• Anonym (Less)

    Han klagar på min behåring

    När vi träffades var jag i nån anti-kroppsbehåringsfas, och underhöll allt dagligen..

    Efter hand som åren gått så orkar jag inte längre, utan fixar benen om det är inför nåt speciellt eller om jag ska gå med benen bara (vilket jag just aldrig gör förutom när jag ska sova). Jag har inte rakat mig mellan benen på väldigt länge heller. Armhålorna rakar jag dock när jag duschar oftast.

    Min man har på sistone börjat gnälla massor över det, pikar och påstår att mina ben ser ut som hans (vilket de definitivt inte gör).

    Börjar verkligen lessna på det här gnället.

    Hur har ni andra i samma sits bemötts? Accepterar er partner det eller är det missnöje?

  • Svar på tråden Han klagar på min behåring
  • sextiotalist
    Anonym (Peppo) skrev 2018-06-21 08:34:35 följande:
    Fast du har väl aldrig gjort det, om jag minns rätt från andra trådar. Det är ju lite skillnad. TS tog ju bort allt hår i början av relationen. Dvs det var viktigt för henne att göra sig snygg för honom när de var nyförälskade, men inte nu längre.
    Om du läst trådarna har jag testat och fick väldiga besvär, rakat benen, bikinilinjen etc har jag gjort.

    Att ha nyförälskelsefasen som preferens, nja, det är nog helt fel, det gäller både män och kvinnor
  • Anonym (rak)
    BossHoss skrev 2018-06-21 07:59:14 följande:
    japp det gör man.

    Sedan anser ju inte jag att mitt hår vare sig under armar eller på penis är viktigt för mig så jag hade gärna rakat mig om min partner ville.

    Precis på samma sätt som att jag inte lägger mina sockar där jag står, jag bryr mig inte men hon ber mig inte göra det. Inget viktigt för mig och blir snyggare om jag inte bara tar av dem.

    Både frugan och jag rättar oss lite efter varandra, men på FL verkar ingen göra det , men det är ju vårt val och vi trivcs
    Allt det där överlåter jag till min man att själv klara av: han får ta ansvar för att lägga sina strumpor där de hör hemma. Han får raka det hår som han har lust att raka, eller låta bli om det passar honom bättre. Städningen sköter vi tillsammans, och de strumpor som ligger lite här och var riskerar ju att bli bortstädade eller tvättas inte. Enkelt. 

    Men vi håller inte på och påpekar kroppsegna saker för varann. Luktar jag lite svett så tar jag hand om det när det passar mig, inte när han vill det eller för hans skull. Om jag vill göra mig fin för honom så gör jag det.
  • Anonym (rak)
    Anonym (megalodon) skrev 2018-06-21 08:04:34 följande:

    Alltså, har man slutat försöka vara snygg inför sin partner har definitivt gnistan dött. 

    Min fru gillar när jag trimmar håret i armhålor och runt penis. Har aldrig gjort det innan jag träffade henne, men självklart gör jag det för hennes skull. 

    Likaså skulle jag bli besviken om hon aldrig klädde upp sig, sminkade sig eller tog hand om sig för min skull. 

    I mina ögon är det ett tragiskt förhållande när man slutar bry sig. 


    Det där är itne alls sant. Jag vill ha en partner som ser hela mig, både utsida och insida. Jag vill leva med någon som kan hålla ta hand om mig när jag är magsjuk lika väl som klä upp sig för en kväll på stan. Jag vill leva med någon som accepterar mina hår på benen, lite svettlukt och mensfläckar. Likaväl som jag accepterar han begynnande flint, rynkor och valk på magen. 

    Jag gillar min man., Punkt. Jag gillar när han är rakad eller skäggig, svettig eller nyduschad. Han gillar mig. 

    I mina ögon är det ett tragiskt förhållande om yta och små detaljer som hår på benen har så stor betydelse. 
  • Anonym (rak)
    Anonym (Peppo) skrev 2018-06-21 08:25:56 följande:
    Just ja. Min man gillar när jag rakar mig, både här och där. Han skulle aldrig säga åt mig att göra det, men eftersom jag vet att han gillar det gör jag det då och då - och får alltid en väldigt bra respons. Han gör motsvarande för mig kan tilläggas.
    Det är exakt det jag menar! Du gör det för att du vill det och för att du vill göra din man glad. Inte för att han ber dig eller kräver det eller pikar dig och gnäller om du låter bli. 
  • Anonym (F)

    Jobbigt när man blir ihop med någon som sedan slutar bryr sig... Jag förstår honom helt.

  • sextiotalist
    Anonym (megalodon) skrev 2018-06-21 08:04:34 följande:

    Alltså, har man slutat försöka vara snygg inför sin partner har definitivt gnistan dött. 

    Min fru gillar när jag trimmar håret i armhålor och runt penis. Har aldrig gjort det innan jag träffade henne, men självklart gör jag det för hennes skull. 

    Likaså skulle jag bli besviken om hon aldrig klädde upp sig, sminkade sig eller tog hand om sig för min skull. 

    I mina ögon är det ett tragiskt förhållande när man slutar bry sig. 


    Jag hade nog förlorat respekten för en man som försökte leva upp till mina önskningar (för att göra mig glad), det är, i mina ögon, ett oattraktivt drag. Ska min sambo göra något för mig, ska det vara för att han vill det (inte bara för att göra mig glad). Ska han köpa blommor till mig (vilket händer väldigt sällan och jag verkligen uppskattar det) så ska det vara för att han känner för att ge mig blommor.
  • LFF
    Anonym (Peppo) skrev 2018-06-21 08:34:35 följande:
    Fast du har väl aldrig gjort det, om jag minns rätt från andra trådar. Det är ju lite skillnad. TS tog ju bort allt hår i början av relationen. Dvs det var viktigt för henne att göra sig snygg för honom när de var nyförälskade, men inte nu längre.
    Nej, hon gjorde det för att hon var (enligt sin trådstart) "i nån anti-kroppsbehåringsfas, och underhöll allt dagligen". Det handlade INTE om att göra sig fin för honom.

    Jag har, genom åren, varierat kraftigt mellan att vara rakad och att inte raka mig. Det har helt varit beroende på humör. Har som tur är en sambo som accepterar det. På samma vis har jag, under våra nu 16 år tillsammans, varierat mellan att ha långt hår (ner till underkanten av skulderbladen) och kort hår (och då snackar vi riktigt kort, för tillfället är håret på sitt längsta ställe drygt 5cm). Känner jag för att raka mig/klippa av mig håret så gör jag det, har jag ingen lust så gör jag det inte. Det har inget med min sambo att göra.
  • Anonym (Less)
    Anonym (Peppo) skrev 2018-06-21 08:18:24 följande:

    Ja, hon kan ju boka tid för vaxning av bringa så kan de vaxa samtidigt. Undrar vad han skulle gilla det...


    Har faktiskt övervägt det, fast av mage och rygg också..

    Han säger alltid att han gillar att få upplevelser som present ;)
  • Anonym (123)
    Shameless skrev 2018-06-20 20:21:05 följande:
    Jag hade nog känt mig lite lurad om jag vore din sambo.
    Så man har inte rätt att ändra sig med tiden?

    Om hennes sambo uppvaktade henne med blommor varje vecka i början ska han fortsätta göra det resten av livet?

    Tänk va lurade folk måste känna sig hela tiden. Mindre sex, mindre romantiska gåvor, hårigare ben. Någon skaffar en tatuering trots att dom inte hade några när dom blev ihop, en annan väljer att bli vegetarian, en tredje vill ha barn men ville inte det då osv osv.

    Bäst att vara singel for life.
  • Physalis

    Jag tycker många fastnar på biten att göra sig fin för sin partner när ts berättar att hennes partner klagar på hur hon inte fixar sig och det är själva klagandet som gör henne ledsen.

    Kanske hade ts varit helt med på att raka sig för sin partner om han framförde det som ett önskemål och inte som en besvikelse över att hon inte uppnår hans förväntningar.

    Jag tycker ts absolut ska säga ifrån om att han klagar på hennes kropp. Vill han att hon gör något speciellt med sitt utseende får han väl framföra det på ett schysst sätt som får ts med på noterna. Inte genom att göra ts ledsen för att hon inte verkar duga.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Han klagar på min behåring