• Mollymums

    Bf augusti 2018

    Nu är det inte långt kvar! Och tänkte om de är fler som har bf i augusti som ville följas åt de sista? :D

    Är själv väldigt nervös (första barnet), så hade vart kul att kunna följa andra som ska ha ungefär samtidigt!

    Vill veta allt! :D beräknade, flicka/pojke (om ni inte Vet, kanske vad nu tror), Första barnet eller inte, har ni "bestämt" namn, är ni nervösa, tar värmen kol på er också?

    Ja you name it! Berätta hur mycke ni vill! :D

  • Svar på tråden Bf augusti 2018
  • evnor2
    Jennnyn skrev 2018-08-05 23:07:46 följande:

    Fy, låter inget vidare! Blev sydd med ganska många stygn vid första förlossningen där ett par av stygnen sedan släppte. Minns exakt hur det var! Ajaj...

    Denna förlossning hade jag tur och sprack inget!

    Har ni kommit in i vardagsrutinerna? Här hemma har lillebror vänt på dygnet och sover mest om dagarna medan nätterna är vakna till stor del. Förhoppningsvis vänder han dygnet rätt så småningom


    Än så länge sover de på nätterna men de tar tid med amning å allt sånt så de blir inte så mycket sömn. Men man börjar hitta lite rutiner=)
  • Mollymums

    Har vart mycke Senate tiden därför jag vart dålig på att svara!

    Välkomna alla nya i tråden! Ska bli kul att få följa er :D

    Och grattis till tvillingarna, Skönt att de gick bra tillslut!

    Otroligt fina namn också! :D njut nu så mycke de går tsm!

    Hur går de för er alla med värmen o allt?

    Jag själv har vart otroligt stressad.. men nu har hon fixerat sig så mindre halsbränna och lättare att andas, Så de är otroligt skönt!

    Vi har även fått alla bebis saker på plats!

    Så börjar känna mig mindre stressad nu :)

    Nu längtar jag mest över att slippa all smärta och att få träffa henne! :D

  • PEZMAKER

    Igår tidig morgon, kom äntligen vår fina dotter.. 12 dagar innan bf. Helt underbart att få göra med bebis nu, så lycklig och stolt.

    Hur går det för er andra? :)

  • Intenuintesåhär
    PEZMAKER skrev 2018-08-11 20:53:28 följande:

    Igår tidig morgon, kom äntligen vår fina dotter.. 12 dagar innan bf. Helt underbart att få göra med bebis nu, så lycklig och stolt.

    Hur går det för er andra? :)


    Grattis! Gud vad roligt... Och mysigt.... Och underbart... En liten nyfödd, så ny, så liten.

    Jag längtar så otroligt nu. BF+1 idag enligt mensen. BF-4 enligt ultraljud.

    Hur började din förlossning?
  • Solen2

    9 dagar till bf. Känner en ökad aktivitet i magen idag och ont i nedre delen av magen. Mer tryck nedåt än tidigare. Kanske något på g.

  • Mollymums
    PEZMAKER skrev 2018-08-11 20:53:28 följande:

    Igår tidig morgon, kom äntligen vår fina dotter.. 12 dagar innan bf. Helt underbart att få göra med bebis nu, så lycklig och stolt.

    Hur går det för er andra? :)


    Gud va kul! Grattis :'D

    Vill också veta hur förlossningen börja och gick!? :D
  • Mollymums
    Solen2 skrev 2018-08-11 21:52:41 följande:

    9 dagar till bf. Känner en ökad aktivitet i magen idag och ont i nedre delen av magen. Mer tryck nedåt än tidigare. Kanske något på g.


    Åh då kanske bebisen kommer snart! Så spännande :D håll oss gärna uppdaterade!

    Själv har jag 10 dagar kvar till bf och har inga känningar alls.. man längtar ju ihjäl sig!
  • PEZMAKER
    Intenuintesåhär skrev 2018-08-11 21:38:20 följande:

    Grattis! Gud vad roligt... Och mysigt.... Och underbart... En liten nyfödd, så ny, så liten.

    Jag längtar så otroligt nu. BF+1 idag enligt mensen. BF-4 enligt ultraljud.

    Hur började din förlossning?


    Ja helt underbart, njuter för fullt!

    Förstår att du längtar, så spännande att ha en förlossning att se fram emot också tycker jag, men också läskigt. Snart kommer du ha din bebis hos dig :)

    Jag hade mycket Sd senaste 3-4 veckorna och 2 falsklarm. Men den 8/8 ca kl 22 började efter lite mys med sambon kom sammandragningar igång..som vanligt, men ganska rejäla från start. Gjorde inte ont men kunde inte sova då dem var kraftiga. Dem fortsatte att komma under hela natten och hela dagen därefter, fortfarande inte smärtsamma eller särskilt regelbundna. Dock kände jag som att bebis tryckte mycket neråt under dagen.

    Kände ändå att något var på gång,fick otroligt vattniga/slemmiga flytningar under natten som fortsatte komma, dock inget blod i så var ändå tveksam till om det var slemproppen. Förstår såhär i efterhand att det var slemproppen som släppte i samband med alla Sd, då det fortsatte och blev mer och mer under dagen.

    9/8 på morgonen åkte sambon ändå till jobbet som vanligt men jag förberedde honom på att det kanske kunde vara på G. Mot kvällen började vissa Sd kännas mer smärtsamma men jag var fortfarande osäker på om det skulle dra igång. Förberedde ändå min mamma om att vi eventuellt kommer lämna barnen under kvällen/natten med kort varsel.

    Strax efter 23, precis när vi somnat vaknar jag av att lättare värkar men tillräckligt för att inte kunna sova. Klockar dem och det är då 9 minuter emellan, bestämmer för att ringa FL för att kolla läget utifall att det är fullt. BM rekommenderar oss till att åka in när det är 4-5min emellan värkarna.

    Nåja, väcker sambon och vi packar in barnen i bilen för att lämna dem hos mormor. Vid kl 01.20 är vi inne på förlossningen och då är det 5 min mellan värkarna, med några enstaka mindre emellan. 4cm öppen och vi blir inskrivna. LYCKAN när man inser att bebis är påväg! ????? kl 05.44 den 10/8 är vår lilla Tuva ute. 49cm lång och 2900g tung, överlyckliga och stolta föräldrar.
  • Nelagich

    Hej alla! Så kul är det att följa andra som ska föda i aug.!

    Har BF den 20:e augusti och väntar en flicka som ska heta Clara Nicole. Glad

    Det är min första graviditet och jag känner mig konstigt nog väldigt lugn inför förlossningen och har gjort det under hela graviditeten.
    Är mycket påläst och psykisk förbered. Jag har börjat lyssna på positiva affirmations som jag lyssnar på en app som heter iHypnoBrth-lite. Det hjälper mycket att slappna av och tänka positiv inför förlossning. Stark rekommenderar!!

    Samt tränar jag yoga varje dag och rät andning. Har börjat med hallonbladste och dadlar eftersom läste mycket att de hjälper vid förlossningen, så får vi se! Skrattande Men däremot jag är ganska trött på att vara gravid trots att jag mått relativt bra under graviditeten, förutom att jag fick i ca v.20 ljumskbråck och åderbråck i underlivet. Så nu det känns svårt tryck där men det är bara 6 dagar kvar så blir det bättre sen med det, hoppas! :) 

    Har någon annan haft ljumskbråck under graviditet?


    BF 20.08
  • Mirs115
    Nelagich skrev 2018-08-14 14:58:56 följande:

    Hej alla! Så kul är det att följa andra som ska föda i aug.!

    Har BF den 20:e augusti och väntar en flicka som ska heta Clara Nicole.

    Det är min första graviditet och jag känner mig konstigt nog väldigt lugn inför förlossningen och har gjort det under hela graviditeten.

    Är mycket påläst och psykisk förbered. Jag har börjat lyssna på positiva affirmations som jag lyssnar på en app som heter iHypnoBrth-lite. Det hjälper mycket att slappna av och tänka positiv inför förlossning. Stark rekommenderar!!

    Samt tränar jag yoga varje dag och rät andning. Har börjat med hallonbladste och dadlar eftersom läste mycket att de hjälper vid förlossningen, så får vi se!  Men däremot jag är ganska trött på att vara gravid trots att jag mått relativt bra under graviditeten, förutom att jag fick i ca v.20 ljumskbråck och åderbråck i underlivet. Så nu det känns svårt tryck där men det är bara 6 dagar kvar så blir det bättre sen med det, hoppas! :) 

    Har någon annan haft ljumskbråck under graviditet?


    Hej!

    Häftigt med hypnobirth. Lyssnade på en pod idag där det var en kvinna som använt sig av det. Tror inte att jag har tålamodet att lyssna dock, lär väl bli en panikslagen skrikande förlossning den här gången också haha.

    Har BF imorgon med andra barnet. Längtar efter att kunna röra mig igen! Knyta skor osv. Längtar nästan mer efter det än själva bebisen just nu
Svar på tråden Bf augusti 2018