• Anonym­isJ
    Äldre 13 Jun 13:10
    3485 visningar
    62 svar
    62
    3485

    Vad tycker du om böneutrop?

    Som rubriken lyder, vad tycker du om böneutrop? Och varför tycker du så?

  • Svar på tråden Vad tycker du om böneutrop?
  • Äldre 13 Jun 13:36
    #1
    -1 +1

    Böneutrop har med att en bredare massa tillhör islam. Det gör det inte i Sverige. Vi kan ju försöka med att bygga en kyrka i Iran/Irak/Saudiarabien/Libyen etc. Det kan du glömma. Varför skall vi bygga moskéer? Och det låter förjävligt i mina öron. 

  • Äldre 13 Jun 14:39
    #2
    +1
    Anna60 skrev 2018-06-13 13:36:57 följande:

    Böneutrop har med att en bredare massa tillhör islam. Det gör det inte i Sverige. Vi kan ju försöka med att bygga en kyrka i Iran/Irak/Saudiarabien/Libyen etc. Det kan du glömma. Varför skall vi bygga moskéer? Och det låter förjävligt i mina öron. 


    Ok.....

    Du är medveten om att det finns kristna kyrkor i alla dess länder, va? Och alla har kristna grupper?
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Äldre 13 Jun 14:45
    #3
    -1
    Aniiee skrev 2018-06-13 14:39:44 följande:
    Ok.....

    Du är medveten om att det finns kristna kyrkor i alla dess länder, va? Och alla har kristna grupper?
    Ok, då har de det. Men de står väl inte och gapar och skriker i megafoner/högtalare kan jag tänka.
  • Äldre 13 Jun 17:05
    #4
    -1 +1

    Sveriges muslimska medborgare ska ha samma rätt att hålla böneutrop enligt samma regler, som gäller för andra slags "utrop" i kommersiella eller kulturella sammanhang. Är mest en fråga om ljudvolym och tidpunkter under dygnet. Inget att bråka om.Glad

  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 13 Jun 17:13
    #5

    INGA utrop, av nåt slag tack! Och jag inkluderar då kristna kyrkringningar också, av det slaget som inte annonserar klockslag.

  • Anonym (.)
    Äldre 13 Jun 17:14
    #6

    Fruktansvärt oljud!

  • Anonym (.)
    Äldre 13 Jun 17:17
    #7
    +2
    Aniiee skrev 2018-06-13 14:39:44 följande:

    Ok.....

    Du är medveten om att det finns kristna kyrkor i alla dess länder, va? Och alla har kristna grupper?


    Fast det är ju dom kristna grupperna som blir dödade i dom länderna. Kristna får sina kyrkor sönderbombade, präster mördade, barn brända i burar m.m . Det är livsfarligt att vara kristen i dom länderna. Kristna är tvugna att fly
  • Anonym (x)
    Äldre 13 Jun 17:18
    #8
    +1
    Anna60 skrev 2018-06-13 13:36:57 följande:

    Böneutrop har med att en bredare massa tillhör islam. Det gör det inte i Sverige. Vi kan ju försöka med att bygga en kyrka i Iran/Irak/Saudiarabien/Libyen etc. Det kan du glömma. Varför skall vi bygga moskéer? Och det låter förjävligt i mina öron. 


    När det gäller Växjö så är det ju ganska anmärkningsvärt att de som bor närmast inte verkar lida av böneutropen, men att folk från resten av Sverige tycks det störa väldigt mycket.
  • Anonym (.)
    Äldre 13 Jun 17:20
    #9
    Anonym (x) skrev 2018-06-13 17:18:20 följande:

    När det gäller Växjö så är det ju ganska anmärkningsvärt att de som bor närmast inte verkar lida av böneutropen, men att folk från resten av Sverige tycks det störa väldigt mycket.


    dom har väl inte så mycket att säga till om nu när det blivit godkänt
  • Äldre 13 Jun 17:23
    #10
    -1 +1

    Låt oss vara lite generösa, Ingen klagar väl över klockringningen. Religiösa möten av olika slag på torg och i parker är heller inte knäpptysta när körer och gitarrsystrar klämmer i för fullt. Vi klarar säkert av lite muslimska böneutrop mellan varven utan att bli helt omvända.Skrattande

Svar på tråden Vad tycker du om böneutrop?