• Anonym (TS)

    Är det mode att visa brösten

    Jag var på en finare tillställning nu i helgen, jag sitter mittemot min sambo och han sitter bredvid två kvinnor. Jag märker direkt utan att ens kolla in att tjejerna har inte någon BH. Det bryr jag mig inte om, men jag undrar om dom gör det medvetet eller inte när de lutade sig framåt vid bordet så jag kan se brösten hur tydligt som helst, allt med vårtan osv. Jag glodde inte, det var liksom svårt att inte kunna se det. Val av kläder var det kraftigt urringning på en och den andra hade någon form av kavaj med stelt material som böjde sig så man kunde se brösten när hon lutade sig fram.

    Ni som går utan BH och kläder som kan göra att hela brösten visas, är det ett medvetet val?

  • Svar på tråden Är det mode att visa brösten
  • Anonym (rek)
    Anonym (TS) skrev 2018-06-16 14:40:16 följande:
    Känner mig lite elak men den ena av dem som var runt 32 tyckte jag inte hade snygga bröst. Precis som du säger så hängde dom och såg lite ledsna ut, den andra som var yngre hängde inte lika mycket och dom var fina.
    Hängbröst är ju för fasen skitsnyggt!
  • Glitra

    Jag blev sexuellt trakasserad av min mamma för att jag inte hade BH.

  • Vinterankan

    Att gå utan BH är ju inte för att visa upp sig utan för att man har en överdel som det kanske inte passar att ha BH under. Jag har själv en klänning som jag inte använder för att jag inte lyckats hitta någon BH som passar och efter jag fick barn vill jag inte gå utan. 

    Att sedan brösten syns helt och hållet när de lutar sig fram vid matbordet skulle jag gissa är en miss från deras sida. De har klätt på sig och sett sig själva rakt framifrån och inte tänkt på hur det blir när man sitter ned och lutar sig framåt. 

    Jag gick själv till jobbet med en klänning i förra veckan som är allt annat än utmanande när jag upptäcker när jag sitter vid datorn att omlottdelen över bröstet öppnar upp sig helt så att man kan se väldigt stora delar av BH.n på ett sätt som inte alls känns ok på en arbetsplats även om det kanske hade funkat på en fest. Men när jag kollade hemma i spegeln stod jag upp och såg rakt framifrån och då fanns det inte tillstymmelse till djup uringning. 

  • Anonym (Söt)

    Använder själv nästan aldrig bh men visar inte bröstvårtorna för det! Är tröjan det minsta genomsklig tar jag på mig bh fast det är obekvämt

  • Anonym (va?)
    Glitra skrev 2018-06-18 12:42:41 följande:

    Jag blev sexuellt trakasserad av min mamma för att jag inte hade BH.


    Vad gjorde hon då?
  • Glitra
    Anonym (va?) skrev 2018-06-18 15:04:30 följande:

    Vad gjorde hon då?


    Minns inte men hon sa nåt sjukt.
  • Anonym (japp)
    Anonym (intressant) skrev 2018-06-17 19:21:51 följande:
    Tycker det är intressant att människor fokuserar så mycket på vad andra gör och inte gör. Jag vill inte på något sätt kritisera utan jag bara helt enkelt undrar VARFÖR??. Jag menar du är säkerligen lika medveten som jag om att det faktum att du tycker att det är trashigt gör det till din åsikt. Dvs ingen objektiv sanning och därmed inget som egentligen är avgörande på något vis. Därför är ju din åsikt och det faktum att du stör dig på det, endast något som belastar dig, Du blir irriterad osv. Tänk om du hade låtit bli att fokusera på andra och istället fokuserat på dig själv och på hur denna uppmärksamhet som du ger till andra påverkar dig.  
    För att det är opassande på en finmiddag, allt har sin plats och tid och jag tror knappast att du skulle gå till Nobelmiddagen klädd i bikini.
  • Mizzys
    Anonym (Kajsa) skrev 2018-06-17 14:22:36 följande:

    Jag tänker också så som nån annan skrev, att det beror på dåligt självförtroende. De har inget annat att komma med så de måste visa upp kroppen för att få bekräftelse och för att bli bekräftade. Stackars människor. Jag skulle tro att såna människor är ganska ego då allt handlar om hur de ser ut i andras ögon. Det måste vara jättejobbigt för dem.


    Fast det kan inte vara för att de tycker det är snyggt och har bra självförtroende? Har bra självförtroende ochbinte bryr sig ett skit om vad andra tycker och tänker.

    Jag tycker det är coolt, alla ska få klä sig hur de vill utan att bli dömda.
  • Anonym (Kajsa)
    Myloveolivia skrev 2018-06-18 17:47:58 följande:

    Fast det kan inte vara för att de tycker det är snyggt och har bra självförtroende? Har bra självförtroende ochbinte bryr sig ett skit om vad andra tycker och tänker.

    Jag tycker det är coolt, alla ska få klä sig hur de vill utan att bli dömda.


    Då får man ta att folk kollar. De går ju inte att ändra på alla som glor. Man får ju stå ut med det då.
  • Mizzys
    Anonym (Kajsa) skrev 2018-06-18 21:04:49 följande:

    Då får man ta att folk kollar. De går ju inte att ändra på alla som glor. Man får ju stå ut med det då.


    Ja men jag tolkar det som att tjejerna inte bryr sig om folk kollar
  • Anonym (TS)
    Myloveolivia skrev 2018-06-18 21:08:24 följande:

    Ja men jag tolkar det som att tjejerna inte bryr sig om folk kollar


    Vi sitter vid ett matbord under en fin tillställning med kavaj och finkläder, uppklätt då alltså. Hade vi velat se lite naket är ju middag på en strippklubb rätt val. Inte av andra gäster. Som någon sa, rätt klädsel vid rätt tidpunkt. Denna tillställning var verkligen inte rätt tillfälle att visa upp sig på.
  • stighelmerolsson

    modette.se/mode/897952-dags-att-dumpa-behan-har-ar-stiliga-trenden-just-nu

    Det slog mig att jag nog sett en och annan "modebild" på kvinnor i kavaj och uppenbart ingenting under, men då är det förstås stillbilder där man ser till att det ändå inte ramlar ut för mycket.

    Man vill ju hoppas att de tyckte att det såg snygg ut i spegeln och sedan inte räknade med vad som skulle hända när de sedan satt ner. Jag håller absolut med TS. Rätt klädsel för rätt tillfälle. Har absolut inget emot nakna bröst men det där lät som fel sammanhang.

  • Anonym (TS)
    sofiajensssson skrev 2018-06-18 12:24:24 följande:

    Jag tycker det är upp till var och en hur man vill gå. och ja, det är väl lite av mode nu att gå utan bh och avsexuallisera kvinnobrösten.

    Jag själv tycker det är vackert och går ofta utan BH, inte för att folk ska glo utan för att jag själv inte tycker att vi kvinnor ska behöva gå med svettiga BH bara för att folk inte kan hålla sina tanker och ögon i styr när dom ser en liten bröstvårta. Män går utan t-shirt hejvilt överallt.  


    Jag såg inte någon barbröstad man vid middagen utan minst en fin shorta på sig, då gäller detta kvinnor också. Det var verkligen inte rätt tillställning att avsexuallisera brösten genom att visa bröstvårtan. Har folk ingen känsla för saker nuförtiden? Det är skillnad på vardag, fest, krogen ute, finmiddag och kompisgäng hur man klär sig. Det var inte inte brösten avsexualliseringsmiddag direkt fast där jag satt hade det kunnat vara det.
  • Anonym (Söt)
    smulpaj01 skrev 2018-06-19 08:03:06 följande:

    Jag tycker det är riktigt osmakligt att gå utan bh!

    Detta oavsett hur brösten ser ut.


    Varför? Finns ju inget plågsammare plagg än bh... varför ska vi tvingas vara obekväma för andras skull?
  • Anonym (intressant)
    Anonym (Söt) skrev 2018-06-19 18:31:33 följande:
    Varför? Finns ju inget plågsammare plagg än bh... varför ska vi tvingas vara obekväma för andras skull?
    Dessutom varför bry sig. Jag hatar pärlor och grisrosa plagg. inte fan går jag runt och ondgör mig över folk som bär det. Jag märker det knappt för jag fokuserar mer på det jag tycker e snyggt. skaffa ett liv är ett hett tips. Inte till dig men ja du vet
  • Anonym (Frida)
    Anonym (intressant) skrev 2018-06-23 22:55:27 följande:

    Dessutom varför bry sig. Jag hatar pärlor och grisrosa plagg. inte fan går jag runt och ondgör mig över folk som bär det. Jag märker det knappt för jag fokuserar mer på det jag tycker e snyggt. skaffa ett liv är ett hett tips. Inte till dig men ja du vet


    Så då är du alltså helt okej med att folk blottar sig på en fin middag? För det är ju det tråden handlar om?
  • Anonym (intressant)
    Anonym (Frida) skrev 2018-06-23 23:07:51 följande:
    Så då är du alltså helt okej med att folk blottar sig på en fin middag? För det är ju det tråden handlar om?
    Men det e väl knappast fråga om blottning i detta fall. Mera lite olyckliga klädval. men det finns det ju många som gör. Om det stör. Titta inte e mitt råd :)
Svar på tråden Är det mode att visa brösten