• Anonym (B)
    Äldre 1 Jul 15:24
    6771 visningar
    46 svar
    46
    6771

    Hur hittar man en kvinna om man är timid och mesig?

    Jag är en man som har flera av de egenskaper kvinnor absolut inte vill ha. Jag är konflikträdd, osäker, timid, mesig, klent byggd, introvert, väldigt blyg. Hur gör man för att hitta en kvinna om man är som jag?

  • Svar på tråden Hur hittar man en kvinna om man är timid och mesig?
  • Äldre 1 Jul 15:28
    #1

    Man fokuserar och visar de positiva sidorna.

    Får en kvinna att gilla dig för dina höjdpunkter, sedan ser du om hon kan acceptera dina negativa sidor med.

    Det är egentligen vad det alltid handlar om, oavsett vilka positiva vs negativa sidor man har.

  • Anonym (B) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 15:31
    #2
    IceKitten skrev 2018-07-01 15:28:52 följande:

    Man fokuserar och visar de positiva sidorna.

    Får en kvinna att gilla dig för dina höjdpunkter, sedan ser du om hon kan acceptera dina negativa sidor med.

    Det är egentligen vad det alltid handlar om, oavsett vilka positiva vs negativa sidor man har.


    Det så jag försökt fram tills nu men det har inte funkat.
  • Anonym (Maria­)
    Äldre 1 Jul 15:45
    #3

    Nästan allt går att förändra och jobba på.

    Som tjej vill jag se att en kille är villig att förbättra de saker som är ett problem. Det är positivt att han vill göra något åt det.

    Det värsta som du kan göra är att fastna i att du är så här. Jag ska inte behöva acceptera saker du kan ändra. Det signalerar att du inte bryr dig och att du har låg självkänsla. Det blir jobbigt att få ett förhållande att funka då.

  • Äldre 1 Jul 15:53
    #4

    Bli riktigt duktig på något. Kan vara dataspel eller bågskytte eller skriva dikter eller vad som helst :) Det imponerar.

  • Anonym (Haggi­s)
    Äldre 1 Jul 15:55
    #5
    +1

    Kör med öppna kort och kanske träffa en likasinnad som nappar.

    Man ska aldrig förställa sig och försöka ge sken av att vara någon annan än man är, det kommer ändå märkas med tiden och i värsta fall sabba allt.

  • Anonym (B) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 17:46
    #6
    Anonym (Maria) skrev 2018-07-01 15:45:34 följande:

    Nästan allt går att förändra och jobba på.

    Som tjej vill jag se att en kille är villig att förbättra de saker som är ett problem. Det är positivt att han vill göra något åt det.

    Det värsta som du kan göra är att fastna i att du är så här. Jag ska inte behöva acceptera saker du kan ändra. Det signalerar att du inte bryr dig och att du har låg självkänsla. Det blir jobbigt att få ett förhållande att funka då.


    Skulle gärna göra nåt åt alla de egenskaper jag räknade upp men vet inte hur annat än genom att försöka så gott man kan. Men tyvärr ger det inte så mycket resultat.
  • Anonym (B) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 17:47
    #7
    Meriall skrev 2018-07-01 15:53:36 följande:

    Bli riktigt duktig på något. Kan vara dataspel eller bågskytte eller skriva dikter eller vad som helst :) Det imponerar.


    Är hyfsad på att spela fiol och det har många sagt. Men det har aldrig räckt för att någon kvinna ska bli intresserad.
  • Anonym (B) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 17:49
    #8
    Anonym (Haggis) skrev 2018-07-01 15:55:41 följande:

    Kör med öppna kort och kanske träffa en likasinnad som nappar.

    Man ska aldrig förställa sig och försöka ge sken av att vara någon annan än man är, det kommer ändå märkas med tiden och i värsta fall sabba allt.


    Jag försöker aldrig vara någon annan på annat sätt än att jag försöker te mig mindre osäker än vad jag är. Men det går inte så bra.
  • Äldre 1 Jul 18:28
    #9
    Anonym (B) skrev 2018-07-01 17:47:47 följande:

    Är hyfsad på att spela fiol och det har många sagt. Men det har aldrig räckt för att någon kvinna ska bli intresserad.


    Spelar du i något band eller orkester? Så du kan träffa tjejer i en miljö där du är duktig.
  • Anonym (AK)
    Äldre 1 Jul 18:39
    #10

    Du beskriver allt en kvinna inte vill ha. I alla fall en hel del av egenskaperna är dealbreakers för de flesta. Självklart är det enda du kan göra då är att jobba bort dessa egenskaper. Annars kommer du aldrig någonsin att hitta någon.

Svar på tråden Hur hittar man en kvinna om man är timid och mesig?