• Anonym (Nej)
    Äldre 6 Jul 10:36
    15054 visningar
    93 svar
    -1
    93
    15054

    Vill inte!! Vill behålla

    Snart dags för abort! Jag vill inte! Jag gråter och går in och ser hur utvecklingen är vecka för vecka. Just nu ska den vara stor som ett äpple.

    Jag vill inte!!!!!!! Jag är så ledsen!! Det känns som jag dödar!!

    Min sambo vill inte just nu.

    Jag känner många som inte kan få barn och det gör ont i mig. Jag frågade om jag fick föda fram barnet och adoptera bort om det var friskt men sambon ville inte. Varför ta bort ett liv!!! Många kan inte ens få och här ska jag ta bort!!

    Jag kan inte sluta tänka på hur det skulle se ut, jag tror starkt på att det är en flicka, jag har känt det bara.

    Jag hoppas jag kan övertala sambon. Om han inte vill får jag respektera och tänka att det inye är rätt nu. Jag är så rädd att bli ensamstående och skaffa barn med någon jag sedan ångrar .

    (Vi använde kondom. Mina p-piller hade tagit slut och ville testa nytt så där emellan använde vi kondom. Men ena gången så åkte den ut i mig kondomen och andra gången sprack den. Så behöver ni inte fråga om hur det hick till! )

  • Svar på tråden Vill inte!! Vill behålla
  • Äldre 6 Jul 10:38
    #1

    Åh gud.. Vet inte riktigt vad jag ska säga förutom att jag beklagar för hur det kommer att sluta. Jag tycker verkligen att du ska prata med någon slags utav professionell person, kurator eller liknande. 

    Var stark!


    Gravid med första barnet
  • Anonym (S)
    Äldre 6 Jul 10:41
    #2
    -1 +1

    Om du känner så starkt att du inte vill göra abort tycker jag inte att du skall göra det...

  • Anonym (A)
    Äldre 6 Jul 10:47
    #3
    Anonym (S) skrev 2018-07-06 10:41:16 följande:
    Om du känner så starkt att du inte vill göra abort tycker jag inte att du skall göra det...
    Håller med
  • Anonym (J)
    Äldre 6 Jul 10:50
    #4
    -1 +1

    Gör det inte. Du kommer hata dig själv.

    Jag blev gravid trots skydd. För mig var det givet att göra abort. För min sambo också. Men ändå frågade han två gånger innan aborten om jag ändrat mig. Han ville absolut inte att jag ska göra nåt jag inte vill. Karlar som tjatar om abort är bara skit.

  • Äldre 6 Jul 11:09
    #5

    Om du känner så stark fundera ett varv till. Be om en samtalskontakt för att reda ut dina tankar och känslor.

    Din sambo vill inte ha detta barn och det är därför du överväger en abort då du inte kan tänka dig att bli ensamstående förälder. Säger din sambo att relationen är över om du behåller?

    Hur känner du för att fortsätta relation med någon som du känner pressar dig till en abort?

    Ibland måste man ta svåra beslut. Beslut som man måste leva med och det är bara du som kan ta det.

  • Anonym (Nej) Trådstartaren
    Äldre 6 Jul 11:37
    #6
    Corneliass skrev 2018-07-06 10:38:23 följande:

    Åh gud.. Vet inte riktigt vad jag ska säga förutom att jag beklagar för hur det kommer att sluta. Jag tycker verkligen att du ska prata med någon slags utav professionell person, kurator eller liknande. 

    Var stark!


    Tack snälla. Jag hoppas att dessa dagar jag kan ändra min sambos tankar.
  • Anonym (Nej) Trådstartaren
    Äldre 6 Jul 11:43
    #7
    OlgaElvira skrev 2018-07-06 11:09:28 följande:

    Om du känner så stark fundera ett varv till. Be om en samtalskontakt för att reda ut dina tankar och känslor.

    Din sambo vill inte ha detta barn och det är därför du överväger en abort då du inte kan tänka dig att bli ensamstående förälder. Säger din sambo att relationen är över om du behåller?

    Hur känner du för att fortsätta relation med någon som du känner pressar dig till en abort?

    Ibland måste man ta svåra beslut. Beslut som man måste leva med och det är bara du som kan ta det.


    Han har inte sagt det att det är över. Men min känsla känns så. Jag tror inte han skulle palla. Det skrämmer mig. Jag vill inte bli ensamstående men jag har ju min familj som hjälper mig. Jag måste fundera dessa få dagar.

    Jag kommer hata min sambo för att ha tvingat mig till abort. Men sen kanske det är så att han inte är den rätta? Att det inte är meningen med honom. Så försöker jag också tänka.

    Jag måste verkligen tänka men tiden rinner iväg. På måndag ör det dags så jag måste även få tid att prata med sambon.

    Jag försökte visa bilder hur bebis ser ut nu och hur utvecklingen är. I hopp om att han skulle ändra sig,
  • Anonym (Sksam­bo)
    Äldre 6 Jul 11:44
    #8
    -1

    Skit I din sambo!! Är ju din kropp!

    Hur ska du kunna förlåta honom efteråt? Är ju inte bara en "ångra knapp" liksom.... Och om du sen I framtiden inte lyckas plussa, kämpar år efter år....

    Nej, jag skulle tala om för den sk sambon att knulla leder till barn, ifall han är trögfattad. Han får stå sitt kast. Börjar han gnälla så tycker jag du ska strunta i honom! Han lär växa upp så småningom, kanske...

    Och läs detta ifall du funderar på abort:

    blogg.mama.nu/elaineeksvard/2017/07/05/ratt-att-gora-abort-men-ratt-att-fa-veta-de-psykiska-konsekvenserna/

    Kanske kan du få sambon att förstå?

    Lycka till!!! Styrkekram!!

  • Anonym (123)
    Äldre 6 Jul 12:26
    #9
    Anonym (Sksambo) skrev 2018-07-06 11:44:18 följande:

    Hur ska du kunna förlåta honom efteråt?


    Han vill inte, det vet vi. Men jag tror knappast det är så att han håller en kniv mot hennes strupe.
    Hur TS än gör så är det väl inte en fråga om förlåta eller inte förlåta efteråt?
  • Anonym (Mamma till 2)
    Äldre 6 Jul 12:50
    #10
    +1
    Anonym (Sksambo) skrev 2018-07-06 11:44:18 följande:

    Skit I din sambo!! Är ju din kropp!

    Hur ska du kunna förlåta honom efteråt? Är ju inte bara en "ångra knapp" liksom.... Och om du sen I framtiden inte lyckas plussa, kämpar år efter år....

    Nej, jag skulle tala om för den sk sambon att knulla leder till barn, ifall han är trögfattad. Han får stå sitt kast. Börjar han gnälla så tycker jag du ska strunta i honom! Han lär växa upp så småningom, kanske...

    Och läs detta ifall du funderar på abort:

    blogg.mama.nu/elaineeksvard/2017/07/05/ratt-att-gora-abort-men-ratt-att-fa-veta-de-psykiska-konsekvenserna/

    Kanske kan du få sambon att förstå?

    Lycka till!!! Styrkekram!!


    Hon blir inte tvingad till abort. Men han kan bli tvingad till att bli pappa. Hur ska han kunna förlåta henne om hon tvingar honom bli pappa till ett barn han inte vill ha? Han kanske drömmer om att en dag få en kärnfamilj i en relation där det känns rätt med barn? Han kanske hatar henne för att hon tar bort den drömmen för honom? Hatar henne för att han inte kommer få chans att vara den pappan han vill kunna vara?

    Jag hade verkligen hatat dem som tvingade mig att få barn med fel person eller i en tid i livet då jag inte var redo. Jag ville ge mina barn allt. En kärleksfull och mogen kärnfamilj med föräldrar som varit tillsammans länge. Jag ville ge dom en barndom med föräldrar som båda hade råd att vara hemma länge och mycket. Och en uppväxt på landet med skog och djur. Därför väntade jag tills jag var 30+ och kunde ge barnen detta. Jag ör så glad att ingen kunde tvinga på mig ungar som var tvingade att växa upp med mindre.

    Dom flesta vill inte ha barn med varenda person som man har samlag med. Dom flesta tror också att barnaskapande är ett gemensamt beslut.

    Enligt statistiken så ångrar mycket få personer en abort. Den vanligaste känslan efter en abort är lättnad enligt forskningen.
Svar på tråden Vill inte!! Vill behålla