• Anonym (A)
    Äldre 12 Jul 11:36
    24538 visningar
    121 svar
    121
    24538

    Värmeböljan - hur gör ni för att klara er ?

    Det har varit otroligt het torr sommar och både hundar och människor har haft stora problem med hettan, jag undrar hur man gör för att inte få solsting eller bli allvarligt överhettad? Och hur gör man för att orka gå ut och göra någonting? De flesta stannar inne och säger det är för varmt.

    / A

  • Svar på tråden Värmeböljan - hur gör ni för att klara er ?
  • Thorax
    Äldre 12 Jul 11:39
    #1

    Badar i poolen, håller oss i skuggan, äter isglass, dricker mycket vatten, är ute väldigt tidigt eller senare på kvällen när de är svalt.


    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Äldre 12 Jul 11:41
    #2

    Så varmt är det väll inte?

    Jag dricker lite mer vatten, annars är det väll inget annorlunda..

    Skulle gärna ha såhär året om :)

  • Anonym (Het)
    Äldre 12 Jul 11:48
    #3
    Anonym (A) skrev 2018-07-12 11:36:13 följande:

    Det har varit otroligt het torr sommar och både hundar och människor har haft stora problem med hettan, jag undrar hur man gör för att inte få solsting eller bli allvarligt överhettad? Och hur gör man för att orka gå ut och göra någonting? De flesta stannar inne och säger det är för varmt.

    / A


    Så himla varmt är det väl inte? Jag lever precis som vanligt och njuter av solen och värmen. Är utomhus och tränar precis som jag brukar. Växlar mellan att vara i solen och skuggan.

    Det enda vi gör är att försöka dra för gardiner så att huset håller sig lite svalare och att vi har fönstren öppna dygnet runt.

    Vi dricker och äter som vanligt, kanske lite ler dryck och mer kall mat som sallad.
  • Anonym (A) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 11:49
    #4
    Thorax skrev 2018-07-12 11:39:12 följande:

    Badar i poolen, håller oss i skuggan, äter isglass, dricker mycket vatten, är ute väldigt tidigt eller senare på kvällen när de är svalt.


    Check på det, ska man äta annorlunda mat med?
  • Äldre 12 Jul 11:50
    #5

    SÅ varmt är det inte, fullständigt normala sommartemperaturer.

    Som alltid gäller det ju att dricka mycket vatten, skydda huvudet mot solen när man vistas ute och inne i hemmet vädra korsdrag och ha öppet .

    Att orka göra något handlar om att tänka efter, ha något på huvudet som skydd mot sol och som ger skugga/svalka och drick vatten.

  • Anonym (A) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 11:53
    #6
    baralillatant skrev 2018-07-12 11:41:34 följande:

    Så varmt är det väll inte?

    Jag dricker lite mer vatten, annars är det väll inget annorlunda..

    Skulle gärna ha såhär året om :)


    Hur långt är ett snöre? Det är en definition vad varmt är för varje människa, vissa får solsting direkt medan andra märker ingenting, jag är åt det känsligare slaget och tycker om sommar och sol men behöver svalka med regn/ mulet då och då likt en växt haha
  • Anonym (A 2)
    Äldre 12 Jul 11:53
    #7

    ¨Tar det lungt.

  • Anonym (Njute­r)
    Äldre 12 Jul 11:55
    #8

    Hur jag gör? Jag njuter! Det är kallt och jävligt 9-10 månader per år, i år har vi äntligen en fantastisk sommar så jag njuter varenda sekund.

    Så varmt tycker jag inte heller att det är, kring 25 grader och rätt svalt på kvällar och nätter.

  • Anonym (Björn­)
    Äldre 12 Jul 11:56
    #9

    Duscha svalt och bada mycket ute.

    Dricka vatten och äta mycket saftiga frukter och grönsaker.

    Ät vad du vill, varm mat gör att man kommer ihåg att dricka ordentligt.

    Ha kläder PÅ sig. Kläder skyddar mot värme och det är bättre med en ljus t-shirt än ett kort tajt linne. Undvik alltså badkläder som vanliga kläder.

    Vistas i skugga ute och ha något på huvudet.

  • Äldre 12 Jul 11:57
    #10
    -1
    Anonym (A) skrev 2018-07-12 11:53:37 följande:

    Hur långt är ett snöre? Det är en definition vad varmt är för varje människa, vissa får solsting direkt medan andra märker ingenting, jag är åt det känsligare slaget och tycker om sommar och sol men behöver svalka med regn/ mulet då och då likt en växt haha


    Mja, jag utgår ifrån att alla tänker att snöret är så långt som de temperaturer vi brukar ha på sommaren i Sverige. Och i dom måtten så är det inte jättevarmt, även om det varit färre regndagar än vanligt.
Svar på tråden Värmeböljan - hur gör ni för att klara er ?