• Anonym (B)
    Äldre 1 Jul 15:24
    6765 visningar
    46 svar
    46
    6765

    Hur hittar man en kvinna om man är timid och mesig?

    Jag är en man som har flera av de egenskaper kvinnor absolut inte vill ha. Jag är konflikträdd, osäker, timid, mesig, klent byggd, introvert, väldigt blyg. Hur gör man för att hitta en kvinna om man är som jag?

  • Svar på tråden Hur hittar man en kvinna om man är timid och mesig?
  • Äldre 2 Jul 22:05
    #21

    Man är och fortsätter att möta människor. Din beskrivning låter lite som så min man var när han mötte mig(som är totalt tvärtom).


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 18 Jul 09:54
    #22

    Tråna på att våga synas och höras. Göm dig inte.

  • Anonym (Hm)
    Äldre 18 Jul 18:00
    #23
    fluu skrev 2018-07-02 22:05:59 följande:
    Man är och fortsätter att möta människor. Din beskrivning låter lite som så min man var när han mötte mig(som är totalt tvärtom).
    Instämmer
  • Anonym (Badum­shi)
    Äldre 18 Jul 18:02
    #24

    Du får göra som Clark Kent, timid och mesig journalist som förvandlar sig till sitt alterego Stålmannen.

  • Anonym (Kurt)
    Äldre 19 Jul 01:04
    #25

    Här är en grym video för hur man blir mer självsäker, finns nog mycket att hämta här för TS

  • Anonym (B) Trådstartaren
    Äldre 19 Jul 10:44
    #26

    Jag klarar inte av att förvandla mig till stålmannen.

    Är helt enkelt en konflikträdd mes. Klarar inte av att spela en roll jag inte är.

  • Anonym (uber)
    Äldre 19 Jul 10:58
    #27
    Anonym (B) skrev 2018-07-19 10:44:15 följande:

    Jag klarar inte av att förvandla mig till stålmannen.

    Är helt enkelt en konflikträdd mes. Klarar inte av att spela en roll jag inte är.


    Terapi. Utforska och lära känna sig själv och bearbeta gamla trauman så att man blir trygg i sig själv. Bra för alla men extra bra om man har någonting som haltar. Och sedan utveckla sig själv och sina talanger. Ger vem som helst bättre självförtroende. Det är vad jag tror fungerar.
  • Äldre 19 Jul 15:02
    #28
    Anonym (B) skrev 2018-07-01 15:24:10 följande:

    Jag är en man som har flera av de egenskaper kvinnor absolut inte vill ha. Jag är konflikträdd, osäker, timid, mesig, klent byggd, introvert, väldigt blyg. Hur gör man för att hitta en kvinna om man är som jag?


    Börja med att inte presentera dig som du gör här uppe i ts. Vet inte alls om du gör det men hänger en del på kontaktsajter och många väljer att dra på sig offerkoftan och inleda med att "Du som är så..........kommer säkert aldrig titta åt mig som är så........".

    Tänk på att är du på ett nytt ställe så har ingen en aning om hur du är. Du kan helt själv bestämma vilken bild av dig själv du vill förmedla. Hur obekvämt och löjligt det än känns så försök att ta för dig. Prata med folk, skratta, var intresserad. Kanske upptäcker du att du inte är så timid och mesig som du tror?
  • Anonym (B) Trådstartaren
    Äldre 20 Jul 10:34
    #29
    Tottelina skrev 2018-07-19 15:02:04 följande:

    Börja med att inte presentera dig som du gör här uppe i ts. Vet inte alls om du gör det men hänger en del på kontaktsajter och många väljer att dra på sig offerkoftan och inleda med att "Du som är så..........kommer säkert aldrig titta åt mig som är så........".

    Tänk på att är du på ett nytt ställe så har ingen en aning om hur du är. Du kan helt själv bestämma vilken bild av dig själv du vill förmedla. Hur obekvämt och löjligt det än känns så försök att ta för dig. Prata med folk, skratta, var intresserad. Kanske upptäcker du att du inte är så timid och mesig som du tror?


    Naturligtvis skriver jag inte om det på dejtingsidor. Men hittar man någon där och det leder till en riktig dejt så avslöjas man på en gång.

    Jag försöker med allt det du beskriver men det funkar bara inte.
  • Anonym (grind­)
    Äldre 20 Jul 10:39
    #30
    Anonym (B) skrev 2018-07-01 15:24:10 följande:

    Jag är en man som har flera av de egenskaper kvinnor absolut inte vill ha. Jag är konflikträdd, osäker, timid, mesig, klent byggd, introvert, väldigt blyg. Hur gör man för att hitta en kvinna om man är som jag?


    Du förändrar dig och blir öppen och framåt.
Svar på tråden Hur hittar man en kvinna om man är timid och mesig?