• Anonym (Kaffedraken)

    BF mars 2019 - stannar på FL

    Hej på er!

    De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

    Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

    Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

    Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

  • Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej!

    Är 27 år, är i vecka 5+3 och det är första barnet. Enligt appen är jag beräknad till 1/3. Allting är så nytt och okänt så vi försöker smälta allt! Vi har nog fortfarande inte förstått att det är sant, så vi längtar så efter första mvc besöket. Dock fick vi tid när jag är i vecka 11, så vi känner oss lite vilsna. Det känns som att allt kommer sjunka in när man får höra det från någon som kan.

    Mina symptom änsålänge är uppblåst i nedre delen av magen och molvärk som känns exakt som mensvärk. Men annars har jag kunnat fortsätta springa som vanligt (ingen trötthet i sikte eller några andra symptom) ????

  • Anonym (Kaffedraken)
    Läängtarså skrev 2018-07-03 09:10:49 följande:

    Hej!

    Är 27 år, är i vecka 5+3 och det är första barnet. Enligt appen är jag beräknad till 1/3. Allting är så nytt och okänt så vi försöker smälta allt! Vi har nog fortfarande inte förstått att det är sant, så vi längtar så efter första mvc besöket. Dock fick vi tid när jag är i vecka 11, så vi känner oss lite vilsna. Det känns som att allt kommer sjunka in när man får höra det från någon som kan.

    Mina symptom änsålänge är uppblåst i nedre delen av magen och molvärk som känns exakt som mensvärk. Men annars har jag kunnat fortsätta springa som vanligt (ingen trötthet i sikte eller några andra symptom) ????


    Hej! Och stort grattis till plusset :D minns själv hur det var då vi plussade med sonen, kunde stirra ögonen av mig på den där stickan o fattade ändå inte att vi väntade ett barn haha. Men det kommer :) man har svårt o fatta det än idag att man är förälder egentligen trots såhär 3 år av föräldrarskap, haha.

    Har ni försökt länge?

    Är också uppblåst, nu när du säger det. Jag har väldigt mkt magknip o trög mage också om det nu har nåt med graviditeten o göra men det tror jag.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hoppar in här också då!

    Lite olika enligt olika appar, men är beräknad precis i början av mars. Det blir vårt tredje barn och är lite av en sladdas då yngsta kommer vara sju när liten kommer. Båda de föregående är födda lite tidigt, men inom fullgången tid, så det är möjligt att det blir en februaribebis också. Men bara för att jag tänker så kommer jag säkert gå över två veckor med den här..!

    Mina symtom har klingat av ganska mycket. Är väldigt trött och har ett lätt illamående hela tiden, vilket också blir värre när jag inte ätit på länge. Uppblåst som en ballong, men det kan jag vara emellanåt ändå. Är inte så stor, så minsta fis i tarmarna syns på mig.. Tungan ute

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej :).

    27år, Jag är beräknad 3/3 enligt appen och detta blir mitt första barn. Helt otroligt att man är gravid, tog sig på första försöket så har haft otroligt tur! Nu hoppas jag att lillen vill stanna kvar där inne :). Första besöket till BM blir nästa vecka på fredag (6+6).

    Symtom jag haft är, illamående som kommer o går, mycket molvärk i vänster sidan mest, extremt trött, hungrig, humörsvängningar, känslig, lite glömsk till o från, brösten har växt, mycket svullen mage (kan inte knäppa jobb byxorna längre.. haha)..

  • Anonym (Kaffedraken)
    Frallanz skrev 2018-07-03 08:11:57 följande:

    Hej på er!

    De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

    Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

    Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

    Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3


    Hej!

    Grattis till plusset!

    Har nu äntligen plussat igen efter 1,5 års väntan för att se om kroppen funkar efter mitt utomhavandeskap jag fick i februari förra året. De var då tvungna att plocka min vänstra äggledare :(

    Innan dess hade jag 2 MF 2016 och 2 MF 2015.

    Nu håller jag tummarna att detta går vägen! Är idag på 4+4 och har fått tid för VUL 23/7 och hoppas jag äntligen får positiva besked!
  • Anonym (Kaffedraken)
    VP88 skrev 2018-07-03 14:02:17 följande:
    Hej!

    Grattis till plusset!

    Har nu äntligen plussat igen efter 1,5 års väntan för att se om kroppen funkar efter mitt utomhavandeskap jag fick i februari förra året. De var då tvungna att plocka min vänstra äggledare :(

    Innan dess hade jag 2 MF 2016 och 2 MF 2015.

    Nu håller jag tummarna att detta går vägen! Är idag på 4+4 och har fått tid för VUL 23/7 och hoppas jag äntligen får positiva besked!
    Tufft! Hoppas verkligen att det går vägen den här gången!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Den här finns också: www.familjeliv.se/forum/thread/78820432-traden-for-oss-som-vantar-barn-i-mars-2019

    Jag är gravid i v 5+4 efter första insättningen i vår IVF-behandling. Jag är 29 år från Göteborg, det är min första graviditet.

    Jag har knappt symtom, jag hade molvärk och små ?stickningar?, lite ömma bröst och så tidigare, men nu är det bara magen som är lite off. Jag är lite orolig att det inte är något som växer längre, men jag hoppas. Har bokat tid hos MVC i nästa vecka och tidigt VUL privat till 8+0.

    Det är bara att hoppas.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi lyckades på första försöket faktiskt! Sjukt! Jag var inställd på att hålla på ett tag också . Jag fick huggande smärta i högra sidan som drog sig ut i benet och fick åka in till mvc idag, det visade sig att graviditeten låg rätt till i livmodern och att det var en begynnande fostersäck med en liten ?ärta? i och det onda hade inte med fostret att göra alls!

    Men ni som har varit gravida tidigare, hur känns det egentligen när livmodern växer? (Jag har läkarskräck och tänker att om jag dog av det lilla onda idag hur kommer jag klara resten :( :O )

  • Anonym (Kaffedraken)
    Meej skrev 2018-07-03 11:54:14 följande:

    Hoppar in här också då!

    Lite olika enligt olika appar, men är beräknad precis i början av mars. Det blir vårt tredje barn och är lite av en sladdas då yngsta kommer vara sju när liten kommer. Båda de föregående är födda lite tidigt, men inom fullgången tid, så det är möjligt att det blir en februaribebis också. Men bara för att jag tänker så kommer jag säkert gå över två veckor med den här..!

    Mina symtom har klingat av ganska mycket. Är väldigt trött och har ett lätt illamående hela tiden, vilket också blir värre när jag inte ätit på länge. Uppblåst som en ballong, men det kan jag vara emellanåt ändå. Är inte så stor, så minsta fis i tarmarna syns på mig.. 


    Vad mysigt med en "sladdis" :D då har du hjälpredo sen då hihi. Jag är jättesugen på o se hur vår kille är som storebror, han är ju jättemysig o älskar bebisar så ska bli spännande o hoppas det håller i sig tills dess haha.
    sussovich skrev 2018-07-03 13:31:58 följande:

    Hej :).

    27år, Jag är beräknad 3/3 enligt appen och detta blir mitt första barn. Helt otroligt att man är gravid, tog sig på första försöket så har haft otroligt tur! Nu hoppas jag att lillen vill stanna kvar där inne :). Första besöket till BM blir nästa vecka på fredag (6+6).

    Symtom jag haft är, illamående som kommer o går, mycket molvärk i vänster sidan mest, extremt trött, hungrig, humörsvängningar, känslig, lite glömsk till o från, brösten har växt, mycket svullen mage (kan inte knäppa jobb byxorna längre.. haha)..


    Välkommen! Och GRATTIS!

    Min son tog sig på första försöket också! :D vad kul! Jag har blivit gravid på alla 3 försöken, förutom att dem 2 första nu då slutade i mf men ändå "skönt" att ha lätt att bli gravid så man ska väl vara tacksam över att de tar sig iaf :) jag har inte ringt mvc ännu, ska göra det efter vul i vecka 7 tänkte jag.
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL