• walleandreas

    Köpa loss telefon eller binda upp sig med ett avtal?

    Hej, 

    Har lite beslutångest.. 

    Ska man köpa en olåst telefon och köra på Halebop, Hallon? ( Kan ej välja, men efter ett googlande på billiga mobilabonnemang så verkar Hallon har fått bäst betyg där ) 

    Eller.. ska man binda upp sig med ett avtal och betala av telefon och diverse? 

    Vad är mest sparsamt? 

    Jag är ute efter en ny iPhone 8 + 

    Tack på förhand! :D 

  • Svar på tråden Köpa loss telefon eller binda upp sig med ett avtal?
  • Studentpappa

    Det blir ju inte alltid dyrare att betala av en telefon, priset subventioneras ofta om du binder upp dig. Jag band upp mig men betalade telefonen direkt, fick subventionerat pris men lägre månadskostnad. Jag hade dock fått betala samma summa på avbetalning.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • IceKitten

    Du kan absolut spara pengar på att lägga upp det på ett avtal istället. Beror helt på vilka rabatter som finns för tillfället samt hur mycket surf du behöver.

    Dock rekommenderar jag alltid att betala telefonen kontant och skaffa ett abonnemang utan bindningstid om möjligheten finns. Du slipper en stor del av den månatliga kostnaden och kan väldigt enkelt minska dina kostnader i framtiden om olyckan är framme och du blir arbetslös eller liknande.

    AKA // fd telefonförsäljare

  • NickeMik

    Jag blev äntligen av med mitt 3 som var svindyra. Köpte en iphone 6s på blocket, fixade hallon är hel nöjd med 149kr/ månaden :) 

Svar på tråden Köpa loss telefon eller binda upp sig med ett avtal?