• Anonym (Mamma­n)
    Äldre 2 Jul 01:33
    16876 visningar
    90 svar
    90
    16876

    14-årig dotter som har sex

    Hej!

    Jag misstänker starkt att min dotter på 14 år har haft sex, och inte bara en gång. Killen verkar bra och inte farligt mycket äldre men är kluven. Vad tycker ni om det här? Borde jag prata med henne om det? Vi pratade om sex för ca ett halvår sedan och då fick hon kondomer. Tvivlar heller inte på att hon skyddar sig, det är är jag säker på. Men borde jag prata med henne ändå? Tycker ni detta är fel? Vet inte hur jag ska hantera det.

  • Svar på tråden 14-årig dotter som har sex
  • Äldre 2 Jul 12:48
    #41
    Less is more skrev 2018-07-02 12:26:38 följande:
    Du menar att en ung tjej som ligger runt löper mindre risk att bli utsatt för sexualbrott än en tjej som gör annat på sin fritid och har mer pålitliga kompisar.
    Jo, tjena.

    Du kommer ingenstanns med mig i den här diskussionen.

    Inte alls säkert, så det ska vi inte göra till en sanning.
    Och att ha sex med en person man vill ha sex med, hur ska det öka risken för sexualbrott?
    Låter lite som sex är dåligt och sen diskussion över.

    Kan säkert vara så i en hel del fall, att tjejer som har förhållanden löper mindre risk för sexualbrott.
    Det har du aldrig funderat på?

    Låt barnen knulla för faan det är en väldigt rolig tid de har, varför göra allt för att förstöra det?
    Låter faktiskt som avundsjuka mer.


    hur många meter var det?
  • Äldre 2 Jul 12:50
    #42
    Anonym (ace) skrev 2018-07-02 12:41:16 följande:

    Nej, vi kommer inte vidare in denna diskussionen.

    Din attityd gällande unga tjejers sexualitet, ditt skuldbeläggande av tjejer och ditt ursäktande av sexualiserat våld, kränkningar och mobbing är inget jag kan rå på. Jag kan bara önska dig lycka till, och hoppas att dina tjejer aldrig kommer råka ut för något.


    Du vill verkligen missuppfatta mina svar. Jag har aldrig påstått något sådant du nämner ovan.
  • Äldre 2 Jul 13:06
    #43
    +2
    Anonym (What) skrev 2018-07-02 07:30:13 följande:
    Synnerligen märkligt att inte en enda av er uppmärksammar att det är rentav olagligt att vara 14 år och ha sex med någon äldre. Regelrätt våldtäkt och pedofili.

    Vadå betydligt äldre? Om han är 15 så är det olagligt, alltså ett år äldre. Eller om han bara fyller år tidigare på året än ts dotter. Sålänge han är äldre så är det olagligt eftersom ta dotter inte får ha sex alls.
    Även om killen är några månader äldre så betyder det inte att det är regelrätt våldtäkt.
    Sedan så hur får du till detta med pedofili i sammanhanget? Pedofiler dras knappast till 14åringar.
    Pedofiler dras till pre-pubertala barn. D.v.s barn som INTE är könsmogna. Så även om kilen hade varit KANKSE 25år så hade det knappast rört sig om pedofili.

    Plugga på lite om pedofili istället för att komma med dina fördomar och förutfattade meningar om pedofili, och använd dig av dina egna hemsnickrade definationer om pedofili i debatterna och dra i "pedofil-kortet", som du gör här.
    Nej jag säger INTE att det är okey att vara pedofil. Det jag vill säga är att det är bara rätt så dumt att urvattna begreppet pedofil och använda det på felaktiga sammanhang. Det hjälper knappast offren, eller att stävja problemen med pedofili. 

    Sedan om nu killen är 15år så kommer man knappast att döma till våldtäkt. Eller att det skulle röra sig om regelrätt våldtäkt. Ja det är olagligt även för en 15åring att ha sex med en 14åring. Fast tänk efter lite. Tror du verkligen på fullaste allvar att domstolen skulle utgå från att 15åringen begick våldtäkt? (Eller är en pedofil?)


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Äldre 2 Jul 13:10
    #44
    +2
    Less is more skrev 2018-07-02 12:50:21 följande:
    Du vill verkligen missuppfatta mina svar. Jag har aldrig påstått något sådant du nämner ovan.
    Jag tror Ace reagerar för att du säger saker som:
    Less is more skrev 2018-07-02 06:51:53 följande:
    Tycker att tjejer ska ha integritet och vänta till åtminstone gymnasieåldern.
    Less is more skrev 2018-07-02 06:51:53 följande:
    Korta ONS skadar tjejer - det är jag helt övertygad om.
    Less is more skrev 2018-07-02 11:02:14 följande:
    Men risken är ju större att en eller flera killar trycker upp henne mot väggen eller tjatar till sig sex genom att bombardera henne med tjat på fester, på nätet, försöker smöra på henne, smickra henne, för att få henne dit de vill. Sen skriker de hora efter henne.

    Man kan lika gärna vänta tills man har erfarenhet nog att särskilja dåliga och bra människor och relationer.
    Du lägger fokuset på tjejerna att anpassa sig efter ett samhälle/killar med kassa värderingar, för att minska risken att bli utsatta. Det cementerar ju bara de negativa könsroller vi tagit upp.
    Unga tjejer borde ha samma rätt till att leva ut sin egen sexualitet som unga män. Vi behöver arbeta med att bryta de här normerna, inte bara tyst acceptera läget. Våra döttrar förtjänar bättre.
  • Anonym (anony­m)
    Äldre 2 Jul 13:31
    #45
    +2
    Less is more skrev 2018-07-02 12:12:39 följande:
    Risken minskar i alla fall, ja.
    Så de som väntar med sex tills de gått ut gymnasiet blir inte tafsade på eller upptryckta mot väggar under skoltiden eftersom killar som gör sådant tar först reda på om tjejen är oskuld och är fallet så så låter de bli att tafsa?
    Inte trodde killarna under min skoltid so höll fast och drog upp tröjan för att klämma på brösten att jag som 12-åring hade sex..
  • Anonym (gener­al)
    Äldre 2 Jul 13:33
    #46
    +1
    felicityporter skrev 2018-07-02 04:11:52 följande:
    Jag håller helt och hållet med dig i ditt sista stycke. Det första däremot har jag svårt att förstå hur du kunde tolka mitt inlägg på det viset? Jag vill inte pracka på halva mänskligheten ett specifikt sexliv.

    Däremot vill jag uppmuntra mina barn till att "hålla på sig" så länge det går. Att de inte måste ha sex bara för att "alla andra gör det" - och att det är okej att vänta. Trenden nu är ju att tjejer ska ha sex när och hur de vill, vilket gör att de lätt får dåligt självkänsla.
    Du sa inte som du säger nu att man helt enkelt ska förklara att man inte måste ha sex och att det är okej att vänta. Det är något helt annat. 

    Du sa att man ska vänta, att hon skulle vara restriktiv, att det är viktigt att vänta länge, du sa att antalet sexpartners skulle avgöra hur värdefull hon kände sig, du sa att antalet sexpartners skulle minska hennes självkänsla. Jag behövde inte tolka ditt inlägg du skrev det ju rakt ut. Och du försöker visst pracka på alla kvinnor ett specifikt sexliv. Du uppmanar ju föräldrar att säga till sina döttrar att ha så få sexpartners som möjligt, vara restriktiva, konservativa, att deras värde och självkänsla kommer ligga i antalet sexpartners. Du sa inte att alla kvinnor skulle göra det som passade dom bäst som fick dom att må bäst utan man skulle hålla på sig oavsett, punkt. 

    Det går helt emot vad jag sa och är något helt annat är vad du säger nu. 
  • Äldre 2 Jul 13:37
    #47
    -1
    Dr Love skrev 2018-07-02 13:10:55 följande:

    Jag tror Ace reagerar för att du säger saker som:Du lägger fokuset på tjejerna att anpassa sig efter ett samhälle/killar med kassa värderingar, för att minska risken att bli utsatta. Det cementerar ju bara de negativa könsroller vi tagit upp.

    Unga tjejer borde ha samma rätt till att leva ut sin egen sexualitet som unga män. Vi behöver arbeta med att bryta de här normerna, inte bara tyst acceptera läget. Våra döttrar förtjänar bättre.


    Lägg ned. Vi pratar om väldigt unga tjejer, barn, som går på högstadiet. Så himla livsnödvändigt är det inte att börja ligga med killar redan i tidiga tonåren.
  • Anonym (anony­m)
    Äldre 2 Jul 13:44
    #48
    +1
    Less is more skrev 2018-07-02 13:37:07 följande:
    Lägg ned. Vi pratar om väldigt unga tjejer, barn, som går på högstadiet. Så himla livsnödvändigt är det inte att börja ligga med killar redan i tidiga tonåren.
    Nu finns det inga belägg för att de som börjar ha sex vid 15 år blir mindre tafsade på än de som väntar med sex tills de är myndiga, när det gäller unga som blir utsatta för sexuella trakasserier blir dessa det främst i skolan och på offentliga platser som tunnelbanan och på gatan  när de är på väg till exempelvis körövning..
  • Äldre 2 Jul 13:54
    #49
    +1
    Less is more skrev 2018-07-02 13:37:07 följande:
    Lägg ned. Vi pratar om väldigt unga tjejer, barn, som går på högstadiet. Så himla livsnödvändigt är det inte att börja ligga med killar redan i tidiga tonåren.
    Det handlar inte om sexet i sig. Det handlar om den dubbel-standard som samhället och du projicerar på unga tjejer. Att de saknar integritet om de sexdebuterar för tidigt. Att det är deras ansvar att anpassa sig efter gränslösa unga män och elakt förtal.

    Försök att undvika att använda hyperbol retorik. Du förminskar vikten av sex för tonåringar. Inte vikten av att ha sex men att ha en hälsosam och välinformerad inställning till det. Tonåren är formgivande för det kommande vuxenlivet.
  • Glinda från Oz
    Äldre 2 Jul 14:11
    #50
    Anonym (What) skrev 2018-07-02 07:30:13 följande:

    Synnerligen märkligt att inte en enda av er uppmärksammar att det är rentav olagligt att vara 14 år och ha sex med någon äldre. Regelrätt våldtäkt och pedofili.

    Vadå betydligt äldre? Om han är 15 så är det olagligt, alltså ett år äldre. Eller om han bara fyller år tidigare på året än ts dotter. Sålänge han är äldre så är det olagligt eftersom ta dotter inte får ha sex alls.


    Det är inte olagligt om åldersskillnaden inte är så stor.
Svar på tråden 14-årig dotter som har sex