• Anonym (B)
    Äldre 1 Jul 15:24
    6766 visningar
    46 svar
    46
    6766

    Hur hittar man en kvinna om man är timid och mesig?

    Jag är en man som har flera av de egenskaper kvinnor absolut inte vill ha. Jag är konflikträdd, osäker, timid, mesig, klent byggd, introvert, väldigt blyg. Hur gör man för att hitta en kvinna om man är som jag?

  • Svar på tråden Hur hittar man en kvinna om man är timid och mesig?
  • Anonym (Maria­)
    Äldre 1 Jul 18:58
    #11
    Anonym (B) skrev 2018-07-01 17:46:46 följande:

    Skulle gärna göra nåt åt alla de egenskaper jag räknade upp men vet inte hur annat än genom att försöka så gott man kan. Men tyvärr ger det inte så mycket resultat.


    Att jobba bort dåliga egenskaper är något som tar tid. Det finns ingen quickfix på det. Det är ett jobb som du alltid måste ha igång.

    Ta hjälp är ett måste. Tex via en kurator.

    Och så länge du hittar ursäkter för att INTE jobba på det så kommer du tyvärr komma längre och längre bort från ett förhållande.
  • Anonym (B) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 19:09
    #12
    Kjell2 skrev 2018-07-01 18:28:21 följande:

    Spelar du i något band eller orkester? Så du kan träffa tjejer i en miljö där du är duktig.


    Kjell2 skrev 2018-07-01 18:28:21 följande:

    Spelar du i något band eller orkester? Så du kan träffa tjejer i en miljö där du är duktig.


    Ja det gör jag, kommer i kontakt med många tjejer den vägen men ingen som blir intresserad av mig.
  • Anonym (B) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 19:10
    #13
    Anonym (Maria) skrev 2018-07-01 18:58:33 följande:

    Att jobba bort dåliga egenskaper är något som tar tid. Det finns ingen quickfix på det. Det är ett jobb som du alltid måste ha igång.

    Ta hjälp är ett måste. Tex via en kurator.

    Och så länge du hittar ursäkter för att INTE jobba på det så kommer du tyvärr komma längre och längre bort från ett förhållande.


    Jag har aldrig kommit med någon ursäkt för att inte jobba på det. Eller har jag?
  • Anonym (B) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 19:11
    #14
    Anonym (AK) skrev 2018-07-01 18:39:12 följande:

    Du beskriver allt en kvinna inte vill ha. I alla fall en hel del av egenskaperna är dealbreakers för de flesta. Självklart är det enda du kan göra då är att jobba bort dessa egenskaper. Annars kommer du aldrig någonsin att hitta någon.


    Ja, men hur?
  • Anonym (Maria­)
    Äldre 1 Jul 19:18
    #15
    Anonym (B) skrev 2018-07-01 19:10:41 följande:

    Jag har aldrig kommit med någon ursäkt för att inte jobba på det. Eller har jag?


    Inte här, men det kanske du omedvetet gör i din vardag, det vet jag inte.

    Tänker mest på att du säger att du gör så gott du kan och det inte hjälper och en sån kommentar kan lätt bli en ursäkt för att sluta anstränga sig.
  • Anonym (B) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 19:20
    #16
    Anonym (Maria) skrev 2018-07-01 19:18:02 följande:

    Inte här, men det kanske du omedvetet gör i din vardag, det vet jag inte.

    Tänker mest på att du säger att du gör så gott du kan och det inte hjälper och en sån kommentar kan lätt bli en ursäkt för att sluta anstränga sig.


    Jag kan lova att jag är beredd att göra vad som helst för att få en ändring. Behöver bara få veta hur.
  • Anonym (Kurt)
    Äldre 1 Jul 20:21
    #17

    Jag har (haft) ungefär samma drag som dig men har i relativt hög grad "förbättrat" mig på dessa typer av punkter med hårt jobb. Är förvisso själv singel sen många år tillbaka, förstår ej riktigt varför, men märker ändå att tjejer visar mig lite mer intresse nuförtiden efter att jag jobbat med mig själv. Så jag vet hur extremt svårt det kan vara att träffa någon för vissa människor, men har också fått uppleva att det inte är omöjligt att förändra sin situation.

    Ang klent byggd så är enda lösningen att träna gym. Sök runt efter ett bra övningsschema och träna 2-6 dar/vecka och ät/sov ordentligt.

    Jag vet inte om det går att förändra att man är introvert. Jag är själv introvert men kan däremot agera extrovert och vara väldigt social i vissa sammanhang, dock så kräver det mycket energi till skillnad från extroverta som istället får energi av större sociala sammanhang.

    Dom andra punkterna går att förändra om du utmanar dig själv. Gör saker som du tänker att du skulle vilja göra men i vanliga fall inte vågar, det kan vara att gå på fest och prata med tjejer som du tycker är attraktiva, prata med nya människor i din vardag, testa på någon ny aktivitet, åk själv på resa till något ställe som du gärna vill besöka osv osv. Låt inte den där rösten inom dig som är rädd och lat styra ditt liv, utan pusha dig själv ut ur din comfort zone när tillfälle ges.

  • Anonym (AK)
    Äldre 2 Jul 21:37
    #18
    Anonym (B) skrev 2018-07-01 19:11:12 följande:

    Ja, men hur?


    Ryck upp dig! Vad tror du? Är du sån mes att du inte klarar det själv får du väl ta till professsionell hjälp!
  • Anonym (Zingo­)
    Äldre 2 Jul 21:43
    #19

    Det finns många blyga, mesiga och timida kvinnor där ute som också är osäkra. Vet en massa ensamstående tjejer som längtar efter kärleken.

  • Anonym (AK)
    Äldre 2 Jul 22:01
    #20
    Anonym (Zingo) skrev 2018-07-02 21:43:20 följande:

    Det finns många blyga, mesiga och timida kvinnor där ute som också är osäkra. Vet en massa ensamstående tjejer som längtar efter kärleken.


    Känner ett par sådana men de är inte det minsta intresserade av mesiga timida rädda killar.
Svar på tråden Hur hittar man en kvinna om man är timid och mesig?