytningar. Men eller hur, så drygt med väntan... första barnet?


    Ja, visst är det. Första barnet försök nr 2 för oss så blir det inget nu så är de inte så konstigt direkt ;) Har ni försökt länge? Första barnet eller har du barn redan?
  • johannastroberg
    elenoresara skrev 2018-05-29 21:39:56 följande:

    Ja, visst är det. Första barnet försök nr 2 för oss så blir det inget nu så är de inte så konstigt direkt ;) Har ni försökt länge? Första barnet eller har du barn redan?


    Det sägs ju att det tar 6-7 mån i snitt och allt under året är ju normalt :) detta är första försöket, hade ingen äl förra mån så det räknas kanske inte. Andra barnet blir det.
  • penelope81

    Varning för gnälligt inlägg :(

    Jag tror jag måste sluta med alla typer av tester för att inte bli galen och tro att något är fel med mig. Testade med cb ägglossningstest och fick aldrig upp en fast gubbe. Testade att tempa och nu säger appen att min temp fluktuerar mycket, så nu går jag och oroar mig för det. Har typ inga flytningar, något som också oroar mig. Så kontentan av det hela blir att jag måste tagga ner lite för att inte få ett sammanbrott.

  • Cptwoohaa

    Hur går det för alla? Det är ju dags snart för flera av oss. Har sett andra några gått ur, önskar er all lycka till kommande månad! Har även sett att andra plussat, stort grattis!!

    Själv har jag tagit tre test (ja alla innan bim men kunde inte hålla mig) och imorgon är den beräknad. Blir så osäker, hade ju lite som tydde på att det äntligen kunde vara något likväl som vissa saker talar emot.

    +

    Vattniga flytningar i ca fem dagar (aldrig haft så förr och nu torrt)

    Mensvärk nästan hela tiden mellan ÄL och bim.

    Illamående när jag hoppat lunch två ggr (aldrig haft så tidigare)

    -

    Kraftig menssmärta på två dagar.

    Ingen tillstymmelse till plus på stickan i morse.

    Inga andra symptom såsom ömma bröst, strålar i ben och rygg, nidblödning och allt vad det kan vara. Känner mig inte gravid heller... Känner mig som vanligt men med en menssmärta som kommer och går.

  • Frökenglad
    Cptwoohaa skrev 2018-05-31 18:59:12 följande:

    Hur går det för alla? Det är ju dags snart för flera av oss. Har sett andra några gått ur, önskar er all lycka till kommande månad! Har även sett att andra plussat, stort grattis!!

    Själv har jag tagit tre test (ja alla innan bim men kunde inte hålla mig) och imorgon är den beräknad. Blir så osäker, hade ju lite som tydde på att det äntligen kunde vara något likväl som vissa saker talar emot.

    +

    Vattniga flytningar i ca fem dagar (aldrig haft så förr och nu torrt)

    Mensvärk nästan hela tiden mellan ÄL och bim.

    Illamående när jag hoppat lunch två ggr (aldrig haft så tidigare)

    -

    Kraftig menssmärta på två dagar.

    Ingen tillstymmelse till plus på stickan i morse.

    Inga andra symptom såsom ömma bröst, strålar i ben och rygg, nidblödning och allt vad det kan vara. Känner mig inte gravid heller... Känner mig som vanligt men med en menssmärta som kommer och går.


    Jag kände absolut ingenting när jag var gravid med sonen.. förutom att jag såg barnvagnar överaaaaallt :D tror jag har BIM 10/6.. hoppas på plus.. har också mensvärk som kommer och går sedan ÄL tror jag hade ÄL 24/5 för en vecka sedan.. och har en extrem trötthet som kom igår och sitter i ännu.. håller tummarna för dig :)
  • Sommarkänslor

    Hoppar in här till er! Så trevligt att följas tillsammans i väntan på plusset på stickan :)

    Har just startat bebisverkstan efter många år med p-piller är 24 år.

    Fick min p-piller mens och hade min vanliga mens redan i maj! Hade ägglossning 26 maj enligt stickorna samt min ryggvärk och väntar ivrigt på Bim dagen 9/6 som jag hoppas uteblir!

    Har redan smygtestat lite men inte fått något plus på stickan.. så nu är det bara att vänta!

    Haft molande värk till o från varje dag sen ÄL, gasig i magen, trött som bara den och inte alls lika sötsugen.. men inga ömma bröst vilket oroar mig lite då de känns som ett av de vanligaste tecknen..

  • Ereya
    Sommarkänslor skrev 2018-05-31 22:48:39 följande:

    Hoppar in här till er! Så trevligt att följas tillsammans i väntan på plusset på stickan :)

    Har just startat bebisverkstan efter många år med p-piller är 24 år.

    Fick min p-piller mens och hade min vanliga mens redan i maj! Hade ägglossning 26 maj enligt stickorna samt min ryggvärk och väntar ivrigt på Bim dagen 9/6 som jag hoppas uteblir!

    Har redan smygtestat lite men inte fått något plus på stickan.. så nu är det bara att vänta!

    Haft molande värk till o från varje dag sen ÄL, gasig i magen, trött som bara den och inte alls lika sötsugen.. men inga ömma bröst vilket oroar mig lite då de känns som ett av de vanligaste tecknen..


    Alla graviditeter är olika.

    Lita på kroppen, låt den jobba "ifred". Är du gravid så är du och kommer veta det förr eller senare, jag lovar att du snart får veta. Den gången jag var gravid, förra månaden, var den enda månad när jag var helt övertygad om att det inte tagit sig. Kände inte alls som jag gjort alla andra månader. Men mensen uteblev och jag plussade på BIM +3. dock gick det inte vägen den gången utan nu är det på't igen.
  • BellaKH

    Hej på er!
    Jag  förstår inte det här riktigt... 


    Slutade med p-piller i mitten på april, 16/4, fick mens/pillermens 19-21/4. Hade väldigt tydliga ÄL-känningar och fick positivt på ÄL-test 1/5 & 2/5. Fick mens 15-19/5. Skulle enligt Flo-appen haft ÄL 28/5, men har fortfarande inte fått något positivt test. Har mest kunnat testa på kvällarna efter jobbet. Har testat 1 gång om dagen, ibland 2 gånger sedan 25/5. 


    Enligt Flo ska nästa mens komma 12/6. 

    Kan det vara så att ÄL är lite sen.. eller kan jag ha missat? Har inte haft riktigt lika tydliga ÄL-känningar nu heller. 

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!